Den stora politiska tråden

Diskussion i 'Off Topic' startad av Dirk Diggler, 25 apr 2011.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Zargoth

Zargoth Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    35

MINA ENHETER

Nej och nej. De kan inte bli svenskar eftersom de är asiater lika lite som en svensk kan bli asiat.

2. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Okey. Men varför kan de inte bli svenska? Jag förstår inte.

3. Zargoth

Mottagna gillanden:
    35

MINA ENHETER

Nej det har inget med utseendet att göra och jag sa inte att araber var mindre intelligenta för det har jag inga belägg för utan att enligt vissa undersökningar så är intelligens genetiskt betingat.

4. Madeli

Madeli Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    722

MINA ENHETER

Nej. inte alla. Jag säger inte att alla flyktingar ska till sverige heller.. det är ett världs-ansvar. Invandring har funnits i alla tider även om man inte är hotad i sitt eget land. Det kan vara för att söka lyckan, anta en utmaning.. m.m. Jag kan hålla med om att invanringspolitiken inte alltid är lyckad i sverige, men det är en helt annat sak och har inte med ras att göra.

Om alla länder skulle göra så som du tänker... dvs sköt dig själv skit i andra, så skulle det bli omöjligt att ta sig någon annanstans. Det är du och ditt land eller dö. Du blir låst till ditt land. Tänk om en helsvensk vill utforska och söka lyckan i ett annat land. Nä, det går inte eftersom du är svensk och ska så vara!

Det är svenskar som flyttar till andra länder med som du kanske vet. Det skulle alltså inte gå då heller...

Vi hamnar i ett fängelse. Där du är född ska du förbli och även dö... låter verkligen uppmuntrande och vidsynt :ehm:

5. Dirk Diggler

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Okey, för det hade det ju gällande araber. Med utseendet att göra alltså. Se efter själv:
    https://swedroid.se/forum/showpost.php?p=557128&postcount=170

Men ärligt talat nu, VARFÖR kan inte en asiat bli svensk? Vad är det som hindrar honom om det varken är kultur eller utseende? Varför vill du inte att en asiat skall kunna bli svensk medborgare?

6. Zargoth

Mottagna gillanden:
    35

MINA ENHETER

Läs igenom tråden eller om det togs upp i klagotråden så har scenariot redan gåtts igenom med Dirk Diggler(?)

7. Zargoth

Mottagna gillanden:
    35

MINA ENHETER

Det är ett fysiskt attribut ja likaså att brunsvart päls är ett fysiskt attribut för en schäfer.

För att asiater är inte etniskt närstående svenskar vilket har gått igenom ett antal gånger i tråden nu tror jag.

8. Dirk Diggler

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Nej nej. Han menar visst att du kan flytta till ett annat land. Det är bara det är att du blir klassad som mindre värd och inte kan få några som helst maktpositioner i samhället. Antagligen inte heller inom t.ex. massmedia eller liknande. Du skall alltså inte kunna ha något inflytande över huvud taget förutom i närheten av där du, helt slumpat, blev född. Det låter väl logiskt?

9. Dirk Diggler

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Ja det har du men vad menar du med etniskt närstående? Varför kan inte en asiat bli svensk? Vad är det som stoppar?

Du måste ju kunna utveckla "inte etniskt närstående" mer än just de tre orden.

Det du redan räknat bort är:
    * Kultur
    * Utseende (gäller ibland, antagligen när de är mörkhyade, men inte för sneda ögon)

Så, utveckla, vad är det i en asiats etnicitet som gör att han inte kan bli svensk? Vad skiljer oss åt?

10. Madeli

Mottagna gillanden:
    722

MINA ENHETER

Jösses... jo, helt logiskt... o_O

11. Madeli

Mottagna gillanden:
    722

MINA ENHETER

12. Zargoth

Mottagna gillanden:
    35

MINA ENHETER

För att de är inte genetiskt lika västerlänningar/européer/svenskar och varför hindrar det nåt? Ja varför kallar man inte en Bulldogg för schäfer när de båda är hundar det finns olika folkgrupper vilket ingen folkgrupp vinner på om de beblandas i stor grad. Och jag har inte räknat bort kultur utan sagt att det är en mindre del.

13. Dirk Diggler

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Sluta nu att jämföra med hundar.

Förklara istället sakligt varför en asiat inte kan bli svensk och gör det med fler ord än "deras etnicitet bla bla bla".

Förklara varför! Eller har du inget bra svar?

14. Zargoth

Mottagna gillanden:
    35

MINA ENHETER

Jag har förklarat sakligt att det är pga genetiska skillnader, att du inte är nöjd med det svaret är en annan sak

15. ViLANDER

ViLANDER Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    172

MINA ENHETER

Får jag då fråga, vari dessa genetiska skillnader gör att en asiat inte kan bli svensk? Detta har du inte förklarat.

16. Zargoth

Mottagna gillanden:
    35

MINA ENHETER

För att om man skulle kalla alla möjliga folkslag för svenskar och fritt låter vem som helst vill komma hit så blir det som i aftonblaskans våta dröm att alla folkslag är utrotade (http://wwwc.aftonbladet.se/nyheter/0001/01/staffan.html)

Och därmed är den mänskliga mångfalden borta på jorden med och vi alla är en och samma gråa massa med samma kultur

17. Dirk Diggler

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Nej det är jag inte. Jag är inte nöjd eftersom jag vet att du har målat in dig själv i ett hörn och inte har en enda aning om hur du skall ta dig där ifrån.

Du kan ju inte ens definiera dina arguments vitala ord. Det är ju bara pinsamt.

För att du skall få en SISTA CHANS att bevisa mig fel förklarar jag det så enkelt som möjligt:

* Du säger att en asiat inte kan bli svensk. Detta på grund av genetiska skillnader.
    * Utséende har inget med det att göra i detta fall.
    * Kultur spelar en mindre roll i sammanhanget.

Vad skiljer en asiat och en svensk åt?

18. Dirk Diggler

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Och jag måste bara fråga. Kan en tysk bli svensk eller ligger det enligt dig för långt ifrån oss?

19. Zargoth

Mottagna gillanden:
    35

MINA ENHETER

Det har redan besvarats i tråden nån sida bak

20. Dirk Diggler

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Det kan väl inte vara så svårt att svara igen?

Men du, har du inte lust att bevisa mig fel? Jag påstår ju att du inte kan svara och att dina argument är förvirrade och inte har någon som helst grund.

Om du missat inlägget, och frågan, tar jag det igen:

Nej det är jag inte. Jag är inte nöjd eftersom jag vet att du har målat in dig själv i ett hörn och inte har en enda aning om hur du skall ta dig där ifrån.

Du kan ju inte ens definiera dina arguments vitala ord. Det är ju bara pinsamt.

För att du skall få en SISTA CHANS att bevisa mig fel förklarar jag det så enkelt som möjligt:

* Du säger att en asiat inte kan bli svensk. Detta på grund av genetiska skillnader.
    * Utséende har inget med det att göra i detta fall.
    * Kultur spelar en mindre roll i sammanhanget.

Vad skiljer en asiat och en svensk åt?

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.