Den stora politiska tråden

Diskussion i 'Off Topic' startad av Dirk Diggler, 25 apr 2011.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Och frågan återstår: Vad skiljer oss ifrån asiaterna?

Vad har det med saken att göra menar du? Skulle du släppa in albinos i Sverige?

Du har fortfarande inte lyckats svara på min fråga. Det måste vara jobbigt att bli påmind om det.

Det är ju inte mycket som verkar sjunka in så jag får förklara för dig varför svaret du ger mig inte är OK på frågan jag ställer.

* Du säger att en asiat inte kan bli svensk. Detta på grund av genetiska skillnader.
    * Utséende har inget med det att göra i detta fall.
    * Kultur spelar en mindre roll i sammanhanget.

De ovan är sådana saker som du säger. Då kan du ju inte bara fortsätta att hänvisa till något taffligt citat som säger att "skillnaden är genetisk!". Du måste ju kunna redogöra vad skillnaden är eller med andra ord VARFÖR EN ASIAT INTE KAN BLI SVENSK.

Det har alltså inte att göra med utseende. Kultur spelar en mindre roll. Vad är det då kvar av dess etnicitet som gör att de inte kan bli svenskar?

EDIT, svarar du genetik nu så är nog allt hopp förlorat.

2. Zargoth

Zargoth Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    35

MINA ENHETER

Vi kör runt i cirklar här, jag refererar till våra genetiska skillnader du för kastar det och ställer samma fråga där så jag lär förmodligen inte kunna övertyga dig så lika bra att lägga det där i med du vägrar försöka se på det hela ur ett nationalistiskt perspektiv

3. DreamHawk

DreamHawk Android Medlem

Mottagna gillanden:
    419
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7
    ROM:
    IOS11
    Telefon 2:
    Google Galaxy Nexus
    ROM:
    LineageOS
    Men människor har ju rätt till privatliv, men inte om kommunikation med, t.ex en partner, sker över telefon / epost (då loggas och lagras det...), Jag kan träffa Robin, på en parkbänk och diskutera fritt om hur vi ska spränga T-centralen. Men jag kan inte maila Erik i Haparanda och berätta att jag blivit förälder, utan att staten loggar mailet (de har ju redan t.ex bevis på att jag fått barn, genom vissa papper man får fylla i som nybliven förälder).

Hur vet vi att information som lagras inte läcker ut, till folk som inte är ämnade att få veta ?

Vanliga människor övervakas, brottslingar vet hur man undviker att bli övervakad. (Man kan skicka brev, dessa granskas inte...).

Och, det kostar nått så förbannat mycket pengar, som du som skattebetalare får betala. Vilka brottslingar fångas? 18åriga nätmobbare...

4. Dirk Diggler

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Bryt då cirkeln Zargoth! Utveckla det du menar!

Du har inte refererat till vilka genetiska skillnader det handlar om. Du har refererat till någon slags genetisk skillnad. Problemet är ju att ifall du inte vet vilken genetisk skillnad kan du väl inte heller vara så säker på att det verkligen är så?

5. Madeli

Madeli Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    722

MINA ENHETER

jadu... det är som sagt inte en lätt fråga. Jag hör ju att du är mån om att staten inte ska få höra sådana saker som du tar upp... Men igen så säger jag att jag personligen inte bryr mig om det.

Många brottslingar vet hur man undviker att fångas, ja! Men om man tar tex pedofiler så sköts det så gott som alltid via internet och mail. All brottslighet kommer inte försvinna! Men om det kan hjälpa att ta fast pedofiler så ställer jag upp på det! ;)

6. DreamHawk

DreamHawk Android Medlem

Mottagna gillanden:
    419
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7
    ROM:
    IOS11
    Telefon 2:
    Google Galaxy Nexus
    ROM:
    LineageOS
    Men liksom, mån eller inte mån, det finns andra sätt att lägga pengarna på. Pedofiler postar usb-minnen (läste att någon i USA försökte paniksvälja sitt usb-minne när han blev busted :P)

Jag ser inte nyttan med att allas kommunikation skall sparas och loggas i "brottsbekämpningssyfte", för att det kan "finnas terrorister"...
    Denna tekniken, har minimal effekt på den tänkta brottsligheten, när det genomförders i tyskland, så hade lagringen gjort en skillnad på 0.002%, i brottsutredningarna.

När det infördes i danmark, blev notan på en kvarts miljard SEK. En kvarts miljard kronor för något som kanske ger en effektivitet på 0.002% ?

Det finns ingen logik i detta, folk har rätt till ett privatliv, något som regeringen vill ha bort, för att det "kan" komma terrorister till sverige?

Det kom en terrorist i december månad... Skulle inte FRA skydda oss emot dem? Och vad är vitsen med sparad data, om gärningsmannen / männen tagit livet av sig redan?

7. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 199

MINA ENHETER

Du behöver inte ens gå ner på en djup nivå. Du är inte likadan som din mor eller far. Dessa är i sin tur inte likadana som deras föräldrar osv. Du kan gå hur många steg du vill, till slut är grunden samma genetik oavsett hur du vrider och vänder på det. Vad tror du på för skapelse egentligen?

Herregud, missade du svensklektionerna i skolan eller?
    Att de har samma etniska härkomst säger ingenting om att de skulle vara lämpade för sitt jobb.
    Att en truckförare är svensk på ICA säger inte att han kör bättre än en truckförare från Iran. Speciellt inte om säg truckföraren från Sverige inte har kört ett enda fordon men ändå kallar sig truckförare och truckföraren från Iran har kört alla truckar som finns och tillverkat dem med.

Kan du förstå poängen nu? Visst, i ditt "rena" land så kanske du ser att den svenska är mer lämplig men VARFÖR?
    Helt ofattbart. Det är väldigt svårt att komma underfund med om man ska skratta eller gråta.

Du har fortfarande inte svarat på frågan vad som skiljer allihopa. Vi är alla unika vet du va? Hur svensk du än är har du alla annorlunda DNA, bortse från enäggstvillingar osv. Det du postade först var bara en bild som visade att ALLA oavsett ursprung är olika, ALLA. Även de med samma ursprung. Det du dock har hävdat är att alla med samma ursprung i princip är lika. Nu kommer du däremot med bilder på folk utan ett svar på frågan. Du förhalar dig ännu mer och framstår ännu sämre då du ständigt missar våra frågor.

Last edited: 26 apr 2011
  8. Madeli

Madeli Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    722

MINA ENHETER

Det finns nog inget som kan få tag i all brottslighet. Det är ett steg på vägen... Jag vet inte om jag är för eller emot heller. Jag har bara inte något emot det. Men istället för att agera emot så kanske man kan komma med ett bättre förslag på hur man ska göra? Iom att jag inte har något bättre förslag så låter jag de som sköter det göra det.

Ja, det kommer kosta... det gör alla insatser oavsett vad det skulle vara. Men jag tycker i så fall att det är bättre att göra något än inget alls.

9. DreamHawk

DreamHawk Android Medlem

Mottagna gillanden:
    419
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7
    ROM:
    IOS11
    Telefon 2:
    Google Galaxy Nexus
    ROM:
    LineageOS
    Fler poliser på gator och torg, då täcker man bra många fler områden än nätbrott...

Sent from my Nexus S using Tapatalk

10. djjokke

djjokke Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    376
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 4

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 4
    Platta:
    iPad Air 2020
    Jag har aldrig förstått det där med att sätta ut fler poliser på gator och torg, så länge det inte är på nätterna du menar? För hur många brott sker mitt på ljusa dagen?

Sent from my Xperia Arc using Tapatalk

11. DreamHawk

DreamHawk Android Medlem

Mottagna gillanden:
    419
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7
    ROM:
    IOS11
    Telefon 2:
    Google Galaxy Nexus
    ROM:
    LineageOS
    Fler jobb, mer säkerhet bland invånare, mindre bus. Lättare forsla bort alkoholister.

Om de vill jaga nätpeddos, kan de få stöd av lagen att få sniffa datatrafik :P

Sent from my Nexus S using Tapatalk

12. djjokke

djjokke Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    376
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 4

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 4
    Platta:
    iPad Air 2020
    Fler jobb skapar man också om man måste övervaka all datatrafik. Dessutom behöver inte de personerna ha någon typisk polisutbildning utan det 'räcker' att man kan lagen och är duktig på datorer, i princip. Det var väldigt hårddraget men du förstår nog hur jag menar.
    Mer säkerhet, tja möjligtvis på natten som jag sa innan. Är det någon som känner sig rädd mitt på dagen? Kanske i vissa väldigt avlägsna och struliga områden, kalla det ghettos om du vill om det ens finns i Sverige, men annars ser jag ingen mening med det. Men visst, är väl benägen att hålla med lite där.

13. Dirk Diggler

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Jag hittade den ÄNTLIGEN! Den passar så bra in här.

<object width="640" height="390"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/g9dJtGUvtcE?fs=1&hl=sv_SE"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/g9dJtGUvtcE?fs=1&hl=sv_SE" type="application/x-shockwave-flash" width="640" height="390" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true"></embed></object>

Pst, spola gärna fram till 2:20!

Last edited: 1 maj 2011
    robot, ViLANDER och Dockland gillar detta.
  14. Dockland

Dockland Android Apprentice Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    848
    Operatör:
    Tele2, Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2, Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max
    Telefon 2:
    iPhone 13 Pro Max
    Telefon 3:
    iPhone 11
    Platta:
    iPad Pro 12,9" gen 4 (2020)
    Övrigt:
    Apple Watch 7 & 8 - MAC M1 - AirPods Pro2 & Max - Apple TV
    Den där är underbar.

15. ViLANDER

ViLANDER Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    172

MINA ENHETER

Jävla äckelgubbe det där.

16. AndroidFtw

AndroidFtw Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+
    Vad är det som är SÅ hemskt med honom?

17. ViLANDER

ViLANDER Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    172

MINA ENHETER

1: Lyssna (notera att julafton bara firas i Sverige).
    2: Ta in vad han säger (han vill göra stället attraktivare för företag).
    3: Reflektera över det han säger (hur han vill göra stället attraktivare har han ingen aning om).
    4: Kom med en egen slutsats om vad han säger.
    5: Berätta vad som är bra med honom i detta klippet.

Det där borde vara allt för att du grundläggande ska se vilken (utifrån klippet) komplett konstig människa han är.

18. Donre

Donre Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    84

MINA ENHETER

Jag gillar att han har en sydstatsflagga på sitt helsvenska huvud.

19. AndroidFtw

AndroidFtw Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+
    Ang punkt 5: Folk som har svårt och anpassa sig och har fred i sina hemländer ska åka hem, bevara den svenska kulturen. I dagens skola är det ju inte lika vanligt att ungarna har avslutningar i kyrkan för att det kränker ju muslimerna. Jag påstår inte att han har alla hästar i stallet men jävla äckelgubbe är han definitivt inte.

20. Dirk Diggler

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Är du så kristen så att du går till kyrkan om söndagar?

Vad i den svenska kulturen är det du personligen vill bevara?

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.