Den stora politiska tråden

Diskussion i 'Off Topic' startad av Dirk Diggler, 25 apr 2011.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. kupster

kupster Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    437

MINA ENHETER

Du har en poäng även om jag inte håller med till 100%.
    Jag tror IS hade funnits och varit i princip lika galna utan usa. IS känns som nya al quada (stavning?)

Usa har gjort en del sjuka grejer men också en del bra. Att enbart skylla på usa är fel anser jag. De finns många bovar i detta.
    Och som jag tidigare sade så är religionen boven i dramat.
    Och usa är inte så jävla mycket bättre Men dem gör de inte för att de står i nån gammal dammig bok som kan tolkas på 1000 olika sett

2. Marooned

Marooned Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    243
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone Xs Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone Xs Max
    Platta:
    iPad 9.7" (2018)
    En dag som denna är verkligen dags att börja diskutera kring islam mm. Frågan är inte om, utan när Sverige och andra länder blir drabbade av det Paris blev drabbat av igår.

Att folk kan sitta och försvara islam är för mig ofattbart. Speciellt när PK-vänstern gör det. Men religion är inte politik? Jo, tyvärr är den det. Om vi tar lite vad islam och majoriteten av muslimer står för och lever efter:

Kvinnor ska inte få utbilda sig, könsstympas, ingå äktenskap med en man som familjer väljer ut. Hedersmord är inte ovanligt om kvinnan inte följer familjens regler. Även s k balkongfall.

Kvinnan ska bli straffad om hon blir våldtagen. Abort är förbjudet. Kvinnan har inte rätt att ha på sig vad hon vill och måste dölja stora delar av sin kropp.

Är det jämställdhet och lika rättigheter för kvinnor?

Homosexuella är sjuka och ska straffas, blir diskriminerade mm. I många muslimska länder innebär det dödsstraff att vara homosexuell.

Är det vad jämställdhet och acceptans av HBQT personer?

Dom hatar judar eftersom dom förtalat allah och dödade hans profeter.

Vi föraktar alla anti-semiter och det nazisterna gjorde eller?

Ändå kan väldigt många personer i detta land sitta och försvara folks rätt att tycka så här? Men i samma veva är man väldigt emot det. I samma veva får man moralpanik för ljusa plåster på apoteket? Eller gör motstånd mot SD mm?

Detta är väl en dubbelmoral om något? Sitter man och försvarar detta så sitter man och försvarar precis allt det jag listat upp ovan. Är inte dags att vi visar vårt förakt för detta precis som vi visar förakt mot nazister och andra extrema åsikter?

3. dannejanne

dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

Mottagna gillanden:
    9 302
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Det finns skeva människor i detta land. Dubbelmoral och moralpanik kännetecknar vänstern. Islam är det största hotet mot världen idag. Den breder ut sig som ett virus och Europa kommer vara Islamiserat i framtiden pga hur snabbt de sprider sig och förökar sig. Men shhh sånt får vi inte tala om i Sverige.

Jag delar dina tankar. Sån jävla dubbelmoral hos vänstern. Fattar inte hur de får ihop det. Lätt att bli klankad på idag om man är höger. Men jag är bara realist och genuint oroad över utvecklingen i Europa och Sverige framförallt. Mest för min dotters framtid. Vänstern saknar vettiga argument och bara påpekar att de är de humana. Skygglappar hallå! Snarare naiva än medmänskliga. Var är de militanta feministerna idag, hur kan de inte leva fan om Islam i detta land? Dubbelmoral much? Många av dessa verkar leva i en värld som inte sträcker sig utanför Aftonbladet/Expressen. Då förstår jag att man har en snedvriden syn på saker och ting. Man behöver läsa utländsk media eller alternativ media idag för att få neutral rapportering. Dock avråder jag från Avpixlat t.ex. för de är uppenbart äckligt högervridna på ett sätt som inte någon borde stå för. Hittar på falska artiklar etc.

Med det sagt så är det klart man ska hjälpa människor. Men vi ska inte ta hela lasten själva. Som Danmark sa, "ni får skylla er själva". Jag håller med dem, det vi ställt till med har inte andra länder skyldighet att hjälpa till med. Våra politiker är fan landsförrädare. De har målat in sig i ett hörn och nu börjar de få panik. Lustigt att det behövde gå till den absoluta smärtgränsen innan de "försöker" reagera, medans många verklighetsförankrade såg detta redan vid förra valet eller ännu tidigare.

I stort sett alla jag känner delar mina tankar. Familj, vänner och arbetskamrater, även om de nödvändigtvis inte röstar på SD. Unga som gamla. Med vissa undantag så klart. Men jag respekterar dem för det. Många vänster fördömer högerfolk bara för att och förkastar dem.

Alla muslimer är så klart inte terrorister, det är långt ifrån sanningen att påstå det. Men alla terrorister är fan muslimer. Sen deras människosyn på det. Bra skit.

Last edited: 14 nov 2015
  4. Droid55

Droid55 Guest

Vem fan är det som har skygglappar nu? Det går inte att ta dig på allvar.

5. Marooned

Mottagna gillanden:
    243
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone Xs Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone Xs Max
    Platta:
    iPad 9.7" (2018)
    Håller med i det mesta du skriver.

Jag såg rapporter om att en av terroristerna i Paris tydligen kommit dit som flykting via Grekland i September. Någon som inte skulle förvåna mig det minsta om det stämmer.

Jag undrar hur många IS-anhängare som kommit in i Sverige sista tiden? Som gled rakt in i vårt land utan kontroll och att vi dessutom med våra skattepengar hjälper dom.

Det är för mig klart att man ska hjälpa människor i nöd. Men varför gör vi inte det då? Vi har så mycket människor i vårt samhälle som behöver hjälp på olika sätt. Allt från sjuka till hemlösa. Ingen som samlar in pengar, sätter upp boenden för dom osv.

Vi har läst om vården som är så snuskig att bakterier frodas och folk blir sjuka på våra sjukhus pga det. Vi som ska ha så bra vård? Den är ju ett stort skämt. En f d klasskompis till mig Pappa dog i magcancer. För att göra en lång historia kort. Han hade otroliga magproblem osv. Läkarna sa bara att det var magsår och stress mm. Ingen röntgen osv gjordes trots flera besök på sjukhuset. Efter 6 månader krävde hans fru en röntgen som efter många om och men gjordes. Då hade han cancer i hela magen och dog kort därefter.

Är det sådan sjukvård vi betalar skatt för? Går tillräckligt med skattepengar till vården? Med största säkerhet. Nej. Det ser vi ju gång på gång och många av oss har upplevt själva.

Polisen har protesterat ljudligt sista tiden om sina dåliga löner och arbetsvillkor mm. Går skattepengarna till rätt håll? Hur många påverkas inte förutom poliserna när dom inte kan göra sitt jobb till 100%?

Ett annat exempel. Min mor har jobbat i hela sitt liv och betalat skatt och gjort rätt för sig. Hon drabbades av obotlig cancer för ca. 3 år sedan. Hon är alltså inte arbetsför pga det. Nu när Löfven & Co budget gick igenom, så får hon 300kr MINDRE varje månad i sjuklön. Så nu är hon nere på 5400kr. Är det rimligt att leva? Är det värdigt en person som har jobbat och betalat skatt i hela sitt vuxna liv?

Vilka hjälper vi egentligen? Visst, vi hjälper flyktingar och mer än vad vi ens har möjlighet till så skattepengar som skulle gå till annat får budgeteras för invandringen. Dom talar om att ta från biståndsbidragen Sverige betalar ut varje år. Något SIDAs chef gått ut starkt och kritiserat då mer 100,000 barn skulle bli akut drabbade då livsviktig medicin för dom, skola och annat försvinner.

Det går inte att hjälpa alla som behöver på jorden. Hur långt ska vi gå för att hjälpa flyktingar? Ska barn dö i delar av Afrika för att dom inte får bistånd längre? Ska cancersjuka i Sverige leva på minimiinkomst? Ska folk dö på våra sjukhus för att pengar i vården stramas åt? Ska folk inte kunna få den hjälp av polis för att pengarna stramas åt?

Ibland undrar jag om dessa skribenter och tyckare i media idag har någon aning om hur samhället och folks vardag ser ut i Sverige. Det är väldans lätt att skriva och tycka när man har det bra själv. Det är väldans lätt att heta Gudrun Schyman eller Marlene Ehrman eller vad hon heter och tycka synd om flyktingar samtidigt som man själv bor på en fin gård på Österlen osv. Bryr man sig så mycket tycker jag att då kan man väl visa det i aktion och inte bara snacka.

Men det är majoriteten så väldigt duktiga på i Sverige. Snacka. Men man gör ingenting. Man snackar om det lilla man vet någonting om. För man är rädd för att ta reda på mer och sanningen. Då rubbas den trångsynta världsbild dom har och det är dom oerhört rädda för.

Timbuktu, Jenny Strömstedt och alla dom där oerhört trångsynta och helt bortkopplade från verkligheten till människor borde åka till närmaste sjukhus och prata med dom som ligger för döden i cancer. Fråga dom hur mycket hjälp dom fått ekonomiskt mm. Eller prata med dom som var hemlösa innan flyktingkrisen och fortfarande är det hur dom känner när man behandlar folk olika.

Men det är den ingen som bryr sig om eller tänker på. För man ska tycka som dom, annars är man rasist mm. Det där taktiken med att man är rasist för minsta lilla har gjort att folk vågar inte säga något längre. Folk är rädda för att bli stämplade. Så fort någon tycker annorlunda, så spelar man rasistkortet för att man ska tycka som dom.

Hur folk som säger sig värna så mycket om jämställdhet, yttrandefrihet och demokrati kan leva så långt ifrån det och komma undan med det är ofattbart.

6. bvb

bvb Solbränd Android Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1 419
    Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop
    Platta:
    Apple iPad Mini
    Övrigt:
    Chromecast x6
    Bra skrivet.

Det är så mycket skitsnack från egentligen alla håll och kanter. Sittande regering med tomten Löfvén och Romson är så pinsamma så jag vill kaskadspy.

Nog för att frågan om integration och invandring är känslig, men när frågan är så känslig så att inget parti vågar ta i den, ens med tång, så har politiken misslyckats fatalt.
    SD som enda parti har frågan i toppen på sin lista och allt eftersom problem som har direkt koppling till frågan uppstår så har man sakta men säkert snott andelar från andra partier, billigt som fan om man tänker efter.

Istället stoppar man huvudet i sanden och låtsas som ingenting händer, stänger ut det enda partiet som tar upp frågan och "blir överraskade" när över en halv miljon flyktingar står och knackar på dörren till Europa.
    Misstolka mig inte. Jag är helt för att Sverige ska hjälpa till, vilket vi också gör mer än väldigt många andra länder, men någonstans går en gräns för hur mycket man kan göra som enskilt land. Jag menar, vi har för fan nästan inte ens plats för oss själva i storstäderna och ytterligare påfrestningar på infrastruktur och samhälle klarar vi inte av.

Vänstern sitter yrvaket och tittar på, högern och Alliansen har gått upp ur sängen, men troligtvis försent och Sverigedemokraterna lär troligtvis ta storslam i nästa val tyvärr.
    Jag säger tyvärr, då man som parti egentligen bara har en fråga att luta sig mot, invandringsfrågan, vilket inte håller i längden om man ska styra ett land som Sverige.

Och på tal om IS i ditt första stycke. När hundratals "Svenskar" har rest ned och krigat och vi har ett 20-tal återvändare som utgör ett direkt hot mot Sverige fungerar det inte att ha öppna gränser utan att kontrollera vilka som kommer in. Det är så förbannat oansvarigt och ett hån mot rikets säkerhet.
    Precis som du skrev så hade den ena gärningsmannen som deltog i attackerna i Paris flytt med strömmen från Syrien via Grekland till Frankrike och en via Kroatien, och det lär absolut ha kommit in likartade individer i Sverige och övriga Nordiska länder. Schengenavtalet har kollapsat helt.

Förhöjd hotbild mot Sverige men pengar till behövande myndigheter så som försvar och polis finns inte. Alltså är vi snuskigt sårbara för eventuella attacker ifall det skulle ske. Har en vidrig känsla och vill inte ens tänka på vad som skulle hända om t.ex. ett fullproppat Mall of Scandinavia i julruschen attackeras. Hemska tanke.

Ja man ska hjälpa till, men man måste också hjälpa och försvara sitt eget land.

7. Marooned

Mottagna gillanden:
    243
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone Xs Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone Xs Max
    Platta:
    iPad 9.7" (2018)
    Idag är väl ännu ett bevis på att naiva Sverige blir straffat. Höjd beredskap och minst en efterlyst. Vad säger dom som varit emot gränskontroller en dag som denna?

Ska det bli ett riktigt dåd som i Paris här i Sverige innan folk kanske börjar förstå, att det inte är rasism att ha gränskontroller och neka vissa inträde i Sverige som utgör ett hot mot Sverige?

Man blir extra mörkrädd när Mona Sahlin står bakom att man ska ge IS-krigare som återkommer till Sverige "stöd och terapi". Det är fanimej så man blir stum. Har inte Mona och andra i detta landet bättre koll på vad IS gör?

Gå in på liveleak och sök på ISIS så finns det filmsnuttar på när dom hugger av huvudet på oskyldiga barn, använder utvecklingsstörda barn som självmordsbombare. Dom säljer kvinnor som sexslavar och gifter bort barn. Allt för att få in pengar till sin kamp. Med mycket mera avskyvärda saker.

Dessa vill alltså Mona Sahlin hjälpa, med skattepengar! Jag spyr lite i munnen fanimej.

Man mår illa också när man ser muslimer i Sverige som hyllar dåden i Paris.

http://www.svt.se/nyheter/regionalt/vast/svenska-jihadister-hyllar-parisattackerna

http://www.svd.se/sahlin-stottar-forslag-om-jihadisthjalp

Last edited: 18 nov 2015
  8. Droid55

Droid55 Guest

DET ÄR SJÄLVKLART ATT IS-KRIGARE INTE SKA FÅ KOMMA ELLER ÅTERVÄNDA TILL SVERIGE.

9. Leo83

Leo83 Android Medlem

Mottagna gillanden:
    5 470

MINA ENHETER

@dannejanne@dannejanne @Marooned@Marooned @bvb@bvb

Det säger väl sig själv att ett lands främst uppgift är att skydda sin invånare. Mot vilka hot det än kan vara.

Tror ingen som motsätter sig SD:s politik ifrågasätter det, problemet är vilka dessa invånare ska vara... Ska det endast vara de SD anser vara riktiga svenskar eller försvenskade assimilerade invandrare som inte får behålla något av sitt kulturella arv för att det inte passar ihop med bilden av Sverige?

Återigen är det viktigt att särskilja på integreringen och assimilering i ett samhälle. Om ni tvingades flyttat ett annat land tror jag inte att ni hade velat ge upp erat kulturella arv eller jag vet att ni skulle det då ni verkar så rädda att den ska försvinna om det kommer in folk med kultur än den nu är vana vid.

Känns som ni hela tiden missar kärnan i vad SD:s politik innebär och bara tittar på ytan eller den kortsiktiga inverkan som det har på samhället.

Har dragit mig från att skriva i denna tråden men var bara tvungen.

10. Fille84

Fille84 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    280

MINA ENHETER

Men du med många andra SD-motståndare tittar ju också bara på ytan.
    SD vill inte helt avskaffa invandringen, utan begränsa den. Vilket nu underligt nog alla andra partier verkar anamma. SD kommer aldrig heller kunna ta ifrån folks rätt till sitt forna arv, sån makt har och kommer aldrig ett parti i Sverige att ha. Med det sagt så är det ju inte så dumt att invandrare kanske ändå tar del av Sveriges kultur för att på så sätt komma in i det nya samhället. För mig personligen är det dock helt irrelevant vilka svenska seder och traditioner invandrare väljer eller inte väljer att ta till sig.

Till sist så är inte heller SD något nytt naziparti som kommer slänga invandrare i stora ugnar. Ibland får man faktiskt den känslan när media drar igång sitt hat. Det stora problemet i världen just nu är just IS som mycket väl kan liknas vid nazisterna om man inte får stopp på dom snart.

Och nej jag röstar inte på SD. Men kan mycket väl tänka mig det i framtiden.

11. Leo83

Leo83 Android Medlem

Mottagna gillanden:
    5 470

MINA ENHETER

Fast den bilden som SD, skickligt målat upp om sig själv stämmer inte. Partiet genomsyras av åsikter annan än de de ger sken av, vilket visats om och om igen. Bland annat genom uttalanden från det egna partiet, medlemmars handlingar och annat som kommit upp till ytan. Partiet egna rötter visar ju på en hel annan ideologi som "lustigt" nog när du nämner det påminner om just nazisternas.

Det är det folk som röst på SD måste inse. Jag tror att många som röstar på SD inte hade röstat på dem om det inte varit missnöjda med hur de anser att Sveriges politik är i dagsläget. Något jag kan hålla med om, Sverige har i likhet med många andra länder misslyckats med integreringen av invandrare. Men svaret är inte att rösta på ett främlingsfientligtparti. Folk måste förstå hur farligt det är. Du tror väl inte att det tyska folket trodde att nazisterna var kapabla av det de sedan kom att göra, jag tror inte ens många partimedlemmar trodde att det skulle komma till det. Nej det var bara missnöjda över hur landet såg ut efter första världskriget. Men det är det som är det farliga, man börjar tummar på principerna lite, man kanske bara begränsar invandringen... sedan tummar lite mer, kanske ska registrera alla invandrare, du vet inte för att slänga ut dem bara för att ha koll på dem och till slut står man där...

Och nej SD i sig kommer aldrig kunna ta folk deras arv men det har ju själv uttalat sig om skillnader mellan invandrare och invandrare och vad det innebär att vara en riktig svensk. Låter farligt nära som att de skulle kunna få för sig att bestämma vilka som har rätt till vad. Vad påminner det dig om?

På 30 talet när nazisterna kom till makten hade de genomgått en liknande resa. Från ett litet parti 10 år tidigare med främlingsfientlighet som ideologi till att bli ett mer rumsrent parti och till slut 6 år efter de kommit makten utför de grymheter de gjorde. Nu, betyder det att SD kommer göra samma resa? Nej de behöver inte bli så, men när varningssignal finns där måste man vara försiktig och försöka motverka att vi upprepa våra tidigare misstag. När utgångspunkten är att vissa människor har mindre rättigheter eller är mindre värda så har man redan slagit an på fel väg.

Jag förnekar som sagt inte att Sverige inte har problem med integreringen av invandrare, det är ett bekymmer men det är samtidigt inte anledning till att allt det folk tycker är dåligt med Sverige... Som någon tidigare försökte få det till. Ibland undrar jag om folk förstår hur bra vi har det i Sverige egentligen, är det perfekt... Absolut inte men bara det att det är så mycket folk som just vill till Sverige borde ge en indikation över hur bra vi har det jämfört med andra delar av världen. Att personliga tragedier drabbar vissa som tex cancer beror ju inte på att vi valde att in någon som flydde från krig och förföljelse eller för den delen någon som invandrat bara för testa på chansen till ett bättre liv här.

Och ja, IS är en totalitära ideologi som ska bekämpas till varje pris!

Jag hoppas självklart att du inte röstar på ett parti som SD i framtiden men det enda jag egentligen kan be dig göra vilket parti du än röstar på är att alltid försök se lite djupare, ifrågasätta, diskutera... Om partiet du tänker röstar på inte gillar oliktänkande vad kan de innebära för framtiden och vad kan anledningen till att att de inte gillar oliktänkande vara... Röstar inte blint på något bara för att liksom.

Edit: Ursäkta det långa svaret

12. Droid55

Droid55 Guest

Instämmer med @Leo83@Leo83. Spelar ingen roll vad jag tycker om invandringen. Jag kommer aldrig att rösta på SD. Dessutom står det mycket annat i SD:s program som jag inte alls kan hålla med om. SD är så långt ifrån mina egna politiska åsikter och värderingar.

När jag röstar så röstar jag inte för enskilda frågor. För det finns inget parti som jag håller med till 100%. När jag röstar väljar jag det parti som jag delar samma värderingar och åsikter med (ideologi), och som jag samtycker med i en eller flera hjärtefrågor (frågor som står mig närmast).

13. Dockland

Dockland Android Apprentice Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    848
    Operatör:
    Tele2, Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2, Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max
    Telefon 2:
    iPhone 13 Pro Max
    Telefon 3:
    iPhone 11
    Platta:
    iPad Pro 12,9" gen 4 (2020)
    Övrigt:
    Apple Watch 7 & 8 - MAC M1 - AirPods Pro2 & Max - Apple TV
    Sverigedemokraterna är ett enfrågeparti som byggt (och bygger) sitt stöd genom stigmatisering. Ta deras partiprogram minus invandringen så har vi ett kristdemokratparti på speed, som skulle hamna långt under 4%-spärren.
    Men det vet alla någorlunda normalbegåvade människor i landet. Invandringen/flyktingmottagandet/muslimfobi är en kassako för partiets medlemmar på högre ort. I övrigt ett rätt substanslöst och bakåtsträvande parti som skulle försvinna precis som ny demokrati gjorde.

14. Droid55

Droid55 Guest

Tänker också på KD när jag läser deras partiprogram.

15. Droid55

Droid55 Guest

På tal om någon annat. De intervjuar Elisabeth Svantesson angående nästa års budget på SVT Forum. Alltså vad är det för fel på politiker som vägrar svara på frågor? Nej, inget unikt för Svantesson. Blir bara så lack av höra intervjuer med politiker när det känns som att de hela tiden ignorera frågorna som ställs. Sen ska programledaren upprepa frågan om och om igen. Säg bara "ok, du vill inte svara på frågan" och fortsätt. Man blir ju fan irriterad av höra samma svar om och om igen som dessutom inte är ett svar på frågan.

16. Leo83

Leo83 Android Medlem

Mottagna gillanden:
    5 470

MINA ENHETER

Politiker i ett nötskal

17. Marooned

Mottagna gillanden:
    243
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone Xs Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone Xs Max
    Platta:
    iPad 9.7" (2018)
    Håller med dig. Det har byggts upp en bild av SD som inte riktigt stämmer känns det som. Det är inbakat i många att man SKA INTE hålla med dom. Man ska gå ut i media och visa sitt motstånd emot dom. Det är okej att aktivt särbehandla SD negativt osv. För det första klingar det väldigt dåligt tycker jag när man i ena stunden står för demokrati, men kan inte acceptera att ett parti röstats in demokratiskt. För det andra så är uselt av dom flesta tidningarna i Sverige att visa på en så dålig journalistik där man hoppas på tåget om att till varje pris få SD att se ut som skit.

Varje parti har rötägg. Mona Sahlin verkar många ha glömt vad hon gjort i sina dar med skattefiffel och annat. Gudrun Schyman likaså. För ganska många år sedan nu gick Janne Josefsson runt i valstugorna och avslöjade hur rasismen flödade i alla partier, inte minst sossarna och vänsterpartiet.

Ibland ser man när folk har åsikter om SD att dom inte ens läst deras partiprogram och dess åsikter, utan man bygger sin åsikt kring dom efter vad andra intalat dom. Det är väl ändå ganska sorgligt?

Det är ju välkänt att många på fullaste allvar tror att SD vill slänga ut varje invandrare i Sverige. Det ironiska i allt tycker jag är att när SD framför ett förslag så är dom rasister. Men när Sossarna eller annat parti framför samma förslag några månader eller år senare så är det "bra för Sverige".

Samma sak när man under förra regeringen aktivt tog emot SDs röster i riksdagen för att få igenom sina frågor. Jo, det gjorde Sossarna och MP vid ett flertal gånger.

Tittar man på SDs åsikter kring invandring/integration så är den inte konstigare än vad dom flesta länderna i världen har. Tvärtom, den är t om mildare än många andra. Det är ingen som anklagar dom flesta länderna i världen för rasism för att dom har stramare regler för invandring mm.

Jag vidhåller med att det är det absolut vidrigaste motståndarna till SD (speciellt PK-folket) gör är och slänger rasistkortet hej vilt. Så fort en åsikt inte klingar med deras så tar man fram det kortet och påtalar om att man minsann har rätt och tycker man inte som dom så är man en idiot, dum i huvudet och rasist.

Det är just detta, som retar gallfeber på många. Det är så oerhört lågt att köra med denna taktiken och ironiskt nog så i dom flesta fall värvar personer som kör med den taktiken bara fler röster åt SD.

Jag tycker som jag sagt tidigare att Timbuktu, Jenny Strömstedt, Marlene Ehrman m fl skulle rannsaka sig själva och t ex förklara för min kära Mor som har obotlig cancer varför hon ska leva på ca. 5400kr/mån. Samtidigt som vi har råd att ta in tiotusentals invandrare som kostar hutlösa summor varje dag där dom ska ha boende, får handla på ica-kort och annat. Varför hon ska få mindre i månaden som har betalat skatt osv i hela sitt liv, i tron om att få den hjälp och det stöd hon skulle behöva i framtiden vid eventuell sjukdom t ex.

Sen att vi dessutom lånar mer pengar och sätter oss i skuld för att ha råd med invandringen mm. är en annan aspekt. Det kommer slå på andra saker i vårt samhälle som skola, omsorg mm.

Så igen, vilka hjälper vi egentligen? Skjuter vi inte oss bara i foten för att vi inte vågar säga ifrån? Hade dom andra partierna bara vågat ta sitt ansvar och haft en invandringspolitik som är verklighetsförankrad skulle inte dom som jobbat och betalat skatt i detta land fått det sämre, speciellt inte dom som är sjuka.

Men det vågar inte dom andra partierna för det finns många höga röster i detta land som tar fram det där rasistkortet och ställer till med ett ramaskri så fort det är minsta lilla motstånd i frågan. Dom tror att dom gör så bra ifrån sig, men när dom sitter i sitt trygga hem där långt ifrån slummen och asylboenden och klappar sig på axeln så har deras "kamp" lett till att fruktansvärt många invånare i Sverige som jobbat, kämpat och trott att dom skulle få en bra framtid fått det sämre.

När ska dom som är hemlösa i Sverige få samma uppbackning? Det är aldrig någon som kämpar för dom. Man pratar om att SD är populistiskt, men vad är inte det då alla dom som är så fulla av "moral" och politik korrekthet? Det är väl inte lika mycket egoboost att ha åsikter som gynnar dom sjuka, hemlösa och äldre i detta landet som invandrare helt enkelt.

Sanna min ord, tack vare den skeva syn vi har i detta land i media och ute i samhället så kommer SD bli det näst största partiet efter Moderaterna i nästa val. Dom som fiskat mest röster åt dom är deras motståndarna och svenska journalistkåren.

18. Kalven

Kalven Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    574
    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    Rasist!

Skämt åsido så har du helt rätt. Jag har varit M-röstare tidigare men nu blir det SD för hela slanten. Vi måste göra något åt det här, samhällets resurser räcker inte till. Vi kan inte bara ta på oss en fejkad bekymrad min och säga "vi har varit naiva" som politikerna gör. Gör något för att minska flödet för sjutton!

-Tillfälliga uppehållstillstånd (TUT)
    -Gör som Danmark, ge folk med TUT väldigt låga bidrag
    -Staten tillhandahåller inte bostad åt dig, det gör du själv
    -Permanent uppehållstillstånd (PUT) ges när man varit självförsörjande i x antal år, helt utan att ha lyft bidrag
    -Anhöriginvandring sker endast om man har PUT. Du har också fullständig skyldighet att försörja människor du vill ha hit. Inga undantag
    -TUT och begår brott? Ut ur landet omedelbart. Ingen "vård" osv, bara ut
    -Koppla tillgången till välfärdssamhället mer till de med medborgarskap

Det allra bästa vore dock om vi kunde gå till ett mer rimligt samhälle, där vi har låga skatter och inga bidrag. Man väljer då själv väljer vad man vill betala för. Exempelvis med privata sjukvårdsförsäkringar osv. Då kan vi ha helt öppna gränser. Men att som vi gör idag, öppna gränser samtidigt som vi som arbetar ska finansiera att staten vill driva som socialkontor för hela världen? Skärp er.

19. Droid55

Droid55 Guest

Eller vad sägs som Reinfeldts Saudi-affär som han sekrettsbelagde. Liksom va? Han borde inte ens kunna sekrettesbelägga något sådant. Lövén lovade dessutom att gå till botten med detta, hur gick det?

Tror ingen på fullaste allvar tror att rasister bara gömmer sig bakom SD. Det finns utan tvekan rasister hos alla partier.

Jag har läst SD:s partiprogram. Lika få som läser deras partiprogram, lika få läser andras partiprogram. Otroligt många röstar utan större efterforskning och det är knappast något unvikt för SD. Slår vad om att många, väldigt många, som röstar på SD inte har läst deras partiprogram. För de speglar KD mer än något annat parti och vi vet alla hur få röster KD har.

20. Droid55

Droid55 Guest

Låga skatter? Inga bidrag? Privata sjukvårdsförsäkringar? Nej tack! Åk till USA om du vill leva i ett sådant samhälle. Fan, anledningen till att jag diggar Obama är för att han verkar vara en av få presidenter som faktiskt verkar ha hjärtat på rätt ställe. Han vill ha andra sjukvårdsreformer.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.