Håller med dig. Det har byggts upp en bild av SD som inte riktigt stämmer känns det som. Det är inbakat i många att man SKA INTE hålla med dom. Man ska gå ut i media och visa sitt motstånd emot dom. Det är okej att aktivt särbehandla SD negativt osv. För det första klingar det väldigt dåligt tycker jag när man i ena stunden står för demokrati, men kan inte acceptera att ett parti röstats in demokratiskt. För det andra så är uselt av dom flesta tidningarna i Sverige att visa på en så dålig journalistik där man hoppas på tåget om att till varje pris få SD att se ut som skit.
Varje parti har rötägg. Mona Sahlin verkar många ha glömt vad hon gjort i sina dar med skattefiffel och annat. Gudrun Schyman likaså. För ganska många år sedan nu gick Janne Josefsson runt i valstugorna och avslöjade hur rasismen flödade i alla partier, inte minst sossarna och vänsterpartiet.
Ibland ser man när folk har åsikter om SD att dom inte ens läst deras partiprogram och dess åsikter, utan man bygger sin åsikt kring dom efter vad andra intalat dom. Det är väl ändå ganska sorgligt?
Det är ju välkänt att många på fullaste allvar tror att SD vill slänga ut varje invandrare i Sverige. Det ironiska i allt tycker jag är att när SD framför ett förslag så är dom rasister. Men när Sossarna eller annat parti framför samma förslag några månader eller år senare så är det "bra för Sverige".
Samma sak när man under förra regeringen aktivt tog emot SDs röster i riksdagen för att få igenom sina frågor. Jo, det gjorde Sossarna och MP vid ett flertal gånger.
Tittar man på SDs åsikter kring invandring/integration så är den inte konstigare än vad dom flesta länderna i världen har. Tvärtom, den är t om mildare än många andra. Det är ingen som anklagar dom flesta länderna i världen för rasism för att dom har stramare regler för invandring mm.
Jag vidhåller med att det är det absolut vidrigaste motståndarna till SD (speciellt PK-folket) gör är och slänger rasistkortet hej vilt. Så fort en åsikt inte klingar med deras så tar man fram det kortet och påtalar om att man minsann har rätt och tycker man inte som dom så är man en idiot, dum i huvudet och rasist.
Det är just detta, som retar gallfeber på många. Det är så oerhört lågt att köra med denna taktiken och ironiskt nog så i dom flesta fall värvar personer som kör med den taktiken bara fler röster åt SD.
Jag tycker som jag sagt tidigare att Timbuktu, Jenny Strömstedt, Marlene Ehrman m fl skulle rannsaka sig själva och t ex förklara för min kära Mor som har obotlig cancer varför hon ska leva på ca. 5400kr/mån. Samtidigt som vi har råd att ta in tiotusentals invandrare som kostar hutlösa summor varje dag där dom ska ha boende, får
handla på ica-kort och annat. Varför hon ska få mindre i månaden som har betalat skatt osv i hela sitt liv, i tron om att få den hjälp och det stöd hon skulle behöva i framtiden vid eventuell sjukdom t ex.
Sen att vi dessutom lånar mer pengar och sätter oss i skuld för att ha råd med invandringen mm. är en annan aspekt. Det kommer slå på andra saker i vårt samhälle som skola, omsorg mm.
Så igen, vilka hjälper vi egentligen? Skjuter vi inte oss bara i foten för att vi inte vågar säga ifrån? Hade dom andra partierna bara vågat ta sitt ansvar och haft en invandringspolitik som är verklighetsförankrad skulle inte dom som jobbat och betalat skatt i detta land fått det sämre, speciellt inte dom som är sjuka.
Men det vågar inte dom andra partierna för det finns många höga röster i detta land som tar fram det där rasistkortet och ställer till med ett ramaskri så fort det är minsta lilla motstånd i frågan. Dom tror att dom gör så bra ifrån sig, men när dom sitter i sitt trygga hem där långt ifrån slummen och asylboenden och klappar sig på axeln så har deras "kamp" lett till att fruktansvärt många invånare i Sverige som jobbat, kämpat och trott att dom skulle få en bra framtid fått det sämre.
När ska dom som är hemlösa i Sverige få samma uppbackning? Det är aldrig någon som kämpar för dom. Man pratar om att SD är populistiskt, men vad är inte det då alla dom som är så fulla av "moral" och politik korrekthet? Det är väl inte lika mycket egoboost att ha åsikter som gynnar dom sjuka, hemlösa och äldre i detta landet som invandrare helt enkelt.
Sanna min ord, tack vare den skeva syn vi har i detta land i media och ute i samhället så kommer SD bli det näst största partiet efter Moderaterna i nästa val. Dom som fiskat mest röster åt dom är deras motståndarna och svenska journalistkåren.
Click to expand...