Du gjorde helt rätt och skötte ditt uppdrag korrekt som alltid, du är en jättebra moderator, det jag skrev gäller ändå för mig, vill inte delta i liknande samtal under dessa former och det blir oerhört frustrerande då halmgubbsargumenten drabbar mig som fått original-inläggen som visar vad som egentligen skrevs raderade. Tex så kan andra läsare nu få intrycket av att ditt och plokis samtal har någonting att göra med vad jag invände mot, och det har det inte. Jag ifrågasatte att Ploki ordagrant och även sett i sitt sammanhang uttryckte tvärsäkra och felaktiga åsikter om ett helt köns (alltså inte huruvida fler kvinnor än män gillar guldtelefoner eller liknande) värderingar och åsikter, ingenting annat (självklart finns det produkter som i vårt samhälle i större grad tilltalar det ena könet eller det andra, ingen kan rimligtvis ifrågasätta det). Jag tycker inte att sådant grundlöst svammel (som att tillskriva ett helt kön, en etnisk grupp, ett lands befolkning, en grupp med en viss sexuell läggning eller liknande exakt samma värderingar och åsikter) bör stå oemotsagt. Och den åsikten kvarstår oavsett om jag går iväg och dricker te (som ju ofta är uppiggande dessutom då det innehåller koffein om vi nu ska vara noggranna
) en stund. Och jag tror att man kan "komma någon vart" genom att ifrågasätta uppenbart felaktiga tillskrivningar av vissa egenskaper, värderingar och åsikter till ett helt kön. Jag är dock genuint (host, hrm) ledsen om mitt ifrågasättande störde Chraist, R3born och Hondas forumfrid, min fromma förhoppning är dock att forumfriden åter ska infinna sig, oroa er inte.
Last edited by a moderator: 4 feb 2018