Den stora politiska tråden

Diskussion i 'Off Topic' startad av Dirk Diggler, 25 apr 2011.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. ffodil

ffodil Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    412

MINA ENHETER

Nu pratar du i gåtor som jag inte förstår, att en stor del av folket är invandrare förstår jag, men vilka är människorna som inte vill ha? För du kan väl inte mena lyxinvandrarna, för det är dem jag pratar om, eller? Att jag då inte vill ha Sverige begriper jag inte heller? Att S har skruvat till kranarna på invandringen, Ja, i sin propaganda för att vinna röster, men absolut inte i verkligheten, för i verkligheten släpper de in långt många fler än man går ut med till allmänheten, plus att man även låter de som är utvisade utan asylskäl få stanna. Till stor del för att gå MP och V till mötes.

2. Ara

Ara Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    2 199

MINA ENHETER

Sverige och svenskarna består i hög grad av invandrare och säger man då att man inte vill ha invandring så säger man också nej till Sverige och svenskarna. Det är enkelt att förstå.

(S) skruvade åt kranarna på invandringen efter de redan var valda, det var ingen valfråga. Efter detta så är invandringen på en mycket blygsam nivå jämfört med tidigare. Det är ingen slump att i stort sätt alla privata flyktingboenden är nedlagda idag, det finns helt enkelt inget behov med nuvarande politik.

3. ffodil

Mottagna gillanden:
    412

MINA ENHETER

Som jag sade pratar jag om det väldigt stora antalet lyxinvandrare utan asylskäl och från kulturer ideologier som inte är förenlig med vår, som jag tidigare sagt.
    Jag har förövrigt inget emot invandrare med riktiga asylskäl el. arbetskraftsinvandrare, som där ska ställas samma krav på som för svenskar, vilket inte görs.
    Tycker du ca. 300000/år med anhöriginvandring som förra året och de närmaste åren är en blygsam nivå, så är vi inte alls överens, för det är fullständigt ohållbart, el. rättare sagt ren katastrof för landet. Men det redovisar såklart inte regeringen i vänsterdrivna PK media och SVT.

4. Ara

Mottagna gillanden:
    2 199

MINA ENHETER

De siffrorna stämmer inte på långa vägar. Var menar du att alla dessa människor skulle ha tagit vägen? Det finns inte boenden för så många, inte ens i närheten. Det finns ingen som döljer några siffror. Allt är offentligt.

5. wmb

wmb Android Veteran Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    2 626
    Operatör:
    Halebop

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Slår vad om att du inte klagar när en rik italienare flyttar hit [emoji6]

6. ffodil

Mottagna gillanden:
    412

MINA ENHETER

Enbart beviljade uppehållstillstånd -17 uppgick till 150000, plus ungefär lika många till har kommit in.
    Detta kan du själv hitta om du är intresserad av fakta, vilket regeringen försöker dölja så gott de kan.

7. ffodil

Mottagna gillanden:
    412

MINA ENHETER

Vad får dig att tro att jag är speciellt förtjust i rika italienare?

8. wmb

wmb Android Veteran Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    2 626
    Operatör:
    Halebop

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Därför att SD sällan vrålar ÅK HEM efter någon som liknar en själv

9. Ara

Mottagna gillanden:
    2 199

MINA ENHETER

Du kan kolla på migrationsverkets hemsida. Siffran för invandring 2017 är väldigt mycket lägre.

10. ffodil

Mottagna gillanden:
    412

MINA ENHETER

Så då menar du att om man röstar SD är man en speciell typ av människa? Ja, jag erkänner att jag gärna ser invandrare som inte har asylskäl utan bara vill bli försörjda inte ska komma hit och fördärva landet med våld, våldtäkter och liknande, utan de ska ÅKA DIREKT TILLBAKA, vilket du säkert också kommer att tycka efter ett par år om det får fortsätta på denna destruktiva vägen.

11. Ara

Mottagna gillanden:
    2 199

MINA ENHETER

Det är ju ingen fråga. Svensk lag medger redan nu att man utvisar invandrare som begår grova brott.

12. ffodil

Mottagna gillanden:
    412

MINA ENHETER

Ja, medger, men den efterlevs inte.
    Hur många kan du hitta som utvisas på riktigt, oavsett hur många lagövertramp de gjort? För att inte tala om de som är utvisade utan asylskäl, som inte minst MP, V och övriga vänsteraktivister skyddar.

En annan sak. Har du någon uppfattning om hur många som befinner sig här illegalt, som man inte ger polisen befogenhet att utvisa.

Last edited: 10 feb 2018
  13. Ara

Mottagna gillanden:
    2 199

MINA ENHETER

Det finns utan tvekan brister i hur lagen efterföljs och detta måste man åtgärda. Men lagen i sig finns och ska givetvis följas.

14. ffodil

Mottagna gillanden:
    412

MINA ENHETER

Ja, kanske hjälper det nåt nu när Eliasson fått sparken, eller hur det ska tolkas. Än värre blir det väl på hans nya post med inskränkningar på yttrandefriheten, om man ska se efter hur han skött polisen.

15. Ara

Mottagna gillanden:
    2 199

MINA ENHETER

16. Ara

Mottagna gillanden:
    2 199

MINA ENHETER

17. ffodil

Mottagna gillanden:
    412

MINA ENHETER

Hittar inte riktig fakta på detta nu men vet att det finns statistik på det, men kanske inte för -17. Hur tolkar du 2016:s invandring då? 49000 anhöriginvandring, ca. 150000 beviljade uppehållstillstånd plus alla de övriga icke beviljade och illegala där de flesta fortfarande befinner sig i landet. Att man beviljat mindre uppehållstillstånd 2017 visar inte hur många som kommit in här. Anhöriginvandring

18. Ara

Mottagna gillanden:
    2 199

MINA ENHETER

Jag tycker det är helt rätt att man får ta in nära släktingar/familj när man fått uppehållstillstånd i Sverige. Allt annat är orimligt. Det medför en stor fördel för inte bara individerna utan också för samhället då människorna ifråga får det tryggare och en större förankring i Sverige, det gynnar alla.

Att beviljade uppehållstillstånd är hög 2016 är ganska självklart då det tar åratal att behandla alla asylsökande. Det är eftersläpningar på flera år innan alla fall är behandlade. Många av de som kom 2015 är fortfarande inte färdigbehandlade (svar på om de får stanna permanent eller ej..).

19. ffodil

Mottagna gillanden:
    412

MINA ENHETER

Invandrare som sköter sig kastar man ut för de blir inga anhängare el. tillgång i röster för styret.

Förövrigt skulle jag inte lyssna på Ascberg överhuvudtaget, som bara gör och säger saker som gynnar han själv, precis som den värsta vänster lögn median Aftonbladet där han är delägare..

20. Ara

Mottagna gillanden:
    2 199

MINA ENHETER

Min tolkning är att Migrationsverket har fått stränga order om att godkänna så få som det bara är möjligt, för det är den trend vi ser i samhället just nu. Stäng ute folk och låtsas att vi består av ett härskarfolk och att invandrare är farliga. Det är den trend vi ser i samhället just nu och det är väldigt tragiskt och sorgligt, jag trodde att Sverige var bättre än så.

Det är ju på motsvarande sätt vad gäller försäkringskassan som vill tvinga folk med cancer att gå till jobbet. Humanismen och empatin i Sverige är på väg att försvinna och det är inte okej på något sätt.

(S) har ett stort ansvar här att rätta till orättvisorna och de inhumana som är i samhället idag. (S) säger sig stå för rättvisa, jämställdhet och att försvara de svaga. Dags att visa det nu.

edit: Vad gäller Robert Aschberg så har jag fullt förtroende för honom. Jag anser att han är en mycket sympatisk, empatisk och ärlig person med stor integritet och kurage.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.