Den stora politiska tråden

Diskussion i 'Off Topic' startad av Dirk Diggler, 25 apr 2011.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Gurex

Gurex Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    222

MINA ENHETER

Men du kan ju inte jämföra arbetskraftsinvandring från närområdet eller högutbildade sekulära iranska flyktingar i några tusental med obildade religiösa analfabeter i tiotusental.

Om du drar dina slutsatser av den första gruppen som kommer till ett land där man har kapacitet att ta emot, utbilda och integrera människor som vill integreras med att ta emot människor som är på andra sidan av skalan. Då kommer du få ett brutalt uppvaknande.

Angående barnafödandet så gäller det inte lika på alla grupper. Speciellt inte om man får ekonomisk vinning av att föda flera barn.

2. Oceanic

Oceanic Android Veteran Medlem

Mottagna gillanden:
    4 328
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

MINA ENHETER

Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    Tycker vi borde ta in fler kvinnor med tanke på att 99 procent som söker asyl är just män. Är viktigt att ha en någorlunda bra befolkningspyramid såvida vi inte vill ha en nation med enbart singlar dvs

Asyl tiden måste kortas ner att det ska ta fem år känns absurt.

Staten måste också skapa mer jobb åt dessa då den fria marknaden inte räcker utan staten måste själv aktivt skapa jobb med låga krav på förkunskaper eller där utbildning sker på plats. Sverige skulle tex behöva hjälp med att förbättras järnvägen

3. Ara

Ara Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    2 199

MINA ENHETER

Jag har inte gjort någon sån jämförelse. Jag har hela tiden pratat om den samlade invandringen, jag har inte pratat om några särskilda grupper. Det är du som pratar om olika grupper, inte jag.

Alla föder inte 1,7 barn, det är riktigt. Men det är inget bekymmer (möjligen ett bekymmer att det föds för få däremot) och all statistik visar att ju bättre folk får det ju färre barn skaffar de. Det ser man i samtliga länder där levnadsstandarden ökat inklusive Sverige.

4. Ara

Mottagna gillanden:
    2 199

MINA ENHETER

Nej, dina uppgifter är rent befängda och du har inte presenterat några fakta.

5. Oceanic

Oceanic Android Veteran Medlem

Mottagna gillanden:
    4 328
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

MINA ENHETER

Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    Visst stämmer problemen men det är också Sverige själv som skapar dom. Att bunta ihop alla och skicka till Stockholm och Malmö är en dålig idé. De måste spridas ut jämt i landet.

Problemet blir när invandrarna bara umgås med invandrare. Bättre att skicka dom till icke invandratäta områden och ge dom en chans att anpassa sig till Sverige.

6. Ara

Mottagna gillanden:
    2 199

MINA ENHETER

Vi vet alla vad som händer om man placerar mycket invandrare bland infödda svenskar, svenskarna flyttar. Detta vet vi.

Det är inte så att man placerat alla invandrare på samma ställe, utan det är så att infödda svenskar flyttar ut när det kommer många invandrare till ett område och invandrare dras till sina landsmän och flyttar in. Det är ett svårlöst problem.

Last edited: 12 feb 2018
  7. Andersgog

Andersgog Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    76
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Pixel 4XL

MINA ENHETER

Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Pixel 4XL
    Oj oj oj , man blir rädd att läsa vad vissa skriver här. Speciellt 1st har nog aldrig lämnat sitt hus eller lägenhet. Han är så fast i sitt , att det går aldrig att få han på andra tankar. Farligt med sådana människor. Sverige är på väg någonstans där tyvärr våra barn och barnbarn blir lidande. Och vi vuxna bara liksom låter det ske. Och tror att allt blir bra , bara man säger fy på dig.

Detta blir mitt ända inlägg i denna tråd , då ingen kommer att vinna. Men jag återkommer gärna om ca 10år så får vi se vem som hade rätt.

8. Ara

Mottagna gillanden:
    2 199

MINA ENHETER

Människor är olika, det är så att leva i ett samhälle, det är något du får vänja dig vid. Det tar ungefär tre generationer innan invandrare är helt assimilerade och det kommer att ske även denna gång.

Ja, det innebär bekymmer och problem att ta in folk ifrån andra kulturer, det vet vi. Det innebär också en massa positivt, det vet vi också.

9. ffodil

ffodil Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    412

MINA ENHETER

Såklart är det Sverige själv som skapat problemen, skulden går inte att lägga på invandrare, varken den ena el. andra sorten eftersom helt naturligt tar alla människor för sig av vad som bjuds och Sverige har varit väldigt duktiga på just att bjuda utan nån krav.

Att inte Sverige har tagit hand om problemen el. gjort väldigt lite för att försöka rätta till dem hittills, beror i första hand på vad jag tjatat om i mina inlägg. Att en stor del av folket med sina politiker försöker blunda för verkligheten, motarbetat den möjligheten med att mörka, ljuga, vinkla och försköna problemen. Det har gått så långt att det blivit straffbart att prata om problemen om etnicitet el. religion ideologi nämns, en ökad inskränkning av yttrandefriheten där man nu även vill ändra grundlagen. Hur ska man då komma åt problemen och göra nåt åt dem. Rasist, nazist, fascist går däremot att slänga ur sig hur som helst, t.ex. att kalla 16-18% av svenska folket för detta som röstar SD är helt ok, vilket man tom. ser i denna tråden.
    Var tog demokratin vägen och är vi då på väg mot en totalitär stat, kan man då börja undra.
    Just det här med en bit på väg mot en totalitär stat tror jag svenskarna inte förstår mycket av hur farligt det är, vilket jag var inne på lite i ett tidigare inlägg från forna öststatsländerna.
    Som ett litet exempel på oändligt många om inskränkning på yttrandefrihet, här. - Polisen Peter Springare anmäls av egna ledningen

10. Ara

Mottagna gillanden:
    2 199

MINA ENHETER

Du kan inte ha mer fel i sak. Det skrivs oerhört mycket invandrarfientliga artiklar.

Ni som bidrar till konspirationsteorier om invandring har ett ansvar - Politism

11. ffodil

Mottagna gillanden:
    412

MINA ENHETER

Och vad beror konspirationsteorierna på då, om inte just på vad jag hela tiden skrivit.

När det skrivs artiklar om invandrare som är sanna från verkligheten är det inget problem, tvärtom, även om en del då ser det som invandrarfientliga. Däremot när det mörkas uppstår problem med konspirationsteorier.

12. Ara

Mottagna gillanden:
    2 199

MINA ENHETER

Det är ointressant varför folk har galna konspirationsteorier men det är farligt när okunniga människor köper teorierna.

Det som är viktigt är att fokusera på fakta och jag har gett dig fakta.

13. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 199

MINA ENHETER

Du är med på att barnafödande minskar med högutbildad och inte religiös befolkning eller hur? Och hur ser utbildningen ut kring alla dessa kulturer du drar över samma kam? Och hur sekulariserade är dessa stater?

Även framstegen kring medicin, tänk hur vissa, mindre utbildade områden, föder flera barn enbart för att få någon som faktiskt överlever till vuxen ålder. Detta fortsätter i brist på utbildning trots att medicinska hjälpmedel finns kvar.

14. ffodil

Mottagna gillanden:
    412

MINA ENHETER

Att konspirationsteorier uppstår av mörkandet spär på polariseringen och försvårar att göra nåt rätt är ren fakta som omöjligt går att förneka. Det destruktiva i detta påverkar din egen planhalva i lika hög grad som den du försöker kämpa emot, så även om du tycker det är ointressant så är det väldigt viktigt.
    Verklighetsförnekarna är orsaken till att sådant kan uppkomma, att det sen finns galna okunniga människor som köper det går inte att komma ifrån.

15. Ara

Mottagna gillanden:
    2 199

MINA ENHETER

Som jag redan visat så existerar inget mörkande och det skrivs hur mycket negativt om invandring som helst. Dina teorier är farliga fantasier eftersom många okunniga människor kommer att tro på dem trots att all fakta säger det motsatta.

16. ffodil

Mottagna gillanden:
    412

MINA ENHETER

Tydligt är att du överhuvudtaget inte läser nåt av vad jag skrivet. el. vill förstå eftersom jag ses som din motståndare. Kanske för att du tror jag röstar på SD vilket jag inte gör och har ännu inte bestämt mig vad jag ska rösta på, mer än att det inte blir nån av vänsterpartierna.
    Jag har inte nämnt ett ord om att jag tycker där ska skrivas nåt negativt om invandrare. Kanske beror det på din egna slutsats att om man skriver nåt om invandrare så är det negativt, eller?
    Jag har inte skrivet nån teorier, enbart ren fakta om verkligheten.
    Och ja, mörkande existerar i allra högsta grad från vänstersidan och de styrande, vilket också är ren fakta.

17. Gurex

Mottagna gillanden:
    222

MINA ENHETER

Jag är väl medveten om att barnafödsel sjunker inom många grupper när överlevnads sannolikheten för deras barn ökar, men det finns även undantag vad jag vet. Vilka "alla dessa kulturer" menar du?

Det finns också folkgrupper som presterar bättre på vissa saker och sämre på andra.

18. Gurex

Mottagna gillanden:
    222

MINA ENHETER

Jag tyckte mig läsa för några sidor sedan att vissa var irriterad på viss typ av migration och inte annan så kanske är alla på samma spelplan trots allt.

Jag tycker i alla fall att det är sjukt att klumpa ihop invandrare till en grupp och sedan försöka få ut någonting av värde på grund av det. Om en grupp av invandrare gör att brotten går ned med 10001 brott och de betalar in 100 miljarder mer i skatt än de kostar välfärden så är det ju en vinst på många sätt. Men om en annan grupp kommer som gör att brotten ökar med 9999 och de belastar välfärdssystemet med 99 miljarder så är det ju fortfarande en vinst för samhället då totalt men det ger ju en värdelös bild av invandring.

Eller om det är tvärt om, att vissa drar ned det positiva så till den grad att man beslutar sig att stänga gränserna även för den invandring som tillför Sverige en massa gott. Är det fortfarande bra att klumpa ihop alla i en kategori.

Angående barnafödandet så är det vad jag förstår det riktigt det du säger även om det finns undantag. Att vissa grupper skaffar fler barn tidigare än andra gör skillnad sett på några generationer. Om man redan idag har svårt att få vissa grupper genom skolan och kan skaffa jobb utan att deistället skaffar barn och börjar leva på bidrag i unga år. Se på den afro-amerikanska befolkningen i USA. De har enorma problem i sitt Community med våld, droger och värdelösa skolresultat. JAg tror det är mer än 75% av barnen som har ensamstående mammor och många lever på bidrag och/eller jobbar skitjobb för att få det att gå runt. Jag tror att det är risk för samma utveckling i Sverige på sikt och vad du än tror så är jag övertygad om att Reinfeldt&Co krossade arbetarklassen i Sverige på detta sätt.

För att exemeplifiera: Säg att en viss grupp börjar skaffa barn vid 17 års ålder, skaffar fyra barn som i sin tur börjar skaffa barn vid 17 års ålder samtidigt som den inhemska befolkningen skaffat 1,5 barn med start vid 34. Vi i Sverige har idag råd med mycket men den här gruppen växer vad jag förstår det vilket gör att den kostar mer och mer och segregeringen blir värre och värre, brottslighet och skit ökar vilket så klart kostar än mer och så blir det grogrund för otrevliga figurer på den politiska arenan.

Jag är för ett starkt välfärdssamhälle där kvinnor, homosexuella, folk av alla hudfärger och åsikter kan existera och identifierar mig rätt långt till vänster på den klassiska skalan. Men det här oroar mig en del inför framtiden och jag kan hur gärna jag vill inte krama mig förbi problematiken jag ser. Dessutom ser jag att många av invandrare som kommer idag är djup antidemokratiska, patriarkala, homofoba och rasistiska. Tyvärr har jag sett många rapporter som visar att många av andragenerationsens barn kan bli mer konservativa i dagens klimat. Jag hoppas jag har fel.

19. Ara

Mottagna gillanden:
    2 199

MINA ENHETER

Nej, det existerar inget mörkande. Det är som jag visat en osann myt som du nu sprider.

20. Ara

Mottagna gillanden:
    2 199

MINA ENHETER

Om invandrare gör grova brott så ska de utvisas efter fängelsevistelse. Det finns ingen anledning att peka ut särskilda länder eller områden.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.