För det första, om 2 kulturer först integreras, så kan man ju inte påstå att den ena kulturen senare assimileras in i den ursprungliga majoritetskulturen, så det du skriver är som så mycket annat du skrivit i denna tråd, helt ologiskt och verklighetsfrånvänt.
Jag tror att intresset från den svenska majoritetskulturen vad gäller att integreras med den somaliska stamkulturen, den afghanska hazarkulturen, salafismen, wahhabismen, mfl andra kulturer är extremt liten, så att den integrationen skulle ske på bara någon generation, eller överhuvudtaget, är ju en helt orealistisk och verklighetsfrånvänd analys av situationen.
Förstår du verkligen inte hur pass ologisk och verklighetsfrånvänd du är just nu? Jag menar inte att spekulera för mycket men du skrev faktiskt en intressant kommentar i inlägg #3648 som svar på "sektledarens" inlägg där hen skrev följande:
"Offtopic: Det är hysteriskt roligt att följa dig när du debatterar, spelar ingen roll om det handlar om Doogee eller invandring.......

".
Ditt svar var följande:
"Tack, det är meningen."
Jag tycker att det är svårt att tolka det på annat sätt än att du är ett så kallat internet-troll, särskilt i kombination med din extremt osakliga, halmgubbsfyllda och extremt ologiska argumentation i denna tråd. Du har även missförstått enkla inlägg och totalt ignorerat fakta som talar emot din sak, sedan har du "flyttat målposten" när det blivit för svårt för dig att bibehålla din ståndpunkt. Jag tror tyvärr att jag ägnat allt för mycket tid och energi åt att göda ett så kallat internet-troll. Men man lär så länge man lever och jag ska framöver vara mer uppmärksam på detta internet-fenomen som jag tidigare (och uppenbarligen fortfarande) haft så svårt att förstå vidden av.

Click to expand...