Den stora politiska tråden

Diskussion i 'Off Topic' startad av Dirk Diggler, 25 apr 2011.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Zargoth

Zargoth Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    35

MINA ENHETER

Som jag sagt tidigare i denna tråden så är jag bekant med iranier, palestiner och diverse andra personer med utlänsk härkomst, ingen av dem har "flytt" från sitt land med söker ändå asyl här av skiftande anledningar gång från gång man frågar dem. De är bland de trevligaste personer jag känner men det betyder inte att jag anser att de hör hemma i det här landet och de håller dessutom med om att vi tar hit fel personer och för mycket av dem.

Visst alla har rätt till livet men det betyder inte att de kan importera sina problem hit. Nångång måste man sätta ner foten och säga att det har gått för långt nu.

2. Reconnnn

Reconnnn Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    263

MINA ENHETER

Bli vän med någon som faktiskt har flyt från sitt hemland och låt de berätta sin historia.

3. Zargoth

Mottagna gillanden:
    35

MINA ENHETER

Visst det är tragiskt, men jag skulle fråga han eftersom det förmodligen är en han varför han lämnade kvar sin familj där för att ta sig hit?

Svaret vet jag iofs redan efter PUT så kan man ta hit familjen men det ligger något djupt omoraliskt i mina ögon att lämna sin familj i skiten

4. Reconnnn

Mottagna gillanden:
    263

MINA ENHETER

Tänker sluta debatera detta nu tycker det är så sorligt att människor kan ha så låga tankar om andra. Och tror att de har mer rättigheter än någon annan bara för att de föddes på en plats på jorden där vi inte behöver vara rädda när vi går och lägger oss eller behöver fundera på om vi kommer kunna äta nästa dag.

Jag anser att alla människor har precis samma rätt och om det krävs att jag inte har en lika perfekt miljö att leva i så är det något man måste offra. Ta och res runt i värden och se hur folk lever så kanske du uppskattar hur bra du har det lite mer.

5. Zargoth

Mottagna gillanden:
    35

MINA ENHETER

Jag uppskattar väldigt mycket hur bra vi har det, därför jag vill bevara det så.

6. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Så utveckling är ingenting du vill se?

Vad är du rädd för?

7. Zargoth

Mottagna gillanden:
    35

MINA ENHETER

Ser inte riktigt hur ökad kriminallitet, utrotandet av folkgrupper är att se som utveckling?

8. Dirk Diggler

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Det var inget. Kom på att du skyller allt på dina så kallade "icke-svenskar".

9. Zargoth

Mottagna gillanden:
    35

MINA ENHETER

Och där skönk nivån på diskutionen direkt. Som du kanske har sett om du besvärat dig att klicka på länkarna jag angett som källor så ser du att jag har uppbackning för mina påståenden.

10. Dirk Diggler

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Diskussionen har vart låg sedan ett par sidor bakåt. Och jag har ju dessutom rätt i det jag säger.

Jag har sett det förr. Och för någon som betvivlar förintelsen är väl ordet "källkritik" något som passar in ganska bra?

I'm out.

11. Zargoth

Mottagna gillanden:
    35

MINA ENHETER

Eftersom jag tvivlar på förintelsehistorien så blir per automatik alla källor jag hänvisar inklusive statliga helt otrovärdiga?

12. Dockland

Dockland Android Apprentice Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    848
    Operatör:
    Tele2, Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2, Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max
    Telefon 2:
    iPhone 13 Pro Max
    Telefon 3:
    iPhone 11
    Platta:
    iPad Pro 12,9" gen 4 (2020)
    Övrigt:
    Apple Watch 7 & 8 - MAC M1 - AirPods Pro2 & Max - Apple TV
    Skulle förintelsen inte ägt rum. Nu förstår jag du bara vill provocera. Trodde du menade det du skrev. Jisses.

13. ViLANDER

ViLANDER Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    172

MINA ENHETER

Grejen är, att eftersom du tvivlar på förintelsen eller i alla fall siffrorna bakom dem, så vill du (per automatik) visa oss att det är mindre hemskt om nu siffran skulle vara lägre, låt oss säga, 500 000 judar.

Oavsett antalet döda så är det fortfarande hemskt; något som högerextremister gör är att tona ner hela dödsstatistiken när det i själva verket är lika avskyvärt oavsett antalet döda. Därmed spelar statistik ingen roll och speciellt inte litteraturen du hänvisar till i någon annan tråd; det väsentliga är resultatet - man mördade människor, en ideologi närstående din egen kom i sitt fulla verk.

Men det jag tänkte komma till; nazismen slog igenom i Tyskland - borde inte den konsekventa nassen vara stolt över nazismens verk? Jag menar inte att du är nazist och du säger själv att du inte är det (jag ser dock ytterst få skillnader), du har själv utnämnt dig till rasist här och majoriteten av alla som debatterar med dig här tycker dessutom att du är det, därför kan man dra slutsatsen att eran förnekning går ihop med att förändra er retorik till något mer vardagligt - precis som nazisternas rörelse i Tyskland började med retorik gör ni nu likadant.

Ursäkta, men om man på fullaste allvar förnekar förintelsen eller försöker förminska den i syfte med att göra deras verk "mindre hemskt" så tycker jag personligen att sådana personer kan gasa ihjäl sig själva.

14. Zargoth

Mottagna gillanden:
    35

MINA ENHETER

Visst judar dog det har ingen seriös revisioninst påstått att så inte skedde, det hela handlar om om det fanns en plan för att systematiskt utrota judar.

15. Reconnnn

Mottagna gillanden:
    263

MINA ENHETER

Ne det kan ju diskuteras om 6 miljoner mördade civila judar är systematsikt eller ej. Det finns ju heller inga förintelseläger.

Snälla sluta jag blir helt mörkrädd av det du skriver. Finns det verkligen människor i Sverige som tror att det inte var ett systematiskt mördande av judar?

16. Zargoth

Mottagna gillanden:
    35

MINA ENHETER

Då antar jag att du tror på att de kremerade tiotusentals judar om dagen som vissa uppgifter säger trots att det tar närmare ett dygn att kremera en kropp med dagens krematorier. Dessutom de bilder som finns på krematorierna är avsedda för en person per "fack". Sen att enligt folkräkningar sen innan kriget så fanns inte 6 miljoner judar tillgängliga för tredje riket.

Självklart fanns koncentrationsläger tyskarna var inte ensama om att använda sådana under kriget, amerikanarna samlade tex japaner i sina koncentrationsläger och svenskar samlade kommunister och andra opålitliga element i sina

17. Reconnnn

Mottagna gillanden:
    263

MINA ENHETER

Asså jag vet inte varför det är så sjukt svårt att söka lite innan man kommer med sina konspiratoriska inlägg.
    http://sv.wikipedia.org/wiki/Lista_över_antal_dödade_under_andra_världskriget Och precis som ViLANDER skrev tidigare det kvittar om det var 500k det är fortfarande systematiskt mördande om du använde förintelseläger.

Snälla när du föröker läsa på ha lite källkritik en sida som är gjord för att skriva rasistisk propaganda är INTE en bra källa.

Har du föresten sett massgravarna som finns vid de olika förintelselägrena?

18. Zargoth

Mottagna gillanden:
    35

MINA ENHETER

Hur många av dessa lik har konstaterats som ihjälgasade enligt obduktion och inte som mer troligt svält och tyfus till följd av att de allierade bombade transporter med förnödenheter till lägren?

19. Reconnnn

Mottagna gillanden:
    263

MINA ENHETER

Last edited: 4 jun 2011
  20. Zargoth

Mottagna gillanden:
    35

MINA ENHETER

Trådstatus: