Pricken över i:et. Nu tycker jag att det är dags att vakna upp och se att demokrati är inget bra sätt att lösa sociala och komplexa problem på. Parlamentarism, kongress och riksdag och politiker har sedan demokratins införande lyckats lura en förbluffande majoritet av befolkningen att vi väljer vart fjärde år för vårat eget bästa.
Se bara vad som hände efter andra världskriget, innan välfärdsstaten (som bygger på ännu mer intrång i individens suveränitet) som konstruktion hade påbörjats. Successivt för varje år efter 1945 minskade fattigdomen med en procent. Sedan välfärdsstatens införande har den inte minskat alls.
Om du inte har något emot att betala skatt så har du ingenting emot att jag kommer hem till dig, rånar 5000 kronor utav dig under pistolhot med ett löfte om att spendera det på välgörenhet.
Det är just när man inte tar saker för givet som initierar någonting. Om du och jag märker att, fan vi har inget sjukhus, vi bestämmer du och jag, frivilligt och fredligt, att vi lägger en summa vi tycker verkar rimligt på ändamålet. Tänk dig vidare i situationen då ett samhälle består av ännu mer personer d.v.s. 50 000 personer. Det skulle förmodligen fungera fantastiskt - utan våld! Vi behöver inte politiker som fattar beslut som de tycker är bäst åt oss.
Det finns ett behov. Då uppstår det också i en antingen fri kapitalistisk ekonomi eller i en fri mutualistisk ekonomi.
Så när du är på jobbet hjälper du inte till för att skapa olika saker? Folk har sedan tidernas begynnelse kommit överens!
Och då ska vi absolut inte ha politiker. Kolla bara på Reinfeldt och Göran Persson. De "står" och "stod" på folkets sida. Skillnaden är att de är rika genom konsekvent rån, medan vi dödliga får knega på som vanligt.
Ja. 
Om folk inte arbetar så blir inget gjort. Om folk vill ha det så är upp till dem. De som vill ha saker gjorda jobbar på.
De som ser en anledning till att flyga initierar då ett företag, organisation, kollektiv eller kooperativ som ser till att få detta ordnat.
Bara för att folk får göra som de vill så uppstår inte "kaos". Det som uppstår istället är att folk samarbetar med andra under frivilliga premisser.
Därför är en fri ekonomi, kapitalistisk som mutualistisk fortfarande bättre än en stat. Om du inte vill sätta dig in de frågor som rör ditt liv kan du låta andra göra det. Om de gör jobbet bra blir du nöjd. Om de inte gör jobbet bra så blir du inte nöjd. Då byter du troligtvis "förvaltare". Men med en stat har man aldrig det valet. De kan bestämma att de ska spendera 15 miljoner kronor på tuggummiautomater på varenda gata i Sverige, och vi är ändå tvungna att finansiera det.
Det är det ingen som vet och ingen som någonsin kan veta. Det vi bara kan utgå ifrån är att vi behöver inget överhuvud som fattar beslut ovanför våra huvuden.
Det tog ett tag för mig, har över en längre tid (dryga ett år) verkligen försökt att förklara bort allting som ett skämt, men jag kunde och kan fortfarande inte förklara bort det immoraliska med skatt och påtvingad demokrati. Om man är genuint intresserad så bör man ge tanken en chans och sätta sig in i det hela, därför rekommenderar jag också Stefan Molyneuxs YouTube-kanal, stefbot. Argumenten han drar är lika giltiga för höger-vs-vänsteranarkism.
Demokrati är verkligen lögn som har gått in i människors vardag, en ursäkt som används av politiker för att de ska fortsätta äga och kontrollera oss.
Avslutar med ett citat av Lysander Spooner och sedan en bild:
"The principle that the majority have a right to rule the minority, practically resolves all government into a mere contest between two bodies of men, as to which of them shall be masters, and which of them slaves." - Lysander Spooner
Last edited: 10 sept 2012