Den stora politiska tråden

Diskussion i 'Off Topic' startad av Dirk Diggler, 25 apr 2011.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Poontus

Poontus Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    174
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 10+ 512GB

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy Note 10+ 512GB
    problemet är att man inte kan samarbeta, istället för att försöka göra något bra tillsammans så går att ut på att prata så mycket skit om den andre som möjligt så det blir skit av allt tillslut.

2. Blabert

Blabert Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    124

MINA ENHETER

Ja, det är ju det som är problemet. Trist är det tycker jag, det är nog många väljare på bägge sidor av blockgränsen där ute som saknar ett mittenalternativ. Många S-väljare gillar nog inte V t ex, på samma sätt som många M-väljare inte gillar Kd eller C.

Skickat från LG G2

3. MaXmeOliver

MaXmeOliver Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    136
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nothing Phone 1 (12/256)

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nothing Phone 1 (12/256)
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Watch 5 LTE (44 mm)
    Ja, alltså de 2 främsta argumenten för mig är deras nedmontering av välfärden och deras omiljövänliga skattepolitik.

Last edited: 15 mar 2014
  4. Marooned

Marooned Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    243
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone Xs Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone Xs Max
    Platta:
    iPad 9.7" (2018)
    Är väl snarare ironiskt att du direkt då drar slutsatsen att jag är för Alliansen?

Varför skulle jag vara emot medmänsklighet bara för jag inte är för en röd-grön politik?

Last edited: 15 mar 2014
  5. mekanismen

mekanismen Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    67

MINA ENHETER

För att du skriver det som att du är det men du egentligen inte är det utan bara är nyfiken på varför personen är mot Alliansen? Japp, det är rätt ironiskt det med.

6. Marooned

Mottagna gillanden:
    243
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone Xs Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone Xs Max
    Platta:
    iPad 9.7" (2018)
    Så jag är inte för medmänsklighet för att jag ifrågasätter en person varför den är emot alliansen?

Vad snackar du om här? Vet du ens det själv?

Du påstår att jag inte är för medmänsklighet, varför?

7. mekanismen

Mottagna gillanden:
    67

MINA ENHETER

Det jag snackar är om hur du ber en person motivera sin åsikt, vilken är anti-Alliansen, på ett sätt som att du inte förstår dig på hur man kan vara emot Alliansen. Jag påpekar hur du skriver om medmänsklighet och om hur viktigt det är i en annan tråd, och ironin i det hela eftersom en blå röst i min mening är allt annat än medmänsklig.

Du påpekar då hur ironiskt det är att jag utgår ifrån att du är pro-Alliansen utifrån din fråga om en motivering, vilket jag då håller med om.

Svar ja, jag trodde att du möjligtvis röstade blått.

Hoppas saker och ting klarnar upp nu.

Måste du bli så arg på internet? Är du lika argsint IRL?

8. Marooned

Mottagna gillanden:
    243
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone Xs Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone Xs Max
    Platta:
    iPad 9.7" (2018)

Arg? Snarare du som verkar arg. För det första för din syn på Alliansen. För det andra för du direkt irriterar dig på mitt inlägg och direkt drar slutsatser/dömer mig.

Om du är så röd-grön kanske du inte ska vara så dömande? Lirar väl inte bra ihop?

9. Ascii

Ascii Android Expert Medlem

Mottagna gillanden:
    3 144

MINA ENHETER

Vad innebär röd-grön för en som ej är insatt?

10. Marooned

Mottagna gillanden:
    243
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone Xs Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone Xs Max
    Platta:
    iPad 9.7" (2018)
    Sossarna, Vänstern och Miljöpartiet. Dom förväntas väl samarbete, därav kallar man den sidan röd-grön. Sossarna och Vänster för en röd politik medans Miljöpartiet för en grönare politik men även åt vänster hållet.

11. Ascii

Ascii Android Expert Medlem

Mottagna gillanden:
    3 144

MINA ENHETER

Okej, tack :)

Sent from my HTC One using Tapatalk

12. mekanismen

Mottagna gillanden:
    67

MINA ENHETER

Jag är inte nödvändigtvis arg på Alliansen, på sin höjd irriterad och lite ledsen på dem.

Jag irriterade mig inte på ditt inlägg, den tolkningen har du gjort helt själv. Jag ansåg det ironiskt och påpekade det.

Det må vara hänt att det inte gör, men alla har vi våra brister. Jag är en rätt dömande människa och har varit så hela mitt liv, men jag kan åtminstone erkänna mina brister vilket är något positivt. Man kan inte få allt här i livet!

13. Marooned

Mottagna gillanden:
    243
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone Xs Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone Xs Max
    Platta:
    iPad 9.7" (2018)

Ok, jag förstår. Gött att se någon inse sina brister, inte alla som gör det. Trots att alla har brister.

Jag tycker inte alls det var ironiskt, som sagt du drog slutsatsen att bara för jag ifrågasatte det att jag är för Alliansen. Vilket är fel. Men jag är inte för röd-gröna heller. Men det var bara det jag reagerade på.

Nåväl, slutet gott allting gott.

14. indika

indika Custom Android Super Moderator

Mottagna gillanden:
    1 807
    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    Jag ogillar privatisering av vissa samhällsfunktioner. Det är svårt att se nyttan med vinster i välfärd och skola t.ex.
    På apoteken har de slutat att erbjuda sig att kolla om det du behöver finns inne någon annan stans. Utan föreslår istället att de kan beställa in det åt dig. Helt plötsligt är man en kund med en plånbok istället för att först och främst vara en sjuk medborgare.
    Många vårdbolag missköter sin personal och har så höga vinstkrav att de som behöver hjälp blir lidande. Vissa av försäkringskassans regler har blivit helt absurda. Om ditt barn (under 18) dör har du två veckor på dig att återgå till arbete, ingen flexibilitet.
    Skatter sänks för de som har det bäst ställt medan generella skattehöjningar gör det dyrare för låginkomsttagare. Löneutvecklingen de senaste åren har sprungits om av inflationen, folk blir fattigare. Samtidigt ska det konsumeras mer och mer och alla kommuner satsar på stora handelsplatser med ett fåtal stora butikskedjor som är samma vilken galleria du än är i. Den småskaliga detaljhandeln håller på att utrotas.

Jag undrar var det här landet är på väg egentligen?

Skickat från min HTC One via Tapatalk

15. Nickr

Nickr Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9
    Telefon:
    iPhone 6

MINA ENHETER

Telefon:
    iPhone 6
    ROM:
    iOS 8
    Visst, det finns skojare även inom denna branschen. Dock ska det tilläggas att de som bedriver sin verksamhet inte blir speciellt långvariga. Dock anser jag att det ska inrättas strängare regler på tal om privat sjukvård. Vinsten är dock oerhört viktig för de privata företagen för att sjukvården ska kunna bibehålla en tillfredställande kvalitet Vad ägarna sedan gör med vinsten ska vi privatpersoner ge blanka fan i SÅ LÄNGE sjukvården håller en godkänd kvalitet som sagt.

Det här fenomenet kan du knappast skylla på Alliansens politik. Att små, lokala, handlare får lägga ned verksamheten är enbart konsumenternas fel, ett beteende som enbart vi privatkonsumenter kan ändra på.

Skickat från min HTC One via Tapatalk[/QUOTE]

16. indika

Mottagna gillanden:
    1 807
    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    [/QUOTE]

Vem betalar de privata vårdföretagen?

Jag skyller ingenting på alliansen, samhällsutvecklingen oroar mig.

17. Nickr

Nickr Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9
    Telefon:
    iPhone 6

MINA ENHETER

Telefon:
    iPhone 6
    ROM:
    iOS 8
    Vem betalar de privata vårdföretagen?

Jag skyller ingenting på alliansen, samhällsutvecklingen oroar mig.[/QUOTE]

Sjukvården som erbjuds betalas av den privata individen, landstinget eller kommun (genom avtal med vårdföretagen) eller via en privat sjukförsäkring.

Haha, förlåt om jag framstod som ilsken eller vad som helst.. Ska nog lägga mig nu. ;)

18. indika

Mottagna gillanden:
    1 807
    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    Det är lugnt :) Min poäng är att om jag har 100 kr så ser jag hellre att allting går direkt till en verksamhet som inte räknar med att de pengarna också ska räcka till vinst. Jag har svårt att få ihop hur det kan vara sämre:)

På tal om politik i allmänhet så är det väl dags att börja grotta ner sig ordentligt igen. Var ju trots allt ett tag sen :)

19. Blabert

Blabert Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    124

MINA ENHETER

Det intressanta i frågan är ju vart dina 100 kronor räcker till, inte vad de går till egentligen. Får du fullgod vård så har du ju fått vad du behöver. På t ex en privat vårdcentral går de pengar som blev över på din hundring till vinst och/eller utveckling av vårdcentralen, men i en kommunal verksamhet försvinner nog många gånger det som blir över i något svart hål tyvärr.

Så länge man både kan ge fullgod vård/omsorg/skola och fortfarande göra vinst ser jag det som ett kraftigt bevis på att kommunal verksamhet faktiskt är för ineffektiv. I mina ögon är det självklart att dina pengar slösas bort i den kommunala regin, inte i den privata som i bästa fall till och med tar den där slanten som blev över och kanske investerar i en ny vårdcentral eller skola.

Mitt resonemang faller ju dock om de olika verksamheterna missköts, men misskötsel är ju inte heller något som bara existerar i privat verksamhet...

Skickat från LG G2

20. dannyh

dannyh Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    86

MINA ENHETER

De verkar som att ni inte vill diskutera utan bara peka på varandra och rynka näsan.

Erkänn istället vad ni tror på för lösning för Svedala och vilka som är kass.

Edit. Echoes och vem det nu var alltså.

Last edited: 16 mar 2014
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.