Den stora politiska tråden

Diskussion i 'Off Topic' startad av Dirk Diggler, 25 apr 2011.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Blabert

Blabert Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    124

MINA ENHETER

Sv: Den stora politiska tråden

Saxat från SD:s hemsida:

"Integration innebär att två grupper, i det här fallet svenskar och invandrare, anpassar sig till ett mellanting. Sverigedemokraterna vänder sig mot detta då vi anser att det är fel att den inhemska befolkning ska tvingas anpassa sig till dem som invandrar till Sverige"

http://s.sverigedemokraterna.se/a-o/

Jag påstår alltså att du har fel, till skillnad från dig kan jag lägga fram bevis.

SD vill inte integrera, de vill i bästa fall assimillera. Åtminstone på papperet.

Last edited: 6 maj 2014
  2. Poontus

Poontus Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    174
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 10+ 512GB

MINA ENHETER

Telefon:
    same shit different name, om invandrarna assimileras har vi inte då uppnått en integration?
    jag känner att det är ingen mening att diskutera saken med dig då även om jag skulle leta fram så kallade "bevis" så skulle du ändå inte fatta.

med ditt sätt att se det så ska vi och dom gå halva vägen var och mötas på mitten? i vårat eget land...
    typ ta bort griskött ifrån menyer och bara erbjuda halal?

3. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

du skojar väl nu va? assimilering och integration samma sak?

4. indika

indika Custom Android Super Moderator

Mottagna gillanden:
    1 807
    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    Jag tror de flesta är överens om att SD inte är kapabla att styra ett land. De är ett missnöjesparti det är allt. Problemen vi har med sysselsättningen i Sverige har ökat segregationen i landet och det är en följd av den arbetsmarknadspolitiken vi för. Att vi inte kan sätta folk i sysselsättning är ett långt större problem än ett par moskéer eller att någon pratar ett annat språk på bussen. Vi har råd att hjälpa människor som flyr hit men vi klarar inte av att göra det, eller hjälpa oss själva för den delen. Vi har i stort sett ingen tillverkningsindustri kvar i landet. Vi har bemanningsföretag som släpps in överallt och pressar lönerna. Vi har vinster som plockas ut i sjukvård, skola och barnomsorg där de på många ställen hamnar utomlands. Vi släpper in utländska företag för att bryta Svenska naturresurser.

Invandringen är inget problem, vem gillar inte pizza? Eller kebab? Eller spagetti? Eller, som i mitt fall, utländska brudar?

Det börjar bli dags att tala lite politik i denna tråden igen. Vad sägs?

// Mobilt

5. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

håller med i allt utom en sak.. invandringen är inget problem.. invandringen är ett absolut problem. invandrarna är inte problemet dock man får skilja på begreppen lite ;)
    Som läget är i landet nu så blir invandringen absolut ett reelt problem. Katastrofalt? långt därifrån, likväl ett problem.

6. Ascii

Ascii Android Expert Medlem

Mottagna gillanden:
    3 144

MINA ENHETER

Det är bra med mångkultur men som det ser ut nu är invandringen visst ett problem. Som neddie skrev.

7. Blabert

Blabert Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    124

MINA ENHETER

SD:s tolkning av integrering är lite snäv, kan man ju lugnt hålla med om. Du ser ut att ha tagit deras tolkning nu när du hittat den. Integrering handlar om att få ett samhälle bestående av många olika kulturer att fungera, helst utan att någon får ge upp alltför mycket. Att få nytta av alla de influenser som olika kulturer för med sig, helt enkelt att växa som samhälle. Detta är inget nytt påfund, det har funnits i alla tider.

Assimilering är en helt annan sak, we are borg för att dra till sin spets.

Skickat från min Z1 via Tapatalk

8. Poontus

Mottagna gillanden:
    174
    Telefon:

MINA ENHETER

Telefon:
    jag håller med om det allra mesta, ett stort problem med den låga sysselsättningen är att allt numera är privatiserat, det ska vara vinster på ALLT, istället för att överskottet går till att anställa fler för att förbättra verksamheten så hålls allt på ett minimum, arbetarna mer slitna och trivs inte lika bra med jobbet, förutom vården så tänker jag på busschaufförerna, före privatiseringen då fanns det fler busschaufförer, man hade några som satt som reserv så att om det blev något problem då fanns det alltid någon som direkt kunde ta en buss direkt och lösa problemet med den sjuke föraren eller defekta bussen, nu blir det en inställd tur istället, eller inställda tåg och personalen är missnöjda.

många ska ha så höga krav på vilket arbete dom kan tänka sig, eller det här med A-kassa, istället för att folk ska gå hemma och kosta pengar så kan man lika gärna skapa enklare jobb som gör någon nytta, städa parker kanske eller något annat som hjälper till att göra samhället bättre, antagligen slussas man då även snabbare in i ett riktigt jobb på detta sätt.

ja, inte är jag 100% seriös i alla fall när jag skrev det... ;)

när du lägger det så så är jag med och håller med, men som det håller på att bli så går det till överdrift.
    situationen är som tur bättre i Sverige än vad den är i England där man har mycket muslimska extremister, dom kräver sharialagar bland annat.
    och Subway i England har precis sluta att erbjuda bacon och skinka på nästan 200 resturanger nu för att gå muslimerna tillmötes. SAS serverar endast halal, vissa skolor har bara halal.
    Sen var det även någonstans där muslimerna krävde att en grisfarm (eller något med gris) skulle stänga för att dom hävdade att det regnade ner grispartiklar som då gjorde dom orena.

jag har inget emot emot mångkultur och mat ifrån alla dess håll, jag äter hellre mat ifrån andra länder än Svensk mat, min flickvän är av "utom Europeisk härkomst"
    men någonstans går det för långt när man börjar kräva att svenskarna ska anpassa sig till dom nyinflyttade

9. Eos95

Eos95 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    125
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Sony Compact z5

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Sony Compact z5
    Platta:
    Nexus 7
    Info:
    (1gn)
    Övrigt:
    Microsoft surface 1,
    +1

Sd och svp röstskara är oftast folk som missnöjd över Sverige eller sin livssituation, arbetslöshet m.m och vill ha något att skylla på.

Ang arbetslöshet hur svårt kan det va? Ex har jag haft jobb varje sommar från 2011 (förutom ett år då jag inte sökte) nu har jag ett extra jobb och varit tvungen att tacka nej till jobb. Bara söka brett och inte vara lat eller kräsen. Skaffa erfarenheter inte bara jobb utan andra ideella till exempel, ex i sommar skall jag jobba ideellt på ett evenemang för få erfarenhet.
    Jag ingen plugg häst gick ut grundskolan med 175 poäng. ( till sommaren går ut gymnasiet)
    Man kan inte få drömjobbet på en gång. Första jobbet slet jag i trädgårdar.
    Inte använt kontakter så som förälder etc.
    Jag kan förstå man kan ha svårigheter ex inte bemästrar svenska bra etc.
    Arbete är ingen jävla rättighet...
    Sen finns det jobb runt omkring oss som folk inte tänker ex trädgård arbete m.m, man kanske ochså får flytta efter jobben? (inte utomlands utan inrikes) jag kommer snart ansöka om f-skattsedel så jag kan börja ta emot uppdrag på olika saker. Men jag kanske är för ung(19) för veta hur samhället funkar?
    * Inte riktat till någon *

Jag är emot sd för dem bryter mot mina egna värderingar. Låt Sverige vara det är ett tolerant land som har respekt för folk. Jag kommer troligen rösta på mp eller S

/Skickat från en telefon med namnet Sony Z1\

10. Poontus

Mottagna gillanden:
    174
    Telefon:

MINA ENHETER

Telefon:
    bra där, det är dock inte många i din ålder som orkar göra som dig.
    jag jobbade också ideellt när jag var i din ålder, det var många "ungdommar" som var med på introduktionen, men när det väl drog igår då var det i stort sett ingen som ville ställa upp, jag och så var det en annan slacker som inte kom dit för att jobba, han blev kortvarig, så det var jag och ett antal pensionärer som var där (vi drev en biograf, jag fick sälja biljetter, godis och popcorn och jag blev snabbt maskinist och föreställningsansvarig, fick gå på utbildningar och festivaler gratis) när jag sedan gott klart skolan och hade tid över till ett "riktigt" jobb då såg mitt CV ganska så bra ut med tanke på erfarenheterna ifrån det ideella jobbet och chefen där blev även en referens över att jag var pålitlig, jag sökte tre jobb, tackade ja till dom två första och sedan nej till den tredje när dom väl ringde.

men många är för stolta "brats" för att ta sig an trädgårdsjobb eller något som inte kortsiktigt ger pengar.

När jag ändå håller på och klagar på saker/folk så vill jag framföra att jag ogillar den höga ersättningen vid "sjukskrivningar", att få 80% av lönen för att man är lat tycker jag är riktigt uselt, jag har sett många kollegor som sjukar sig i tid och otid som mycket väl skulle kunna ha jobbat, och när dom väl har betat av första karensdagen då ser dom till att vara hemma i en vecka fram till att det krävs intyg, många kvinnor framförallt som gör detta på mitt jobb.
    Men det sägs att män mystiskt sjukskriver sig väldigt mycket under fotbolls VM

tanken med systemet är gott, men folk missbrukar det tyvärr :/

11. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Fan så jag hatar extremvänstern. Sådana ormar det är.

http://www.metro.se/nyheter/de-foll-offer-for-vanstervaldet/EVHnef!ltlZ8tF3gTMWc/

Fredrik Nykvist har tidigare varit aktiv inom Liberala partiet. På en gata i Eskilstuna blev han påhoppad bakifrån och nedslagen av flera personer.

– En partikamrat fick ett brev, där Antifascistisk aktion tog på sig det här och sa att vi är arbetarfientliga och att de kommer att fortsätta göra vad som krävs för att vi liberaler inte ska få föra vår politik i Eskilstuna.

12. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

extremvänstern och extremhögern fyller sin kvot väl på idioter.

13. mekanismen

mekanismen Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    67

MINA ENHETER

System kommer alltid att missbrukas, det betyder inte att man måste förstöra för de som skyddas och hjälps av systemen i fråga. Det är arbetsgivarens ansvar att göra det som behövs om folk fuskar med sjukskrivning. T.ex. kräva sjukintyg från dag ett.

14. Dockland

Dockland Android Apprentice Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    848
    Operatör:
    Tele2, Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2, Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max
    Telefon 2:
    iPhone 13 Pro Max
    Telefon 3:
    iPhone 11
    Platta:
    iPad Pro 12,9" gen 4 (2020)
    Övrigt:
    Apple Watch 7 & 8 - MAC M1 - AirPods Pro2 & Max - Apple TV
    Så här blev mitt resultat när jag svarade på pollen på svt.se. Så jag följer nog den. Känns helt ok.

15. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 199

MINA ENHETER

Även till @Pontuus; ang sjukskrivningar. Fritzhy har en poäng kring arbetsgivarens ansvar. Tycker att det är arbetsgivarens ansvar att skapa en bra miljö så att folk håller sig friska, sedan är det väl även lite mentaliteten och samhällshatet som gör att folk kan missbruka det. Finns ju möjligheter att göra så att arbetstagare inte vill missbruka systemet. Gör det tillräckligt bra att gå till jobbet?

En annan viktig punkt är skolan, och hur Björklund faktiskt har sabbat den. Det är under högerstyre som skolan har reformerats och Sveriges utbildning blir bara sämre och sämre. Fi faen.
    Men nej, jag är inte vänsterextremist eller feminist eller anti-feminist. Men jag länkar ändå till: http://nyheter24.se/debatt/768089-oppet-brev-hej-jan-bjorklund blir helt paff, sådan rappakalja det skrivs.

16. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 199

MINA ENHETER

http://www.independent.co.uk/news/s...-norway-over-human-rights-record-9301796.html

17. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 199

MINA ENHETER

Ganska intressant. Jag fick
    Har typ fått 50-60% på många partier på många tester. Det är ju skit, är ju massa procentenheter som kan vara viktiga. Undrar hur de viktar frågorna som man markerat som viktiga. Har inte haft så många viktiga frågor.
    Man kanske borde ta och poströsta i EU-valet ändå.

18. Ascii

Ascii Android Expert Medlem

Mottagna gillanden:
    3 144

MINA ENHETER

Så här blev mitt SVT-resultat. SD hamnade visst lite långt ner. :teeth:

EDIT: Folkpartiet kan vi ta ner från min lista. Skulle aldrig rösta på dem.

19. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 199

MINA ENHETER

Får jag poströsta för EU-valet? Jag bor ju inte inom EU. Fortfarande svensk medborgare dock.

20. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Nu blev jag sosse!

Skickat från min Sony Z1 Compact

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.