Den stora politiska tråden

Diskussion i 'Off Topic' startad av Dirk Diggler, 25 apr 2011.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Ascii

Ascii Android Expert Medlem

Mottagna gillanden:
    3 144

MINA ENHETER

Men om folk vill sälja sina kroppar ska väl du skita i? Deras kroppar, deras beslut.

2. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

truth has been told

3. mekanismen

mekanismen Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    67

MINA ENHETER

Tror du själv på att det finns människor som verkligen VILL sälja sina kroppar? Jag är rätt övertygad om att de som är prostituerade är det för att de inte kan få ett annat jobb som betalar bra (vilket prostitution absolut inte alltid gör). Och då bortser jag helt från de som blir tvingade till det av någon annan.

De som inte får ligga kan väl dra en egenvals, som Rebecka sa så är sex ingen rättighet.

4. Kalven

Kalven Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    574
    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    Du SÄLJER ju inte din kropp.... Du säljer en tjänst däremot.

Sent from my Nexus 5 using Tapatalk

5. Ascii

Mottagna gillanden:
    3 144

MINA ENHETER

Jag tror det, ja.

Feminism alltså, vilket skämt.

6. Droid55

Droid55 Guest

Inte samma sak? Porr och prostitution innebär ju båda sex mot betalning. I varje fall i kommersiell porr.

Rent och ordnat vore att samhället möjliggjorde för alla att kunna studera och finansiera sina studier utan behöva sälja sina kroppar eller arbeta vid sidan av studierna.

Det handlar om att skydda offret = prostituerade kvinnan (eller mannen). Jag gillar tvärtom lagen och önskar det skulle fungera på liknande sätt med drogmissbrukare. Vi ska inte bara bestraffa dem för att de har droger och tar droger utan vi ska hjälpa dem att bli kvitt sitt missbruk. De som säljer droger ska givetvis stå till svars för det, men det är inte ovanligt att även dessa är missbrukare själva (för finansiera sitt eget missbruk). Så då gäller det både att bestraffa försäljningen samtidigt som vi erbjuder hjälp för missbruket.

7. mekanismen

Mottagna gillanden:
    67

MINA ENHETER

En tjänst som innebär att du ger någon annan rätten till din kropp för pengar. Vad är skillnaden?

8. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Jaha så du har alltså förstahandsinformation om detta? Jag trodde att min CP-skadade morbror och de samtal jag haft med personer runt honom angående just sådant här räckte för att jag skulle ha kött på benen men nu när jag läser din rabiat skrivna text förstår jag att det är bara att kasta över bord. Samma sak med den dokumentär jag såg för två-tre år sedan där det sas PRECIS samma sak som jag säger. De som var med där och intervjuades, CP-skadade personer, hade inte hittat någon annan CP-skadad person att kramas med. De var OFANTLIGT ensamma. Att bara inse sig själv vara CP-skadad är något du ALDRIG kan förstå hur det känns. Min morbror har levt med depressioner i mer än 50% av sitt liv och har har aldrig haft en tjej eller liknande. Never ever ever ever har han känt vad jag gör varje dag. Vad du kanske gör. Vad vi ser som en SJÄLVKLARHET.

Sex är ingen rättighet men det är något som förbannat många önskar få men inte, av olika anledningar, KAN få. Som min morbror.

Det du verkar sedan ha rejäla problem att förstå är att du strävar efter någon slags mumindalsutopi där all sexhandel är borta ifrån jordens yta. Låt mig bjuda in dig till en hemlighet. Det kommer aldrig hända. Så vad tror du själv är bäst? Ett försök till att regulera och beskatta en marknad som årligen i Sverige drar in miljardbelopp ELLER skall vi låta samma miljardbelopp oavkortat gå till kriminella organisationer i öst som samtidigt skickar hit tjejer som slavar? Tycker du, med handen på hjärtat, att det senare är det bättre alternativet? Det gör INTE jag.

Men för att vända på myntet undrar jag vem fan DU är att säga till hur andra får leva sina liv? Det finns massvis av uppmärksammade prostituerade som SJÄLVMANT ligger med andra för pengar. Det var en för inte så många år sedan så nära som här i Sverige som VILLE betala skatt men inte fick. Skall du stå där i ditt F!-hörn och skrika "ÄCKEL!" till henne? Det verkar inte särskilt demokratiskt. Eller genomtänkt.

9. Droid55

Droid55 Guest

Saknar du helt analys? Varför vill folk sälja sina kroppar? För att de tycker om att ha sex? Knappast. Sex kan du ha utan ta betalt. Enda anledningen till att du vill sälja din kropp är för du behöver pengar. Du ska inte behöva sälja din kropp för få pengar (som i USA där en kvinnan kan prostituera sig för kunna överleva dagen).

10. Kalven

Mottagna gillanden:
    574
    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    Om jag betalar för en massage, köper jag då massören/massösens kropp eller betalar jag för en tjänst? Om jag betalar en målare för att måla om mitt hus, köper jag då hans kropp eller betalar jag för en tjänst?

Detta är samma sak som när en prostituerad säljer sina tjänster.

11. mekanismen

Mottagna gillanden:
    67

MINA ENHETER

Har du sex med massören och målaren?

12. Ascii

Mottagna gillanden:
    3 144

MINA ENHETER

Men om de vill sälja sina kroppar för pengar då? Vem fan är du att sitta och säga hur folk ska och inte ska leva sina liv?

Och om en kvinna köper sexuella tjänster av en annan kvinna då?

Last edited: 14 maj 2014
  13. Kalven

Mottagna gillanden:
    574
    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    Svara gärna på mina frågor istället för att försöka slingra dig... Köper jag målarens kropp enligt dig?

Jag ligger troligtvis inte med någon av dessa, men erbjuder de den tjänsten också så ska man väl aldrig säga aldrig. Jag ser dock inte vad det har med saken att göra?

14. Droid55

Droid55 Guest

Jag ifrågasatte inte att det finns de som inte hittar någon sexpartner, men det gäller även vanliga personer. Alla har inte lika lätt för skaffa sexpartner, vänner osv. Alla är olika. På dig lät det dock som att just personer med utvecklingsstörning skulle utgöra någon majoritet bland sexköpare vilket jag inte tror.

Jaha, och? Så alla som vill ha barn (kvinna som man) men som inte själva kan skaffa ett barn (antingen för de är dåliga på den sociala biten eller för att de är sterila) ska få ett barn mot pengar? Vems barn? Du kan inte få allt du vill ha. Du borde titta på djurlivet och se om du tror att alla individer får det de vill ha. Du kan inte få/köpa allt (bortsett från materiella ting) men det är fritt fram att försöka få något du vill ha.

Med ditt resonemang behöver vi inte förbjuda barnaga, våldtäkt osv. för det kommer alltid förekomma ändå. Är det så du menar? Legalisera alla brott för brott kommer ändå alltid att begås. Det är ingen nyhet att genom att kriminalisera något så förändras människor syn med tiden (alla var inte för förbjuda barnaga när det verkställdes men idag är de flesta emot barnaga och förbudet).

Vi får redan olika direktiv om hur vi ska leva. Det där med "frivillig prostitution" ger jag inte mycket för, och det tar dessutom fokus från majoriteten av de prostituerade som faktiskt är utsatta.

Varför skulle jag skrika äckel? Det är inte hon som är ett äckel, det är de som köper som jag isåfall vill kalla äcklen.

15. Droid55

Droid55 Guest

Det är verkligen inte samma sak. Vi använder våra händer till allt vilket är det som används vid massage, måleri osv. Att ha sex är däremot något intimt mellan två (eller flera) människor och ingen jävla handelsvara. Att folk ens försöker rättfärdiga det är helt galet.

16. Droid55

Droid55 Guest

Vilken värld lever du i? Hela samhället är uppbyggt på does and doesn't. Med andra ord finns det redan ett regelverk som beskriver hur du får leva ditt liv.

Det är givetvis lika fel att som kvinna köpa sexuella tjänster från en annan kvinna. Likaväl som det är fel att som kvinna köpa sexuella tjänster från en man. Det här handlar inte om kön, även om kvinnor kanske utgör en majoritet av försäljningen.

17. Kalven

Mottagna gillanden:
    574
    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    Varför är det äckligt att köpa en tjänst av någon? Är det för att sex är äckligt/syndigt? Men att betala för att någon lagar bilen är ok? Hur ett avtal mellan två vuxna människor kan vara så fruktansvärt förstår inte jag... Ingen tredje part drabbas ju?

18. Dockland

Dockland Android Apprentice Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    848
    Operatör:
    Tele2, Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2, Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max
    Telefon 2:
    iPhone 13 Pro Max
    Telefon 3:
    iPhone 11
    Platta:
    iPad Pro 12,9" gen 4 (2020)
    Övrigt:
    Apple Watch 7 & 8 - MAC M1 - AirPods Pro2 & Max - Apple TV
    Finns inte många som vill och mår bra av att sälja sina kroppar. Om ens någon. Den lyckliga horan är bara en myt baserad på ett försvarsbeteende.

19. Droid55

Droid55 Guest

Sex är inte äckligt, men människosynen att du kan köpa sex är däremot äcklig.

20. mekanismen

Mottagna gillanden:
    67

MINA ENHETER

Slingra mig? Sluta spela dum. Det har ALLT med saken att göra.

Skillnaden är att i fallet med målaren och massören så köper du en målning av ditt hus eller en massage för dina stela muskler. När du köper "tjänster" av en prostituerad så köper du rätten att ha sex med personen, och därmed betalar du även för rätten till att sexuellt använda dennes kropp, av någon som i 90% av fallen inte vill det men som behöver pengarna.

Att man kan sitta och försvara prostitution med argument som att vissa faktiskt vill sälja sex och att vissa t.om. vill skatta för det är helt befängt.

Faktum kvarstår att de allra flesta hellre skulle göra något annat för att överleva men har inget val.

Tänk om du själv behövde ha sex med feta medelålders män för att överleva? Så ser det ut på många ställen, ÄVEN där det är lagligt och "sköts kontrollerat".

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.