Den stora politiska tråden

Diskussion i 'Off Topic' startad av Dirk Diggler, 25 apr 2011.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Vaddå att det inte sen är försvarbart? Vad har det med CP-skadade att göra? Hur som helst är det inget dåligt exempel. Det är ett reellt exempel som du möjligtvis inte tidigare sett.

För jag hoppas inte att du förespråkar att vi endast ser majoritetsägare som viktiga i alla frågor? Det är nämligen det du säger när du säger att det var ett dåligt exempel direkt på grund av att gruppen inte är majoriteten av köparna.

Det är vidare ingen bedömningsfråga huruvida behovet är viktigt eller inte. Det är fakta. De har ett behov som skulle tillgodoses av att legalisera prostitution. Du kommer inte ifrån det vännen!

Du är alltså inte för adoption? Really?

Du ser inte varför det är bra att utsatta barn som annars hade gått ett BETYDLIGT sämre öde till möte, döden för att tala klarspråk, får växa upp i en familj i ett land där det INTE dör?

Du får dessutom en effekt av att den moder som med stor sannolikhet gått igenom ett HELVETE då hon inte KAN få egna barn blir helt vitalt överlycklig av att genom adoption få vara förälder.

Det är HELT sjukt för mig att du verkligen är EMOT en sådan överenskommelse. Finns det något argument som är vettigt för din åsikt bortsett ifrån idiotiska principer?! Ärligt talat.

Så vi kan fritt sväva till att jämföra ett äpple med något helt oväsentligt som månen när vi pratar om hur frukt smakar? Du får ju försöka hålla dig till samma sak i alla fall.

Så du jämför prostitution med barnaga är bara fel i precis alla avseenden jag kan komma på.

Det är inget hållbart resonemang Rebecka!

Ifall en hora VILL sälja sin kropp till en kvinna eller man är det verkligen inte samma sak som barnaga så länge inte du hittar ett fall där en unge aktivt uppsökt och blivit slagen av en vuxen människa och dessutom betalt den vuxne för det.

Det är äpplen och päron!

Prostitution kan vara frivilligt. Även om du inte vill hora så vill andra det HUR konstigt det än låter i dina öron! Det är din syster/kompis/oväns rätt att vilja bli hora precis lika mycket som det är din att inte vilja det.

Nej det du vill bestämma är att de som har ett behov av att köpa sex inte får lov att göra det av en människa som vill sälja sex på grund av att... ja varför egentligen? Principer? Det är du som vill förbjuda det och således du som bör redovisa varför det är en bra idé!

Att kalla mig förvirrad enbart för att jag ser fördelar med legaliserad prostitution bemödar jag mig inte ens att besvara.

Det är inget argument! "De har en äcklig människosyn".

Okej. Jag hatar tjejer. Varför? De har en äcklig människosyn.

Du kan inte säga "DÄRFÖR" när jag frågar varför. Du måste väl för i helvete kunna redovisa för dina åsikter? Annars har du ingenting alls att göra i en debatt ifrån början och bör hålla dina "åsikter" för dig själv. Kom tillbaka och svara när du logiskt kan redovisa varför du tänker som du gör och hur det påverkar människorna vi pratar om.

Varför är det inte bra med en legalisering?

2. mekanismen

mekanismen Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    67

MINA ENHETER

Exakt. Jag är rätt säker på att majoriteten av alla som säljer sex är nere på botten vad gäller självkänsla, samhällsklass och därmed även ekonomi. Det är en sista utväg och inget aktivt karriärsval.

3. Dirk Diggler

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

För det är ju samma sak! Att sälja herion på ICA och två människor som har sex! Jag menar man kan ju överdosera på sex. Fan man kan DÖ på kuppen om man sexar för mycket! Akta er för sex. En inkörsport till värre saker. Gruppsex t.ex. Det dör man av på studs!

Dina argument skvallrar om en gammal göbbe utan några argument förutom sina egna principer. Själv är jag över 30, vilket jag vet att många andra är här i tråden, så jag tror det är du som behöver trycka på F5 i din tankebank för att uppdatera hur ni uppfattar verkligheten.

Edit,
    Är du så fruktansvärt fast i ditt tankesätt att du inte förstår att det kan vara dina åsikter som är förlegade?

Last edited: 14 maj 2014
  4. Droid55

Droid55 Guest

Kan inte minnas någon sexualupplysningsfilm där de hade sex (kan mest minnas massa ritade och illustrerande bilder), men det finns säkert. Visst blir gränsen mellan det och porr oklar.

Givetvis är det ingen rättighet att få obegränsade studiemöjligheter i all oändlighet. Men i Sverige kostar det oavsett om du studerat tidigare eller ej. Jag har för mig att i Danmark kostar det inte men du får samtidigt inte studera i all oändlighet. Jag kan dock känna att om folk utbildar sig så gynnar det samhället, varför ska vi då skuldsätta dem? Sen kan vi förstås diskutera vilka utbildningar som är berättigade och faktiskt leder till jobb.

Intressant du nämner brottsprovokation. Jag är inte helt anti det men det beror lite på i vilka brottssyften det används.

Som jag skrev handlar det om skydda offret. Kan inte jämföras med låta en bil stå parkerad olåst. Bilen är ett materiellt ting.

Angående att poliserna bevakar bordeller och griper torskarna samtidigt som de låter tjejerna fortsätta sin verksamhet kan beror på att de vill ha tag på fler torskar.

Jag tycker det är ganska ointressant att prata om en försumbar andel prostituerade när majoriteten far illa. Det finns garanterat andra sätt de kan tjäna pengar på som är trevligt också.

5. Dirk Diggler

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Ännu ett argument varför en legalisering hade varit en bättre väg att gå. Få upp det till ytan och ta hand om problemet på andra sätt än att förbjuda det.

Det är lika korkat som att förbjuda tiggarna.

Bara för att det är olagligt betyder inte det att det inte finns. Det betyder bara att vi inte behöver ta i problemet. Vi behöver inte titta på det.

Varför inte?

Eftersom de som är tvingade till att utöva det av svin till män, som fraktar kvinnor som djur utan något som helst ansvar över deras hälsa, måste gömma sig i en smutsig bransch helt utan regler eller insyn. Istället för att som sista utväg kunna arbeta under kollektivavtal och sjukvård ligger de på en smutsig madrass under ett träd i en park och blir påsatta.

Fråga du den kvinnan vad hon helst hade valt.

6. Dirk Diggler

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Har du någon som helst empati för sexsäljare och sexköpare?

7. Droid55

Droid55 Guest

Ditt argument till legalisera prostitution är inte försvarbart, nej. Spelar ingen roll om det gäller minoritet eller majoritet.

Nej, jag är inte för adoption per se. Du ser inget problem i att det finns mödrar som får uppoffra sina barn för de råkar leva i ett pissland? Borde inte Sverige, som hela tiden ska hjälp till (egentligen borde omvärlden hjälpa till, inte bara Sverige) istället hjälpa dessa mödrar att kunna behålla barnen? Jag skulle känna mig sjukt egoistisk och elak om jag adopterade ett barn istället för hjälpa barnet att kunna få stanna hos sin biologiska mor. Om jag har pengar att köpa ett barn kan jag ha pengar att stödja ett barn. Sen finns det givetvis unika tillfällen där föräldrarna har gått bort osv. men då finns i regel alltid anhöriga som bör tillfrågas först.

Det alltid tragiskt när någon vill bli förälder men ej kan bli det. Tyvärr är livet så. Orättvist. Vissa är sterila, andra får cancer osv. Det betyder inte att du har rätt att köpa någon annans barn. Det tycker jag inte. Speciellt inte när det sker för biologiska modern lever i en utsatt situation. Adoptera barnet är bättre än inget, men att hjälpa modern är bäst.

Sen kan vi inte frångå att kontroll av adoptionsföräldrar i Sverige är bristfällig. Att adoptivbarn kan hamna hos en tidigare sexförbytare är helt vansinnigt.

Du förstår inte mitt resonemang. Det är problemet. Det handlar inte om barnaga, våldtäkt, mord eller annat brott. Det handlar om att brott begås och att lösningen på det inte är att legalisera brott. Du skrev att vi ska legalisera prostitution för det ändå kommer fortsätta finnas, det menar jag är fel. Att legalisera det av ekonomiska skäl är också fel.

Inbilla dig att tjejer vill hora, men nej.

Ja, jag vill fortsätta förbjuda människor från rätten att köpa sex. De får gärna ha sex, men de ska inte få köpa sig till det. Varför? Därför ingen ska utnyttjas och människan är ingen handelsvara.

Jag skrev att jag tycker torsken är äcklig och inte horan. Varför? För torsken har vidrig människosyn. Vad fan är det att argumentera om? Jag svarade på vem jag ansåg äcklig och varför, take it or leave it. Det är ingen jävla argumentation.

"Du kan inte säga, du måste, kom tillbaka när du har..." Vad sa du nu igen? Vem fan är du att säga till mig vad jag kan säga eller inte säga? Vad jag måste göra eller när jag ska komma tillbaka? Sorry, jag skiter blanka fan i vad du tycker om min åsikt eller huruvida jag ska få uttrycka den. Mig får du inte tyst på, men bra försök.

8. Droid55

Droid55 Guest

Nej, jag sympatiserar inte med sexköparen. Varför ska jag tycka synd om någon för hen inte kan få till ett ligg utan tror hen måste köpa sig till det? Det finns människor som har betydligt värre situationer än att de inte får ligga.

9. chraist

chraist Replicant Moderator

Mottagna gillanden:
    8 962
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Telefon 2:
    Google Pixel XL
    Telefon 3:
    Apple iphone 15

Fanns ett passande ord i artikeln, antidemokratiskt. Hoppas de som arbetsvägrat får sparken. Hyckleri är vad det är.

Skickat från min Nexus 4 via Tapatalk

10. Dirk Diggler

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Varför inte?

Jag tänker inte ens bemöta dig när du tycker att det är egoistiskt att adoptera. Det är en i mina ögon fruktansvärt hemsk och korkad tanke. Jag har aldrig hört någon resonera så hemskt tidigare. Jag HYLLAR alla som adopterar. Vi är för långt ifrån varandra här så släpp pucken.

Och en sexförbrytare kan inte skaffa egna barn menar du? Argumentet ditt finns inte. Det är tomluft.

Alla brott är inte likadana Rebecka. Prostitution i detta fall är en överenskommelse två människor emellan. Barnaga är det inte. Inte heller våldtäkt.

Förstår du inte att du inte kan jämföra på det viset?

http://www.flashback.se/magazine/41/grunge-prostitution-intervju-med-tva-prostituerade
    Har du någonting som du vill säga till andra grunge prostituerade som kanske läser detta?

Ja, håll arbetet uppe och kom ihåg att det är du som är den som ska ha betalt. Använd alltid bra skydd, både mot sjukdomar och graviditet, kolla dig ofta, gör ingenting som du inte vill göra, se alltid till att få pengarna i förskott, och viktigast av allt, keep on rockin' hard.

http://www.alternet.org/story/148948/why_i'm_happy_i_became_a_prostitute
    I don’t regret selling sex for a variety of reasons—one of which is that it’s allowed me to meet many good men. And in doing so, it’s forever changed me for the better.
    The longer I’ve worked, the more it seems that the sex is often a front. It’s an entry point that allows men to make their real request (for affection, understanding, and connection) while still satisfying stereotypical ideas of masculinity. What most men want is a great romance or, at the very least, a great friendship. They want to feel like they’re falling in love. They want to feel loved in return.

http://www.expressen.se/nyheter/prostituerad-ville-betala-skatt---gick-i-konkurs/
    VARBERG. Prostituerade Rosinha Sambo krävde att få betala skatt.
    Nu är hon skyldig staten drygt 70 000 kronor.
    I onsdags försattes hon i personlig konkurs.

Med vilken rätt bestämmer du det för samtliga kvinnor i världen?

Edit, och varför tror du att det blir bättre för hororna idag (för du vet väl att det fortfarande köps sex även om det är olagligt?) ifall vi fortsätter ha det olagligt och tvinga in dem i skymundan?

Jo det är PRECIS vad detta är min vän! Det är en argumentation! Välkommen in i matchen!

Jag tar det som ett cirkelargument helt enkelt. Sådana passas åt sidan i vilket debatt som helst. De har ingen grund att stå på och sån skit ödslas ingen tid på ens i en ovanligt dåligt diskussion.

Jag vill inte få tyst på dig. Tvärtom! Jag väntar med spänning när du skall börja argumentera. Det enda jag sett dig göra hittills är att spy ut dina åsikter som begränsar andra människors vilja utan att du kan förklara VARFÖR du tycker så.

Det är som när man debatterar med religiösa nötter. "Gud finns för det står i Bibeln och Bibeln är sann för att det säger Gud!".

"De som köper sex är äckliga för att de har en äcklig människosyn för att de köper sex!"

*facepalm*

Till sist verkar jag inte vara helt ensam om mina åsikter. Inte bara här på forumet får jag medhåll. Har du hört talas om Amnesty International?
    http://www.dagensjuridik.se/2014/01...tion-att-skydda-de-prostituerades-rattigheter
    Att kriminalisera prostituerade riskerar, enligt Amnesty, att slå mot dem som är svagast och som inte har något annat val. Dessutom är många som prostituerar sig offer för människohandel.
    Att kriminalisera sexköpare är också problematiskt, enligt Amesty. Sådan lagstiftning har enligt organisationen visat sig driva prostituerade att gå under jorden, vilket riskerar att öka risken för våld och övergrepp.

Edit, missade att svara här.

Sympati och empati är inte samma sak. Läs om frågan, läs på vad orden betyder och kom tillbaka med ett relevant svar. Snälla.
    Och sen när är "Det är någon som har det värre" en måttstock på vad vi skall legalisera eller inte?

11. Dirk Diggler

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Sånt blir jag riktigt förbannad på.

Det värsta är att de inte förstår att de gör SD en ren tjänst genom att hålla på såhär. Inte nog med att de gör något olagligt; de hjälper partiet de vill stoppa.

Det verkar inte direkt flöda av högskolepoäng på Postens kontor.

12. chraist

chraist Replicant Moderator

Mottagna gillanden:
    8 962
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Telefon 2:
    Google Pixel XL
    Telefon 3:
    Apple iphone 15
    Intressant diskussion ni har fått igång här. *poppat popcorn*.

Ville mest flika in ett exempel på film. http://sv.m.wikipedia.org/wiki/Kärlekens_språk

Skickat från min Nexus 4 via Tapatalk

13. Marooned

Marooned Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    243
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone Xs Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone Xs Max
    Platta:
    iPad 9.7" (2018)
    Åh herregud...

14. beyorn

beyorn Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    127
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max
  15. Dirk Diggler

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

16. indika

indika Custom Android Super Moderator

Mottagna gillanden:
    1 807
    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
  17. Ascii

Ascii Android Expert Medlem

Mottagna gillanden:
    3 144

MINA ENHETER

Någon som orkar skriva lite kort om vad varje parti står för?

18. Hänglås

Hänglås Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    455
    Operatör:
    Fello, Telenor
    Telefon:
    Galaxy s21

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello, Telenor
    Telefon:
    Galaxy s21
    Svårt att läsa lite på partiernas hemsida eller?

/Tapatalked

19. Ascii

Ascii Android Expert Medlem

Mottagna gillanden:
    3 144

MINA ENHETER

Haha.

20. djjokke

djjokke Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    376
    Operatör: