Diskussion: Den stora ryktestråden - Apple

Diskussion i 'Apple Allmänt' startad av SHM, 12 apr 2017.

1. Ascii

Ascii Android Expert Medlem

Mottagna gillanden:
    3 144

MINA ENHETER

Har de någonsin återinfört något de plockat bort?

2. Psicosis

Psicosis Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2 521
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max 128GB

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max 128GB
    Platta:
    iPad Pro 12,9" (2017)
    Eftersom tanken på att gå över till "den mörka sidan" om så bara på prov verkar ha slagit rot i mitt huvud på allvar sitter jag och hoppas att det kommer några rejäla läckor snart... Det vore uppfriskande om de skippar 7S/+ för att gå direkt på 8:an, speciellt om den är i närheten så grann som den ser ut i videon som @Rebecka@Rebecka postade. Om ryktet om att de ska släppa tre telefoner stämmer och Iphone 8 (eller vad de nu ska kalla den) kostar över 10 papp.. Då får jag nog tänka om gällande ett eventuellt köp, men jag är helt klart intresserad :)

Honda gillar detta.
  3. Torparn

Torparn Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    126

MINA ENHETER

Det har jag ingen aning om att dom gjort men att ta bort den måste vara det mest korkade dom gjort. Att man dessutom ska gå omkring med en adapter som är lätt att slarva bort var väl inte så genomtänkt. Visst man kan köra bt lurar men hur många har det om man jämför med dom som körde med lurarna som kom med i kartongen?

jnsson gillar detta.
  4. Torparn

Mottagna gillanden:
    126

MINA ENHETER

Skrev till lite grann i min tidigare post som du nog inte hann med att läsa.

5. Psicosis

Mottagna gillanden:
    2 521
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max 128GB

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max 128GB
    Platta:
    iPad Pro 12,9" (2017)
    Ur Apples perspektiv var det knappast korkat, det är inte så de jobbar. Jag tror inte heller det kommer tillbaka, det retar mig också då jag fortfarande använder trådade hörlurar ofta. Men samtidigt är de väl medvetna om att om de ligger i framkant och inför en ny "standard" så kommer massorna att acceptera det förr eller senare. Om man ska vända avsaknaden av jacket till något positivt borde det på längre sikt leda till att bättre BT-lurar blir billigare och därigenom används av fler människor... Men vad vet jag, kanske önskedrömmer :)

6. Ascii

Mottagna gillanden:
    3 144

MINA ENHETER

Ända sen Apple köpte beats har de mer eller mindre haft trådlöst ljud i tankarna och som framtidsmål. De utvecklade ju nya W1-chippet av en anledning. [emoji4]

Många har samt använder ju så klart vanliga trådade vilket de förstår (därför skickade de med en adapter) men de kan liksom inte ta full hänsyn till det.

Nån gång måste man slopa gamla förlegade tekniker (3.5mm är jävulskt gammalt och tar mycket intern plats).

Kollar du teardowns (ifixit) så ser du att de faktiskt inte tagit bort den rent av utan de använde den platsen till annan teknik. Hur smart det är kan diskuteras ad infinitum men nån gång måste man ta steget. Framtiden ligger inte i att fortsätta med förlegad teknik.

easycure1974 gillar detta.
  7. Droid96

Droid96 Guest

Lurarna som kom i kartongen funkar utmärkt :-)

Som vad?

8. rickard81

rickard81 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    131

MINA ENHETER

Att dom kommer återinföra hörlurskontakten tror jag tyvärr inte, dom vill att vi ska köpa Airpods :)

9. Ascii

Mottagna gillanden:
    3 144

MINA ENHETER

Nepp. Airpods är ett alternativ och det finns flera tusentals olika BT-lurar man kan använda. Vill man använda de "nyaste" med iPhone 7 i tänket ska man kolla på de som innehåller W1-chippet.

Att återinföra den kontakten är att gå tillbaka ett snäpp i utvecklingen.

10. rickard81

Mottagna gillanden:
    131

MINA ENHETER

Precis kör själv på Airpods helt klart bland de bästa köp jag gjort trots priset.

11. Ascii

Mottagna gillanden:
    3 144

MINA ENHETER

Skulle även tro att nyare beats också är ett lämpligt val om man vill ha lite bättre oomph i ljudet. [emoji4]

Solo 3 samt BeatsX har jag för mig har W1-chippet.

12. rickard81

Mottagna gillanden:
    131

MINA ENHETER

Jo man får säkert bättre ljud i beats lurarna helt klart. Anledningen till att jag fastnat för Airpods är dom funkar när jag tränar, när jag kör bil så agerar dom headset, och sen smidigheten att slippa kablarna mellan lurarna. Så ett par lurar täcker alla mina behov :)

13. Psicosis

Mottagna gillanden:
    2 521
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max 128GB

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max 128GB
    Platta:
    iPad Pro 12,9" (2017)
    Vågar man hoppas på att de släpper ny Airpods i samband med nästa Iphone? Gillar konceptet men mina öron har aldrig kommit överens med några av Apples egna In-ears.. Jag kanske har satt i dom fel eller något [emoji23]

14. rickard81

Mottagna gillanden:
    131

MINA ENHETER

Bra fråga inte läst nått dock, däremot så borde dom skicka med ett par tillsammans med IPhone 8 tycker jag :)
    Nej alla öron är ju olika min sambo kan inte använda Airpods

15. Torparn

Mottagna gillanden:
    126

MINA ENHETER

Jo men om du inte tycker att du inte har råd eller helt enkelt inte vill ha BT lurar hur gör man då? Jag hävdar envist att dom inte gjorde rätt som tog bort uttaget och det är jag inte ensam om då t.o.m iPhone användare tyckte det var korkat att göra och på vilket sätt skulle det vara att gå tillbaka i utvecklingen, för att Apple säger så? Vad tjänade dom egentligen på det och har dom ens uttalat sig om varför. Någon ny teknik kan det ju knappast vara som skulle ta så stor plats som ett uttag och att förbättra antennen kan det ju inte heller vara då dom fortfarande har problem med den.

16. Ascii

Mottagna gillanden:
    3 144

MINA ENHETER

17. Torparn

Mottagna gillanden:
    126

MINA ENHETER

Joråsatt det var många nya innovativa komponenter istället för ett 3.5mm uttag, dessa komponenter har funnits i telefoner förut. Jag tycker också om nya innovativa funktioner och har inget emot att andra inte tycker som jag men just det här lilla hålet väckte många och långa diskussioner världen runt och disskuteras fortfarande, jag personligen gillar det inte då jag i normala fall använder en Androidtelefon så jag kanske är bortskämd med en telefon som ligger i framkant och före iPhone på vissa funktioner. Har faktiskt en iPad 9.7 Pro och den gillar jag skarpt, dels för att iOS fungerar bättre på den och att jag inte använt någon bättre platta än den då jag har både en Nexus 9 och en Samsung 10.1 som ligger och samlar damm så här måste jag ge Apple en eloge.

18. SHM

SHM Android Apprentice Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1 367
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23
  19. Droid96

Droid96 Guest

Apple kommer ALDRIG backa på hörlursuttaget.

hickan gillar detta.
  20. Droid96

Droid96 Guest

Nu är det inte en "helt vanlig vibrator som sitter i alla telefoner", vilket iofs är svårt att veta om man inte använt telefonen. Haptic engine är absolut inte en av Apples största innovationer, men innovativ är den. Det är riktigt läckert hur Apple har integrerat vibration i hela sitt OS. Det blir som en subtil bekräftelse på olika saker som man lätt vänjer sig vid. Pixel XL känns "död" i jämförelse och vibrationerna i den har en väldigt "ihålig" och billig känsla. Samsung verkar ha kopierat tekniken i sin senaste S8 och det är bara att hoppas att fler Androidtillverkare hänger på.