Jag har helt gått över till barfotaskor...

Mina knän och fötter mår så mycket bättre! Efter två år med barfota skor så har mina fötter också blivit "bredare", eller kanske mer naturliga är rätt ord, så gick från str 43 till 44.
De bredaste löparskorna som finns tillgängliga i EU är såvitt jag vet skor från två tjeckiska tillverkare.
Ashina Chitra Trek&Trail xWide
Men's extra wide trekking shoes barefoot [Free Exchange] | Ahinsa shoes (10% rabatt med koden "ANYASREVIEWS")
Realfoot Natural Runner II
Natural Runner 2 All Black - Realfoot Shoes
Skorna från Ashina är mer för trail-running, medan de från Real Foot är mer för road-running. Personligen så kan jag inte gå tillbaka till vanliga skor, men rekommenderar att man tar det väldigt försiktigt om man är novis, det tar tid att bygga upp styrkan i fötterna.
Kanske är något för dig med bredare fötter
@bernard?
Primal från det amerikanska märket Softstar är dock skorna jag egentligen vill köpa...Tyvärr är redan dyra i amerikanska mått, men det finns heller inget lager i EU, så priset med frakt och moms blir tyvärr för mycket för europeiska köpare :/
Primal Extra Wide Fit Shoes - Softstar Shoes
Är utseendet viktigt så har Vivobarefoot mängder med olika modeller för träning/löpning och causal...Själv använder jag inte längre deras tränings/löparskor på grund av att företaget nu insisterar på "sock-fit" för varenda löpar/träningssko. Älskar dock fortfarande deras skor för vardagligt användande, otroligt snygga. Vivobarefoot är inte heller lika breda som skorna som jag har nämnt ovan.
Mens Barefoot Shoes | Everyday, Trail & Trainers | ReVivo
Barfotaskor för män | Vivobarefoot | Sweden
Revivo är begagnade skor som företaget har återställt, har fått skor som nästan är lika fina som ett helt nytt par de gångerna jag har beställt. Den stora fördelen med att köpa direkt från Vivobarefoot istället för Revivo är att man har 100 dagar på sig att pröva skorna, på riktigt. Jag sände tillbaka ett par som jag använde utomhus i flera veckor, det var inga som helst problem. Ganska mycket dyrare dock, jämfört med Revivo
Xero shoes har också många intressanta alternativ:
Shoes - Men Archives - Xero Shoes EU
Rekommenderar denna video för den som är intresserad av att göra bytet till barfotaskor
View: https://www.youtube.com/watch?v=nSuqDiW4pYQ&tClick to expand...