Är det någon som lyckats betala med en likadan som terminalen nedan?
Jag skulle hämta ut ett paket på mitt närmsta DHL ombud, det är en liten "spelhörna" i anslutning till Coop där jag bor.
Jag skulle köpa en Cola samtidigt och skulle betala med Samsung Pay men "lyckades" aldrig.
Gubben som jobbade där sa att dom inte hade Samsung Pay och jag försökte förklara att dom inte behövde "ha" något för att det ska fungera och att det fungerar som ett vanligt kort och att det enda du behöver göra är att aktivera terminalen eller skriva in saldo.
Men han tvärvägrade och sa att det inte fungerar.
Jag själv blev irriterad för han inte ens kunde testa klicka på en knapp men han sa bara att saldo kommer fram när man sätter i kortet.
Så min fråga är egentligen om det går att trycka fram saldo oavsett eller om vissa terminaler väntar på att ett kort med chip sätts i?
Det känns som det är "skit bakom spakarna" eftersom dom aldrig behöver göra något annars så dom vet inte bättre.
Eller vad säger ni?
Är här kanske någon som jobbar i butik och vet hur det brukar gå till? Jag själv har aldrig stått på andra sidan disken.
![[IMG]](proxy.php?image=http%3A%2F%2Fglobal-old.verifone.com%2Fmedia%2F959435%2F2_VX-825_0251_550x550.jpg&hash=21cb85d60e14a65e1f59b00e5720fb28)
Click to expand...