1. Registrera ett konto och bli del av Sveriges förmodligen trevligaste och mest hjälpsamma community.
    Stäng notis

Den stora tråden om Samsung Pay

Diskussion i 'Betaltjänster och fintech' startad av huskul, 26 mar 2017.

1. Sweden2

Sweden2 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    504
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+
    Telefon 2:
    Huawei Mate 7
    Platta 2:
    ASUS ME173X
    Övrigt:
    Chromecast, CC Audio x3, Huawei Watch
    Aldrig hänt för mig, har också icabanken.

Franke gillar detta.
  2. pobin

pobin Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    61

MINA ENHETER

Hänt mig flera ggr, första gången var på biltema faktiskt. Även i någon mer butik. Har Icabanken.

Franke gillar detta.
  3. ruva

ruva Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    105
    Operatör:
    Vimla (Se) och DNA (Fi)
    Telefon:
    Nexus 6P

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla (Se) och DNA (Fi)
    Telefon:
    Nexus 6P
    Telefon 2:
    Nokia Lumia 920
    Platta:
    Chuwi vi8 Windows 8.1
    Platta 2:
    LG Pada 8.1
    Undra när bensinbolagen får ändan ur och fixar terminaler där man kan tanka med klockan på obemannade?

Här en video om Google/Apple/Samsung Pay. SP vann så klart.

Last edited: 13 jun 2018
  4. N6290

N6290 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    120

MINA ENHETER

Det kom en uppdatering till min klocka och då försvann kortet och inställningarna för Pay från klockan. För några dagar sedan. Gear S3. Kunde heller inte lägga in på nytt, fick felmeddelande då.

Någon mer?

5. NiklasO

NiklasO Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    383

MINA ENHETER

Igår på XXL så betalade jag med klockan.
    Antar att det blev MST. Behövde bara trycka grön, ingen kod. Beloppet var nog under 200. Det stod accepterat på terminalen och jag fick meddelande i klockan om betalningen men hon i kassan sa att det blev avbrutet. Kom ut ett kvitto som jag skulle signera (hon slängde det). Kollade kontot och pengarna var reserverade. Fanns också med i historiken i Samsung Pay. Sen ändrades det i Pay till avbrutet och reservationen släppte... Betalade med kortet istället. Gick ju fint. Bad om att få behålla det gamla kvittot om det blev problem med dubbeldebitering och det var då jag såg att jag skulle skriva under och godkänna debitering men hon sa att det inte var aktuellt eftersom att det blev avbrutet i kassan. Mysko.

Blir alltid lite svettigt när man ska vara tuff och betala med klockan. Snabbt och smidigt liksom och så strular det! Mer svettigt om det är kö. Hehe

bkrbyndr gillar detta.
  6. pobin

pobin Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    61

MINA ENHETER

Fick också uppdateringen och jag kunde lägga in mina kort på nytt utan problem. Efter senaste uppdateringen så får jag mer kampanjer i pay och än så länge så har jag inte fått anslutningsfel när jag går in på kampanjerna. Sen jag köpte klockan för 7 månader sedan så har det endast fungerat i någon dag och sedan anslutningsfel tills man rensar data och lägger in korten på nytt.

7. pobin

pobin Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    61

MINA ENHETER

Hände mig i helgen på dollarstore. Fick skriva på, och fick betala 2 ggr med klockan men en debitering i slutändan.

8. N6290

N6290 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    120

MINA ENHETER

Det känns ju väldigt dåligt.

Jag stod i butiken och skulle betala när det visade sig att uppdateringen hade rensat Samsung Pay. Tur att jag hade mitt vanliga kort med mig. Otroligt dåligt! Blev faktiskt skitförbannad på hur de kan med att rensa Samsung Pay utan att meddela mig. Vill de att man ska kunna lita på Samsung Pay som en betallösning så är det helt oacceptabelt. Att rensa i sig är illa nog för det skapar onödigt merarbete för mig som användare, men utan att ens meddela det på något sätt?! Nästa gång jag står i en butik och förväntar mig att betala så kanske jag inte har mitt vanliga kort med mig. Fast kan man inte lita på Samsung Pay så kanske jag tar med kortet hela tiden från och med nu - och då försvinner ju lite med vitsen.

Nu lyckades jag till sist lägga in kortet på nytt, men det krånglade när jag försökte lägga till det till en början.
    Skärpning, Samsung.