Diskussion: Den stora tråden om Xiaomi Redmi Note 3

Diskussion i 'Redmi & Redmi Note' startad av dalton, 4 dec 2015.

1. Droid82

Droid82 Guest

MIUI Global 7.1 Stable. Under står det 7.1.9.0.0(LHOCNCL).

2. Ploki

Ploki Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    248

MINA ENHETER

Jag har exakt den romen.

Jag valde bara något random land. Tror inte det spelar någon roll. Kanske gör tiddinställning kanske? Har funkat fint i drygt en månad nu.

Droid82 gillar detta.
  3. naDah

naDah Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    67
    Operatör:
    3
    Telefon:
    Moto G7 Power

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    Moto G7 Power
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Apple iPad 4
    ROM:
    Stock
    Vilka ROMar har ni som inte kör en stockversion? Jag funderar på Xiaomi.eu men det finns ju andra som också verkar lite kul

4. tooobe

tooobe Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    572
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 7 / Oneplus 8T

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 7 / Oneplus 8T
    Platta:
    iPad Pro 12,9"
    Jag kör CM13. Funkar mkt bättre än MIUI känner jag efter ett tag... Provat lite fram och tillbaka...

5. Droid82

Droid82 Guest

Skönt att höra, tack för svaret. :)

6. antonholmstedt

antonholmstedt Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    183

MINA ENHETER

Det är ingen officiell rom utan är en modifierad kina-rom inlagd av säljaren.

Droid82 gillar detta.
  7. Droid82

Droid82 Guest

8. Gurex

Gurex Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    222

MINA ENHETER

Läste på ett forum att man kan köra qualcomm factory Camera app (eller liknande) som ska ta bättre bilder än xiaomis egna. Någon som testat den?

9. Zeggi

Zeggi Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    208
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Xiaomi Mi5s Plus 128gb 6gbram

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Xiaomi Mi5s Plus 128gb 6gbram
    ROM:
    Stable Xiaomi.EU
    Telefon 2:
    Xperia Z3
    ROM:
    Moonwalker
    Telefon 3:
    HomTom HT6
    ROM:
    Black Edition
    Platta:
    Xiami MiPad 2
    ROM:
    Xiaomi.eu
    Platta 2:
    Teclast X98 Pro
    ROM:
    Win 10 / Mirek Android
    Skillnaden är att du kör en icke officiell rom som kan mycket möjligt ha bloatware / malware. Vet att min lur kom med den versionen och var reggad med ett annat miui konto som spårade info om vart jag var i världen. Alltså lite spioneri :)

Men det största orsaken till varför du bör byta är just att få den officiella romen så du kan få senaste uppdateringar till din lur. Speciellt när miui 8 är runt hörnet :)

Droid82 gillar detta.
  10. Droid82

Droid82 Guest

Var köpte du din? Om det är så, som det nu verkar, att jag inte fått den utlovade officiella globala versionen så begär jag nog att de ger mig pengarna tillbaka då jag inte är så insatt i hur man flashar in en annan rom och dessutom har jag bara en MacBook vilket gör det krångligare vad jag fått berättat för mig, om det nu stämmer? HK Goldway är alltså ett scamföretag, tråkigt för mig, men man lever och lär. Jag har mailat dem och begärt ett svar, vi får se hur deras support och återkoppling ser ut. o_O

Last edited by a moderator: 9 aug 2016
  11. naDah

naDah Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    67
    Operatör:
    3
    Telefon:
    Moto G7 Power

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    Moto G7 Power
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Apple iPad 4
    ROM:
    Stock
    Det kan ju även helt enkelt ha varit så att dom har råkat skicka fel till dig. Du tar däremot upp en intressant grej. Det är fan lögn i helvete att försöka flasha med en Macbook.

Dock är det faktiskt jättelätt att flasha om telefonen med en Windows-burk så det är egentligen bara att fråga en tekniskt intresserad kompis.

12. Gurex

Mottagna gillanden:
    222

MINA ENHETER

Jag har en påväg från hk goldway så vi får se om de skickat fel eller ej. Var kartongen inplastad?

Angående mac och flasha borde det lättaste vara att köpa en gammal windows-licens och göra en Windows installation via boot camp. Kan säkert köras i virtual-pc, fusion och parallells också antar jag?

13. antonholmstedt

antonholmstedt Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    183

MINA ENHETER

Ja det går att flasha via boot camp, jag har själv gjort det.

14. Gurex

Mottagna gillanden:
    222

MINA ENHETER

Jo det går såklart men tänkte om man var så slö så man inte ens orkade starta om datorn (eller göra en egen partition). Hur som helst så kostar väl en gammal Windows licens inte så mycket och det är ju aldrig fel att ha en Windows pc vid behov om man kör android.

15. Droid82

Droid82 Guest

Nej kartongen var inte inplastad.

16. Gurex

Mottagna gillanden:
    222

MINA ENHETER

Blir intressant att se hur min kommer.

17. Ploki

Ploki Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    248

MINA ENHETER

Orkar du verkligen det? Telefonen är fortfarande mycket bra med den romen du har och du kan byta rom.

Scamföretag? Nej, det tycker jag inte inte. De ger den produkt de ska, snabbt och billigt. Dock håller jag med om att deras reklam i detta fall är lite vilseledande.

18. Droid82

Droid82 Guest

Ja jag orkar skicka iväg ett mail.

Jag håller med dig om att telefonen fortfarande är mycket bra med den rom jag har, det är helt klart ett "I-lands-problem" då det handlar om ej livsnödvändiga ting, precis som resten av den övervägande konsumtionen i Sverige handlar om, men jag tycker ändå att företag som kör med falsk marknadsföring(om det nu var medvetet) inte ska komma undan med det utan att behöva ordna upp det. Var det ett omedvetet misstag så tycker jag ändå att de bör ordna upp det så att de skapar bättre rutiner så att misstaget ej upprepas.

Om de medvetet har skickat en annan mjukvara än den annonserade och som tex inte stödjer OTA-uppdatering fastän de annonserat det så är det inte lite vilseledande, det är helt enkelt vilseledande. Nej, de har inte levererat den produkt de ska, en produkt består både av hårdvara och mjukvara. Nej jag kan inte byta rom vad jag vet, jag har bara Mac OS X och har dessutom ingen kunskap inom detta. Jag beställde den och betalade extra för att det skulle vara rätt rom som skulle gå att uppdatera, ha rätt språk osv så att jag skulle slippa byta då jag är helt oinsatt i att flasha roms osv. plus att jag tidigare fått det berättat för mig att det inte går med Mac OS X, här på forumet faktiskt. Jag bifogar bild som belägg för att de ej skickat den rom som de uppger på deras hemsida. Jag har blåmarkerat en rad för att göra det extra tydligt.

Skärmavbild 2016-08-09 kl. 18.47.39.png

Last edited by a moderator: 9 aug 2016
  19. Ploki

Ploki Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    248

MINA ENHETER

Ska bli intressant att se vad de svarar.

20. Droid82

Droid82 Guest

Verkligen. :) Jag uppdaterar i tråden så fort de svarat.

antonholmstedt gillar detta.