Ja jag orkar skicka iväg ett mail.
Jag håller med dig om att telefonen fortfarande är mycket bra med den rom jag har, det är helt klart ett "I-lands-problem" då det handlar om ej livsnödvändiga ting, precis som resten av den övervägande konsumtionen i Sverige handlar om, men jag tycker ändå att företag som kör med falsk marknadsföring(om det nu var medvetet) inte ska komma undan med det utan att behöva ordna upp det. Var det ett omedvetet misstag så tycker jag ändå att de bör ordna upp det så att de skapar bättre rutiner så att misstaget ej upprepas.
Om de medvetet har skickat en annan mjukvara än den annonserade och som tex inte stödjer OTA-uppdatering fastän de annonserat det så är det inte lite vilseledande, det är helt enkelt vilseledande. Nej, de har inte levererat den produkt de ska, en produkt består både av hårdvara och mjukvara. Nej jag kan inte byta rom vad jag vet, jag har bara Mac OS X och har dessutom ingen kunskap inom detta. Jag beställde den och betalade extra för att det skulle vara rätt rom som skulle gå att uppdatera, ha rätt språk osv så att jag skulle slippa byta då jag är helt oinsatt i att flasha roms osv. plus att jag tidigare fått det berättat för mig att det inte går med Mac OS X, här på forumet faktiskt. Jag bifogar bild som belägg för att de ej skickat den rom som de uppger på deras hemsida. Jag har blåmarkerat en rad för att göra det extra tydligt.
Last edited by a moderator: 9 aug 2016