Desire Brist hos Webhallen.

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av fleischer444, 12 apr 2010.

1. ergoforcen

ergoforcen Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

All webbhallen får en leverans 19 betyder inget ,en tidigare lev bestod tydligen av 3-4 st telefoner !!!! Om komplett.se har + 500 på lager kan man undra varför inte webbhallen sett till att få flera så dom kan garantera sina förbeställda (enl uppgift 200) får .Troligen är dom för stora och ingen orkar att ringa ett par samtal utan det får gå som det vill ,kunder finns det gott om ,ingen verkar orka att ta ansvar på webbhallen .Nu är dom nerringda och har gort några lama försök att få extra telefoner ,därav en extrasändning med 3-4 lurar

2. mindriot

mindriot Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ja Webhallen har skött detta allt annat än bra. De uppgifter som jag har fått av deras kundtjänst så skall nästa leverans (19:e?) täcka upp resterande som väntar på sina telefoner.

Skall dock tilläggas att dom inte kunde garantera början på nästa vecka då de inte har kontroll över de leveranserna. Nu med en asksprutande vulkan så kan det nog ta ett tag. Jag räknar inte med att få min Desire nästa vecka. Har slutat hoppas nu. :(

3. rokker

rokker Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Nu har jag avbeställt min också :)

4. Captain Donut

Captain Donut Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Såja. Nu skickades min telefon från Webhallen med kollinr och allt. Det var på tiden. :cool:

5. sal

sal Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Antar att Captain Donut fick nån av telefonerna i dagens sändning då? Själv fick jag det gamla vanliga från Webhallen kl 10:42:

"Vi uppskattar att vi får in en leverans under dagen.
    Eftersom att vårt kösystem är automatiserat ser jag dock inte ifall den leveransen kommer att täcka upp din specifika order.
    Detta vet inte förrän vi har fått in enheterna fysiskt till vårt lager och du kommer isf. att få ett mail om din order blev tilldelad."

Får se om det dyker upp nåt mail dom närmsta minutrarna då... Jag beställde den 1/4 så det går iallafall i rätt ordning så här långt...

6. 1nsomnia

1nsomnia Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tja alla vi fick in 28 st (svea) för 10 minuter sen. o_O

7. sal

sal Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

(spam) Synd att jag beställde till sumpan då...

8. sal

sal Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Weee: "Din beställning finns nu att hämta på Ekensbergsvägen 128 i Sundbyberg."
    Va trist... :)

9. MindMelt

MindMelt Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Surt när man mailar vid kl.10 idag och säger att man vill avbeställa om de inte kan skicka någon Desire idag och inte fått något svar än. Webhallen brukar i de flesta fall vara snabba på att svara men detta är ju helt värdelöst. Jag vägrar att ringa av ren princip! Har man en mailadress ska man fan svara :)

10. MindMelt

MindMelt Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Oj, nu blev den avbeställd.. skönt! Blir mediamarkt eller komplett istället!

11. mindriot

mindriot Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Äntligen så är även min på väg från webhallen. Så på tisdag eller onsdag har man den. Det brukar väl heta "Den som väntar på något gott, väntar aldrig förlänge". Även om det ta mig fan var på gränsen denna gången! ;)

12. mortuus

mortuus Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    677
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus Nord 2 5G

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus Nord 2 5G
    Telefon 2:
    Redmi 9
    Platta:
    Shield K1
    äh screw webhallen, såg att katshing skickade min idag.. så äntligen.

13. yayayay

yayayay Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Yay! Hämtade min från Webhallens butik på Sveavägen idag. :)

Han i kassan rekommenderade Swedroid dessutom. Trevligt, trevligt!

14. ergoforcen

ergoforcen Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Jag har stått ut länge nu men gav upp i kväll,nu är min avbeställd.Allt detta väntande och läsande om alla buggar har bara gort att jag tröttnat på allt . Nu funderar jag på att köpa en telefon som finns och fungerar ,må så vara att det är ett annat märke .

15. bernard

bernard Droidmin Moderator

Mottagna gillanden:
    46 851
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Åhå! Kul att höra, det verkar göra en hel del för en plattform att ha en så här pass trevlig och hjälpsam community.

Webbhallen verkar i varje fall ha fått ut en hel del exemplar nu, även om långt från alla fått sina.

16. Captain Donut

Captain Donut Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Såja, då är den sorterad i Göteborg. Webhallen har gjort allt annat än ett bra jobb. (i detta fall) Dock så svarade de på mailen snabbt.

17. David

David Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10e

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10e
    Info:
    Nova Launcher
    Telefon 2:
    iPhone 8 Plus
    Platta:
    iPad 6 gen
    Jag är en av få (?) som har re:member-kortet helt gratis (fri årsavgift inklusive tre valfria trygghetsförsäkringar). I och med mitt Desire-köp fick jag äntligen nytta av detta kort (förutom dess finfina 60 dagars fria kredit).

Webhallen segade ju enormt varpå jag beställde Desire från komplett.se för 5238:- inkl frakt istället. Upptäckte snart därefter att Elgiganten var billigare än Webhallen med sina 4690:-.

Trygghetsförsäkringen "Prisgaranti" gav mig igår 548:- tillbaka på mitt bankkonto efter att jag hade anmält min "skada" genom att skicka in kvitto från komplett.se samt annons från Elgiganten. I fortsättningen tänker jag köpa mobiler till vilket pris som helst (nästan) - bara de finns i lager. Sedan sköter försäkringen resten. :D

18. yayayay

yayayay Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Webhallen kan inte göra så mycket mer än att svara på era mail. De kan omöjligt snabba på leveranser som HTC ansvarar för, vilket är vad som har segat ned hela processen. Hade de vetat om när de hade fått leveransen exakt hade de sagt det, finns inte direkt någon anledning till att hålla på den informationen.

Nu är jag självklart mer positiv eftersom jag har fått mobilen men jag klankade aldrig ner Webhallen innan. Det skulle förmodligen skada dem mer om de försökte spekulera när folk skulle få sin telefon än att säga "Jag vet inte".