Nej jag anser bara att det är extremt korkad marknadsföring att göra som Google gör.... sen får vi väl se vad facit blir, jag tror det blir en stor flopp !
Jag funderar på om man skulle ta en Legend istället för Desire jag också. Man kan ju inte bara titta sig blind på cpu-hastigheten. Den större upplösingen hos Desiren kan ju käka en del kaft att den inte alls känns snabbare. Legenden verkar vara bättre byggd och inte så plastig känsla och ha bättre batteritid. Skulle helst vilja känna och klämma på båda innan man bestämmer sig.
jag håller faktiskt med dig i det här, även stora megaföretag som google kan göra floppar så det här skulle mycket väl kunna vara en av dom
Fast du utgår ifrån att dom vill sälja maximalt antal lurar och att det är deras primära mål, vilket med största sannolikhet är ett felaktigt antagande. Hade deras mål varit att sälja så många lurar som möjligt hade som sagt deras marknadsföring sett annorlunda ut. De hade en bakomliggande tanke, eller flera tankar kanske. Ingen av dom gick ut på att sälja fler mobiler än Apple inom en viss tidsrymd!
Man får inte glömma att Iphone är ett unikum också. Det finns en halv miljon Iphoneanvändare i Sverige idag - rätt sjukt bara det... Var på bio igår och kom in lite tidigt, typ 10 minuter innan reklamen gick igång. Under dom tio minuterna satt ett tiotal jag kunde se och surfade på Iphones... Såg ingen med Android-lur... Sen är frågan också om 135.000 telefoner på 74 dagar är lite eller om 1.000.000 är mycket, hehe...
Klart det är lite..... konkurrensen är knivskarp och en tillverkare får inte mer än 1 chans att sprida sin produkt maximalt. Man nyttjar då även en "hype" som byggs upp kring en produkt. Här har N1an troligen misslyckats totalt och jag förstår personligen inte Googles marknadsföring i det här fallet.
Och du är fortfarande helt hundra på att de ville sprida sin produkt maximalt. Tycker du att det känns logiskt att de ville få ut den till maximalt antal användare och valde att minimera reklamen? Att den endast såldes till vissa länder och bara via internet. Känns det som ett ens i närheten av logiskt drag ifall man hade velat maximera spridningen av mobilen? Jag tror de flesta kan se att svaret på den frågan är nej, hade målet varit maximal spridning så hade dom inte gjort så. Två anledningar kan vara dessa, som någon på FB tog upp: "1: Google vill ha en referensmobil som kommer få Androiduppdateringar först av alla. 2: Google vill säkerhetsställa att Android inte tappar sitt standardutförande dvs vanilla. HTC, SE och samsung lägger alla in sina UI som Sense, timescape osv." Google, ett av världens största företag, tror ni att ifall de haft målet att sälja maximalt antal lurar på kortast tid, tror ni att de då gjort sådana begränsningar? Det krävs inget geni för att förstå att ifall målet varit att sälja maximalt så hade man marknadsfört på ett helt annat sätt. Kolla Motorola Droid tex.