Desire eller legend?

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av mackann, 4 apr 2010.

1. Gabe

Gabe Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Desire. Större skärm och klarar defintivt multitasking i högre utsträckning. Dessutom skall den enligt olika recensioner vara mer responsiv och snabb i menyer.

2. Mattias03

Mattias03 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Som nämnts så finns det bara ett skäl till att man väljer Legend;
    Design.

I allt annat så är Desire bättre;
    Större skärm
    1ghz kontra 600mz
    3.7 tum skärm kontra 3.2
    Etc.

Personligen tycker jag ändå Desire är snyggare än legend och valet blev då extra lätt :)

3. Pallee

Pallee Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Personligen är jag såld på unibody aluminium... men legend den har så mycket lägre prestanda, och att vissa recensioner klagar på dålig wifi mottagning så var valet ganska enkelt för min del också. Längtar efter min Desire!

//Pallee

4. BraveStarr

BraveStarr Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22
    Telefon:
    iPhone 16

MINA ENHETER

Telefon:
    iPhone 16
    Platta:
    iPad Air 4
    Ska bli intressant att se hur battertiden verkligen är för desire.
    Är den lika med eller sämre än min iPhone 3Gs så måste jag tyvärr gå på Legend.
    Är den mkt bättre ä iPhone så köper jag Desire.

5. Voz

Voz Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det verkar som att alla som hållt både i en Legend och Desire är mer sugna på en Legend efteråt. :)

6. Bagge

Bagge Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    39

MINA ENHETER

Då ere nog bäst att aldrig hålla i en Legend, för nu har jag fan bestämt mig för en Desire :)

7. Pallee

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Höll i en legend och blev grymt imponerad... min iPod touch kändes plastig :D Men jag tror jag kommer bli mer nöjd med Desire om bara batteriet håller...

8. -WR-

-WR- Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    117

MINA ENHETER

Det är inte bara för designen man väljer Legend. Det robusta bygget samt att den faktiskt är mindre är två andra faktorer.

9. einarbulle

einarbulle Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Mitt val avgjordes idag, och det blev en Desire. Främst för processorn.

10. Kaveh

Kaveh Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har varit inställd på en Desire hela tiden, men nu när den verkar bli försenad till någongång nästa vecka så kliar det i fingrarna. Man får ju lust att bara köra bort till Netonnet och köpa en Legend och börja leka med den inom ett par timmar.

Samtidigt så vet jag nog om att jag om en månad kommer vilja ha en Desire på grund av kraften i den.

GAH! Jävla Desire-försening.

11. DrAvalanche

DrAvalanche Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Desire alla dagar i veckan. Om man bara kunde få den någon gång. :mad:

Har beställt på CDON (ja, jag vet, dåligt val...). De höll envist kvar i 25/3 som release-datum till dess att kalendern visade 25/3. När de sedan sköt till 8/4 lovade de ett gratis Invisible Shield till alla som beställt tidigt. Nu håller de väl benhårt fast i 8/4 fram till på torsdag. Undrar vad man får på köpet för den nya ytterligare förseningen. En Legend? :P

12. inact_0043

inact_0043 Teen Droid Inaktiverad

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Desire vs Legend

Jag har faktiskt också svårt att välja.

Jag tycker att HTC Legend var mycket fin, snabb och bra, men har inte testat Desire än.

Storlek på display bryr jag mig inte om. Desire har bättre Cpu och ram, men vad används dessa till, och hur mycket spelar det roll? Tycker även att Legend har snyggare utseende.
    Just nu står jag på Legend sidan, försök övertala mig om att jag ska stanna kvar eller byta sida. :)
    MVH OneMillion

13. Pallee

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Om du fortfarande inte vet rekommenderar jag dig att vänta tills du kan jämföra dem i butik, vilket du borde kunna göra nästa vecka runt den 13-14/4 kanske(?)

14. inact_0043

inact_0043 Teen Droid Inaktiverad

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Jasså är det då de kommer ut i butik, för jag hittade inte någon som var utställd. Trodde att de skulle komma ut direkt, då de finns i lager. Jag får väl ta o vänta.;)

15. Pallee

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Verkar vara förseningar i leveransen och datumet var bara en gissning från min sida... läste att tele2 via phonehouse hade nån kampanj igår (kanske även idag?) på nordstan i gbg där dom sålde Desire... hade jag bott i gbg så skulle jag åkt dit bara för att glo;)
    Se denna tråd: https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=8672&page=9

16. Salle

Salle Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Prestandan på Legend räcker säkert till och den är inte så viktig för mig, men skärmstorleken värderar jag högt. Därför blir det en Desire.

17. Granath

Granath Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

En stor anledning att jag valde Desire är för att den, tillskillnad från Legend, har stöd för OpenGL ES2.0 och att man därför kan spela mer (grafiskt) avancerade spel på den.

18. andreas81

andreas81 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag står också och väntar på att desire ska komma ut i butik, så jag kan jämföra ordentligt med Legend som jag förövrigt gillade skarpt när jag kände på den. Skärmstorleken är inte så stor sak för mig, isf viktigare att telefonen är smidig! Men storlekskillnaderna är små, dock är desire större på alla sät (h/b/d) vilket gör att jag misstänker den kan kännas klumpig i jämförelse.

Det som gör att jag dras till desire är helt klart cpu och ram, men huruvida detta avgör nog till desires fördel återstår att se. Jag misstänker också skarpt att telefonen segas ner av dels den större skärmen, men framförallt den högre upplösningen.

Förövrigt har jag sett någon påpeka att Legend, precis som desire, har stöd för ogles2.0, men har ingen officiell källa för någon av lurarna?

// Andreas

19. najksorn

najksorn Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Funderingar.. som de flesta har, Legend eller Desire?

Var in i butik och provade Legend.. jäklar vad snabb den var, även med långsammare cpu än Desire.. (har dock ej testat skarpt ex. av Desire ännu), skärmen kändes responsiv och rapp den med.. juste med unibody i aluminium.. precis som Nokia booklet jag tänkte fixa framöver :)

Men några frågor, dock rätt viktiga som jag söker svar på:..

1. Kan man installera i princip samma apps på Desire / Legend, eller är det nåt hos Desire som gör att jag bör välja denna istället - att vissa apps inte funkar hårdvarumässigt på Legend dvs?

2. Webläsaren i Legend..anpassar den sidorna man surfar på till skärmstorleken?
    (ungefär som både X10 och Desire gör)

3. Nån som har en Legend idag och kan uttala sig om batteritiden, klarar den 2-3 dar?

4. Visst kör även Legend samma Sense som Desire?

5. Flash på Legend - finns det?

Tack för mig!

20. Pallee

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Skillanden mellan Desire och Legend är endast i hårdvara.

Alltså samma webläasre, sense och så gott som alla apps som fungarar på Desire fungarar på legend. Vissa apps som kräver högre skärmupplösning än vad Legend har kommer enbart fungara på Desire, men dessa är mycket få (om inte obefintliga)i dagsläget.

Desire har hårdvarustöd för att spela in i 720p video i och med sin snapdragon, mjukvarustödet har inte kommit än, men är påväg.

Jag kan inte uttala mig om batteritiden - men gör det i alla fall ;). På någon review sa dom att dom hade fått ut minst 2 dagar om inte mer ur en Desire. Som jag förstår det så kan man få ut allt ifrån flera dagar till 7-8 timmar beroende på hur hårt man använder den... så det är framför allt en fråga om inställningar.

Fråga: Har Desire en egen GPU? eller går allt på CPU?