Desire eller X10?

Diskussion i 'Xperia X10 (2010)' startad av lestander, 5 maj 2010.

1. lestander

lestander Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    155
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung S8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung S8

Aaaa fan vad nice, då blir det att uppdatera den direkt jag hæmtat ut den !! :P

2. McChicken

McChicken Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Sama sak här X10-Desire - X10 - Desire order som blev framskjuten till 30/6 så nu blev det en X10...( videokamera kvalitet viktigt för mig) och Desire SUGER tyvärr på denna avdelning....

3. Marron

Marron Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Kameran i X10 verkar ju slå desires med hästlängder.
    Något som är viktigt för mig är hur ljudet är i dem när man lyssnar på musik.
    Kommer nästan bara köra spotify. Läste någonstans att det blev riktigt bra ljud i X10an efter någon uppdatering? Är det bra ljud i blåtands headset:et?

4. Evil_E

Evil_E Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Jag tycker att det är riktigt grymt ljud i BT headsetet, sen är det ju en smaksak om man gillar de medföljande lurarna eller om man vill använda andra.

5. Marron

Marron Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Gött, gillar SEs lurar... iaf de jag har till min W880i.
    Mer och mer sugen på en X10, svängt tillbaka lite nu när jag hör om uppdateringar och alla som är nöjda. Iom att kamera och musik känns som viktigast för mig borde väl X10 vara helt rätt. Avvaktar till den stora uppdateringen som skall komma snart va?

6. Evil_E

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Ja, SE har sagt att en "större" uppdatering ska komma nu i Maj... då i början på Maj snackades det om ett par veckor... så mao borde det finnas en uppdatering ganska snart... jag hoppas iaf. inte att den här lilla uppdateringen är den, men SE sa att en ny applikation skulle ingå som heter Creatouch (se länk nedan) och den har ingen fått ännu så borde dyka upp något snart :D

http://blogs.sonyericsson.com/developerworld/tag/creatouch-creations-sony-ericsson-android-x10/

7. lestander

lestander Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    155
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung S8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung S8

kolla in denna, du kommer inte bli besviken

http://www.youtube.com/watch?v=BYnTR-BGNHU

8. raukroland

raukroland Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

I den filmen är det ju exakt samma film i båda fallen... De har ju bara manipulerat den lite så den ser bättre ut i den som det står X10 på... o_O

9. Evil_E

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Titta längst ner på recensionen av HTC Desire på videofilmerna som är gjorda med HTC Desire, X10 o Nexus One. X10 krossar både Desire o Nexus One när det gäller både bildkvalité och videokvalité inget snack om den saken. :D

https://swedroid.se/test-av-htc-desire

Last edited: 12 maj 2010
  10. mrNoodles

mrNoodles Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    135
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia 1 III

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia 1 III
    Platta:
    Xperia Z4
    Samma med Swedroids test oxo, enligt dig? :)

11. macmac

macmac Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Samma film

Nja. Titta exempelvis efter skuggan från filmaren som dyker upp ibland, så ser du att den kommer i olika vinkel/storlek i de olika filmerna.

12. McChicken

McChicken Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Jäklar i min lilla låda ...här blev det fart på svaren..
    fick min X10 igår...
    jag har lagt ner mycket tid innan på att just kolla både kvaliteten på Videokameran samt Musik ljudet innan jag slog till.
    X10 är i en annan klass än HTC när det gäller Videokameran. Kamera kvaliteten var egentligen det ENDA som gjorde att jag valde X10 före Desire.

Jag har tänkt göra en liten recension inom kort ( om jag hinner) för Musik delen, ( har jobbat med ljud)
    Kortfattat, jag lyssnar via mina Nokia BH-503 BT lurar och ljudet är MYCKET BRA ( kommer från N95)
    Tyvärr är volymen inte tillräckligt hög ( får köra på max) har inte lyssnat via medföljande MW600 eller mina kabel Shure ännu, men BT är ju en digital signal inte Analog= högre volym = drar mer batteri, utan digital.

med min lilla kunskap borde inte en digital signal som ger en "kod" inte påverka hur tänkte SE, är dom rädda för att bli stämda för "iPod Ear" ( Hög volym som skadar hörsel) eller ?

att ALLA Andriod telefoner saknar EQ är ju oxå trist.

13. King Cannon

King Cannon Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

McChicken,

tyvärr måste jag säga att jag upplevde samma problem med MW600, även på max volym så tyckte jag på vissa låtar att ljudet är för lågt. Har planer på att köpa ett annat set, eller köra utan BT med "vanliga". Testade ljudet med frugans vanliga lurar och ljudnivån var som natt och dag, på högsta volym höll hjärnan på att åka ut genom näsan med de lurarna.
    vet inte varför BT ska vara så lågt, men kanske som du säger så har de begränsat ljudnivån för att skydda hörseln...lite för mycket skydd om du frågar mig, jag vill ha högre ljud än vad MW600 ger mig, tyvärr.