Desire fri från "barnsjukdomar"?

Diskussion i 'Desire - Allmänt' startad av Droid140, 20 aug 2010.

1. Pallee

Pallee Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Jo, alltså jag förstår ju vad skillnaden är... (och delvis hur teknikerna fungerar) men jag kan inte komma på att jag har sett en riktig LED-skärm marknadsföras - förutom AMOLED. Därav att jag tolkar när någon säger LED-skärm som en LCD med LED-belysning. Men tack för att du fick ordning på mina begrepp :) Vi (jag) kanske ska sluta med att Hijacka tråden nu... o_O

2. Etienne

Etienne Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    109

MINA ENHETER

Jo, lika bra det. För att återgå till en diskussion som är "on topic".

Om det verkligen visar sig vara bättre med SLCD beror ju mycket på hur gränssnittet i telefonen ser ut.
    En LCD drar praktiskt taget lika mycket ström oberoende av vad den visar.
    En AMOLED drar praktiskt taget ingenting vid helt svarta bilder, medan den drar massor vid helt vita bilder. Och jag gissar att det mörka gränssnittet i Android inte är så av en slump... ^^

Enligt diverse undersökningar så ska man tydligen snitta på cirka 60-80% av förbrukningen med AMOLED jämfört med LCD. Det hela beror givetvis på vad man gör med telefonen.

Tillägg:

Såg just detta:

http://www.youtube.com/watch?v=gUF4dLVdFKc
    Holy crap vad det är skillnad på svärtan i mörker! :(

Tillägg, igen:
    Jag greppade inte att det kunde vara så dåligt, så jag kollade på filmen mer noggrant igen. omkring cirka 37-38 sekunder in i klippet ser man att LCD'n blir mörkare. Så jag gissar att Google har justerat bakgrundsfärgen på "introt" på en av telefonerna, eller gjort något annat. Skillnaderna är betydligt mindre då, även om AMOLED fortfarande är en klar vinnare vad beträffar svärtan.

Last edited: 21 aug 2010