Desire HD Recensioner

Diskussion i 'Desire HD' startad av dhanjel, 16 okt 2010.

1. FiskMedMos

FiskMedMos Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Fast det enda som egentligen ändrats är bilden...

2. clip

clip Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Det där känns ju väldigt orelevant eftersom telefonen inte är släppt i Sverige ännu?!? På expert fronten verkar dom dock ha fått likvärdiga betyg.

Men vi har nog samtliga förstått nu att du förespråkar SGS:ens förträfflighet.. Det finns en helt egen forumavdelning om du missat det, som handlar enbart om Galaxyn.

3. NervsOfSteel

NervsOfSteel Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

På feber.se kommer dom att gå igenom dhd:n idag när dom sänder live. Start kl 17.00

4. mrpink

mrpink Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

jag var sugen på en galaxy ett bra tag, men fick låna en från supporten. Lämnade tillbaka pga lagg, och fick en annan, då var det samma lagg där. kändes mkt märkligt..

5. jhenrikj

jhenrikj Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

*ASG* Det där var det sämsta jag någonsin läst tror jag....

Expertesterna gav SGS 85%, Användarna gav den 86% snittet av detta var 100% av sajten. Sicken jäkla dynga :)

Desire HD - Experter ger denna produkt betyget 91/100 och användare 84/100.

SGS - Experter ger produkten 86/100 och användare 85/100

Alltså har testerna i snitt gett DHD högre betyg än SGS. Nån som vet om Samsung äger sajten?

6. Maximus3D

Maximus3D Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    580

MINA ENHETER

7. Sneaky

Sneaky Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

Tycker att Desire HD ser ut att vara en stor besvikelse. Engadget använde knappt telefonen alls, och den dog efter lite mer än en halv dag. Visst behöver alla smartphones laddas ofta, men som sagt verkar den ha sämre batteritid än vanliga Desire, som många irriterat sig på. Klarar den inte en dags intensiv användning blir det tyvärr fail i min bok.

8. kentgoran

kentgoran Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    25
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus 6
    Om du läser i den svenska unboxing'en som finns här på forumet, så säger sig Electrix kunna använda telefonen flitigt under en hel dag, utan några problem. Dvs. ungefär lika mycket som man kan begära av alla smartphones idag, imo.

9. ElecTriX

ElecTriX Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    109
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Google Pixel

MINA ENHETER

Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Google Pixel
    ROM:
    Aint nobody got time for that
    Japp det stämmer och jag står för det uttalandet helt och hållet. Jag sitter ju inte direkt och fipplar med den nonstop 24/7 men använder den normalt till sms, spelar lite på raster, surfar forum med tapatalk och lite sånt. Och då håller mobben till runt 20-21 på kvällen..

10. Herrn

Herrn Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 631
    Operatör:
    Telia Comviq
    Telefon:
    Iphone 15 pro max Samsung s25 ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia Comviq
    Telefon:
    Iphone 15 pro max Samsung s25 ultra
    Platta:
    iPad PRO 128GB
  11. gripen

gripen Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Info:
    Nova Prime
    Telefon 2:
    One Plus 6
    Övrigt:
    Chromecast (Gen 1 & 3)
    Förstår inte varför vissa hänger upp sig på batteritid så förbannat. Räcker den en dag är det egentligen perfekt, då kan man ladda på natten när man sover och dessutom har vi som sagt svart på vitt från en användare här att det där med den dåliga batteritiden inte stämmer. Använder han den som han säger så räcker det då fint åt mig, vad än Engadget gnäller om... Fast vad jag är tvingad att använda ett bra tag ser ni ju, så... ;-)

Sent from my HTC Hero using Tapatalk

12. jhenrikj

jhenrikj Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Batteritiden var väl 4,5 timmar om man gjorde allt man kunde för att göra slut på batteriet. Det var video på hela tiden på skärm med full belysning och WiFi och BT påslaget hela tiden.

13. Sneaky

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

Batteritid är ju grymt viktigt. Jag har halva mitt liv i mobilen och använder molntjänster till det mesta. Dålig batteritid gör ett av mina viktigaste redskap obrukbart efter några timmar. Klart jag laddar varje natt, men den här mobilen verkar ju inte ens hålla en dag.

14. kentgoran

kentgoran Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    25
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus 6
    Fortfarande, kolla in den svenska unboxningen i det här forumet, där ElecTriX nämner batteritiden på sin DHD, där den HÅLLER en dag :) Som tidigare sagt så finns det inte många recensioner av någon smartphone där dom INTE gnäller på batteritid.

15. Mc_Piloten

Mc_Piloten Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Förr i tiden fanns det dockor som man kunde ladda både nallen och ett batteri. Det känns som det behövs nu igen.

Jag vet att dagens smartphones kräver mycket ström, men nog tycker jag en dag är väl snålt. Äldre nallar hade ju hela baksidan som batteri, vilket gjorde att man kunde byta det och även montera större batteri...
    de kanske måste titta lite tillbaka också.
    Min N97a behöver jag inte ladda på flera dagar å andra sidan surfar jag knappt på den heller för det är krångligt etc.

16. derpious

derpious Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Eftersom typ Alla recensenter påpekar batteritiden som någonting negativt, även dom som säkert har använt en eller annan smartphone i sitt liv, så är den dålig även jämfört med andra smartphones.
    Om jag inte minns fel så sa Electrix att han typ hade det mesta "roaming" avstängt och kollade lite sms och spelade lite på sina raster, skulle du ha msn, facebook osv igång hela tiden och använder den till annat under en dag så är jag orolig för att den inte räcker hela dagen.

17. Validus

Validus Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Första "dagen" för mig med luren är följande angående batteriet.

Laddade den ca 2h, sen efter det har jag haft igång den 6h varav 2h45m "vaken". nu är 60% av batteriet kvar, det som använd batteriet mest är skärmen (75%). Har haft wifi igång 70% av tiden, surfat, installerat appar, spelat och lekt i almänhet med den, autosync med mail etc igång.
    Att ha 60% kvar efter enbart 2h med laddare (pluss den krämen som fanns vid leverans) tycker jag är bra.
    Och det brukar ju bara bli bättre efter några laddningar

18. Sneaky

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

Inget ont om electrix, men i allmänhet har folk som köpt en ny dyr mobil ett stort behov av att fokusera på det positiva och rättfärdiga sitt köp. Man är nästan alltid nykär den första tiden med en ny mobil.( Jag har själv skaffat nya prylar och varit lyrisk första veckorna.) Därför är användarrecensioner nästan alltid positiva Efter hand blir problemen mer uppenbara. Professionella recensenter kan också råka ut för detta, men på det hela taget tycker jag det är bättre att lyssna på de negativa rösterna när en ny pryl släpps. Man kan tycka att det är en tråkig attityd, men den har räddat mig från rätt många dåliga köp

Last edited: 30 okt 2010
  19. Validus

Validus Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

problemet med att lyssna på dem negativa sakerna är att i denna världen finns det ett överskott av fanboys som vägra ge en rättvis bild utan måste klanka ner på telefoner, för att rättfärdiga sitt egna iphone/sgs/liquid/etc köp.

Dem sakerna som klagas på finns säkert där, men inte i den mån som många säger. Och håller med dig man ska lyssna på alla negativa saker som folk säger, men man ska inte ta dem på allvar.

20. Sneaky

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

Sant, man får vada genom träsk av fanboygnäll på vägen. Jag tror inte min poäng gick fram riktigt eftersom jag inte uttryckte mig ordentligt, men jag brukar tycka att det är bättre att läsa proffsrecensioner. Då handlar det om folk som har testat många smartphones och som har som jobb att vara kritiska, till skillnad från användare, som har gjort ett val och investerat tid och pengar i det. När man har gjort sin research och slantat upp pengarna, tar det emot att erkänna att man hade fel. Med recensenter som regelmässigt testar många olika produkter finns inte den motivationen på samma sätt.

Sen finns det ju naturligtvis recensionssajter som är köpta också. Man får göra sin research och ta reda på vilka de är. Många har ett horn i sidan för Engadget, men jag har lite svårt att förstå kritiken, som mest verkar gå ut på att de inte hatar Apple som de borde. Tycker deras artiklar brukar vara väl underbyggda. Swedroid litar jag mest på, så jag ser fram emot recensionen av den här.