Desire HD superguide - root/s-off/custom roms

Diskussion i 'Desire HD' startad av sqd, 3 mar 2011.

  1. freudlund

    freudlund Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 dec 2011
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag valde att inte använda AAHK, för att de länkar jag hittade till nedladdning sa att utvecklaren dragit tillbaka programmet pga tråkig attityd från användare, jag hittade ingen fungerande länk, och dessutom vill jag minnas att det var nånting(minns inte vad) som AAHK inte fixade, nån s-off lr nåt...
    Mycket märkligt alltihop, för din länk ser ju ny ut...17 dec, om jag tolkar rätt...
     
  2. chucken

    chucken Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 okt 2010
    Inlägg:
    1 166
    Mottagna gillanden:
    317

    MINA ENHETER

  3. PeterD

    PeterD Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 dec 2010
    Inlägg:
    206
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    Låter som du har missat att rensa något när du flashade in ny rom.

    Eller kan det vara så att du har återställt en gammal backup med systemfiler kanske?

    Tror du ska testa med en total wipe och sen installera om den rom som du kör med.
     
  4. TrumJalle

    TrumJalle Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jan 2012
    Inlägg:
    34
    Mottagna gillanden:
    42
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Ultra
    ROM:
    EU
    Ny på forumet, ny på rooting och besegrad.

    Jag har läst, sökt, letat och försökt komma fram till hur jag på bästa sätt ska göra men hittar inget enhetligt svar och vågar därför inte roota min telefon. Sannolikt är mina frågor besvarade på många ställen men jag har inte hittat det tyvärr.

    Efter att jag "råkat" uppdatera min telefon till senaste OTA med Sense 3.0 så har jag kommit på att jag vill roota för att sedan lägga in Revolution HD som rom. Jag tänkte först att jag skulle följa superguiden men ju mer jag läst desto osäkrare blir jag. Vissa länkar i guiden funkar inte och eftersom den är skriven för så längesedan så har jag letat efter alternativa sätt.
    Jag hittade AAHK och tyckte att det lät enklare. Men vad jag förstått så bör man lägga in en annan radio när man kör på Revolution och med AAHK så kan man inte göra det (förutom om man kör in PD98IMG.zip och hur det går till har jag inte lyckats klura ut riktigt än)? Eller lägger AAHK på en tillräckligt bra radio automatiskt?

    Hur som helst, är fortfarande superguiden såpass aktuell att man vågar använda den trots senaste officiella uppdateringen?
    Eller ska jag använda AAHK och strunta i att lägga in ny radio? Eller kanske köra AAHK och lägga till radion i efterhand på nåt sätt?

    Jag ber om ursäkt om detta redan avhandlats. De flesta svar som kommer på liknande frågor är i stil med "Klart du kan roota även med senaste OTA, men det är lite bökigare" utan att förklara närmare och det gör mig inte speciellt klokare.
     
  5. kicken

    kicken Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 nov 2011
    Inlägg:
    373
    Mottagna gillanden:
    82
    Operatör:
    vimla
    Telefon:
    note 9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    vimla
    Telefon:
    note 9
    ROM:
    stock
    Hej
    Jag använde AAHK och den senaste revolution HD romen utan att lägga in en annan radio och det funkar fin fint, har inga problem med täckning eller batteri åtgång.

    Men dom rekommenderas ju att byta radio, men testa utan först och funkar det så kör med originalet.

    Mvh
     
  6. PeterD

    PeterD Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 dec 2010
    Inlägg:
    206
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    Vilken radio version är standard på dhd i sverige?

    Tycker jag har fått lite sämre täckning sedan jag bytte till senaste radion.

    Skille vara skoj att prova med original radion igen men jag kommer inte ihåg vilken det va :-P
     
  7. Galaxy44

    Galaxy44 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jun 2011
    Inlägg:
    520
    Mottagna gillanden:
    55

    MINA ENHETER

    Om du säger hur man kollar vilken radio man har så kan jag säga, har orginal :D
     
  8. Zambuca

    Zambuca Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 nov 2011
    Inlägg:
    33
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Är helt ny på Android och bestämde mig igår för att fixa till min DHD som har legat i en låda sen den var ny. Har ingen koll på sånt här men det gick väldigt smidigt och enkelt.
    Drog hem AAHK från en länk här i forumet och la sen in CyanogenMod 7.1 och än så länge så har allt funkar klockrent.
     
  9. PeterD

    PeterD Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 dec 2010
    Inlägg:
    206
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    Gå in på inställningar/om telefon och sen ska det finnas nått som heter basbands version.

    En massa siffror updelade 2 och 2.

    12.56.60.25P_26.10.04.03_M heter den jag har nu.

    Kan vara i någon undermeny när man gått in på Om telefon också.
     
  10. Data-Danne

    Data-Danne Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 feb 2011
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jaha, här är en till som undrar hur man gör för att roota efter senaste uppgraderingen.
    Jag har fått Sense 3-uppgraderingen och den gjorde telefonen apslö, det går inte att spela spel längre för skärmuppdateringen är fruktansvärd (0,5 fps eller så, grymt hackigt), och menyer och sånt tar dubbelt så lång tid att komma fram.
    Jag vill göra factory reset eftersom det kan lösa problemen enligt vad jag läst, men jag vill inte bli av med mina highscores i mina spel, eller några andra inställningar för den delen. Då behöver jag alltså roota telefonen för att kunna köra Titanium Backup, men det går inte att roota telefonen eftersom jag har senaste uppgraderingen installerad. Det går att roota telefonen om jag kör AAHK och kör en "full downgrade", men då försvinner all min data. Jag vill då först ta backup på all min data, men det går inte utan root, osv osv osv.
    Moment 22 någon? :)

    Det jag är ute efter är alltså något program som tar backup på ALLT inklusive app-inställningar utan att kräva root, alternativt ett sätt att roota telefonen trots att den har OTA 3.12.405.1.

    Några svar på detta?
     
  11. chucken

    chucken Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 okt 2010
    Inlägg:
    1 166
    Mottagna gillanden:
    317

    MINA ENHETER

    När jag körde AAHK hade jag allt kvar på min phone, men det kanske inte funkar längre med den nya versionen?
     
  12. Data-Danne

    Data-Danne Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 feb 2011
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Precis. Nya versionen måste nedgraderas, vilket AAHK gör, men då wipar den all data också.
     
  13. kicken

    kicken Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 nov 2011
    Inlägg:
    373
    Mottagna gillanden:
    82
    Operatör:
    vimla
    Telefon:
    note 9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    vimla
    Telefon:
    note 9
    ROM:
    stock
    Du kan inte ta hem en äldre AAHK version då ?
    För när jag använde AAHK så försvann ingen data från min mobil.
     
  14. Data-Danne

    Data-Danne Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 feb 2011
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Med "nya versionen" avsågs nya versionen av Android som HTC sköt ut i december, dvs 2.3.5. Inte nya versionen av AAHK.
    Jag har fått bekräftat av attn1 själv att den senaste uppdateringen till DHD inte stöds av AAHK eftersom den är för "säker".
     
  15. traenman

    traenman Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 jan 2012
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Så, vilket är det bästa sättet att roota och fixa en ny rom om man har stock 2.3.5 som kom i december på telefonen? Går det att köra AAHK? Kommer man tappa allt man har på telefonen? (kontakter, sms, appar, etc etc?)
     
    Last edited: 2 feb 2012
  16. Bushdoctor

    Bushdoctor Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2010
    Inlägg:
    43
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag undrar samma sak som traenman, jag har 2.3.5 (3.12.405.1) och undrar om det bara är att köra AAHK? Vill inte tappa allt på telefonen.
     
  17. rooseen

    rooseen Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 sept 2011
    Inlägg:
    54
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Nej man tappar inte allt (eller jag gjorde inte iaf), du tappar allt när du sen (om du nu ska) flasha in ny rom, för då måste du göra en full wipe..
     
  18. qwerty1

    qwerty1 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 mar 2012
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    FILER

    skulle pröva denna guide igår kväll då jag insåg att dom filerna som va länkade i tråden inte gick att ladda ner, känner mig lite osäker då det finns så många program till detta ! skulle någon kunna lägga upp alla filer man behöver ladda ner igen?
     
  19. Korvryttarn

    Korvryttarn Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 dec 2010
    Inlägg:
    22
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

  20. quaglamorf

    quaglamorf Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 mar 2012
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Kan någon bekräfta att AAHK fungerar på 2.3.5, 3.12.405.1?
    Någon som har gjort detta?
    Man är ju feg och vill inte vara den första som prövar :D