Jag har testat MW600 med min Desire och min Macbook Pro med ett par Sony in-ear och även extern förstärkare med högtalare.
A2DP som bluetoothprofilen för "hifi"-ljudöverföring finns specad lite här och där, men jag har inte kunnat utläsa huruvida bra den är. Vad är teoretisk max bitrate exempelvis?
MW600 är säkert jättebra, om man jämför med andra BT-headset men något bra ljud när man lyssnar på musik oavsett källa och hörlurar/högtalare.
Jag blev grymt besviken. Trodde jag läst på tillräckligt mycket om BT-headset för att välja rätt. Men problemet kanske är att det inte finns något bra BT-headset som låter bra. Begränsningen sitter kanske i teknologin. Ljudet klipper och det hela låter som någon sa som en 56k mp3a. Kopplar man bort MW600an och sätter i en helv vanlig kabel (för att försäkra sig om att förstärkare och högtalare låter bra) så låter det märkbart bättre.
Vidare har jag precis insett hur dåligt ljud det är överlag i min HTC Desire efter att jag köpt ett par Shure SE210. Det är ett par fruktansvärt bra isolerande in-ear-hörlurar. Nu hör man (tyvärr) mycket mer ljud än vad jag gjorde innan, ett ljud jag inte hörde innan var bruset. Det brusar konstant när man spelar musik. Inget som stör om man dessutom hör bruset från omgivningen. I övrigt är det ju bra ljud, men jag föredrar att det är tyst när det är tyst.
Jaja, det var lite offtopic.
Last edited: 30 sept 2010