desire + mw600 :(

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av Boten, 29 jul 2010.

1. holck

holck Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    513
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro
    ROM:
    Telefon 2:
    Galaxy Watch 4 LTE
    ROM:
    Hur fungerar radiodelen för er ?
    Låter de illa ?

2. shcizo

shcizo Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

jag vet inte heller. någon på xda hävdade att sense använder en föråldrad bluetooth-stack. kanske därför det låter dåligt eller så är det för vi helt enkelt har olika krav och lyssnar på olika slags musik. hur som helst så blev det bättre för mig när jag bytte till OpenDesire.

3. lellky

lellky Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag har testat MW600 med min Desire och min Macbook Pro med ett par Sony in-ear och även extern förstärkare med högtalare.

A2DP som bluetoothprofilen för "hifi"-ljudöverföring finns specad lite här och där, men jag har inte kunnat utläsa huruvida bra den är. Vad är teoretisk max bitrate exempelvis?

MW600 är säkert jättebra, om man jämför med andra BT-headset men något bra ljud när man lyssnar på musik oavsett källa och hörlurar/högtalare.

Jag blev grymt besviken. Trodde jag läst på tillräckligt mycket om BT-headset för att välja rätt. Men problemet kanske är att det inte finns något bra BT-headset som låter bra. Begränsningen sitter kanske i teknologin. Ljudet klipper och det hela låter som någon sa som en 56k mp3a. Kopplar man bort MW600an och sätter i en helv vanlig kabel (för att försäkra sig om att förstärkare och högtalare låter bra) så låter det märkbart bättre.

Vidare har jag precis insett hur dåligt ljud det är överlag i min HTC Desire efter att jag köpt ett par Shure SE210. Det är ett par fruktansvärt bra isolerande in-ear-hörlurar. Nu hör man (tyvärr) mycket mer ljud än vad jag gjorde innan, ett ljud jag inte hörde innan var bruset. Det brusar konstant när man spelar musik. Inget som stör om man dessutom hör bruset från omgivningen. I övrigt är det ju bra ljud, men jag föredrar att det är tyst när det är tyst.

Jaja, det var lite offtopic.o_O

Last edited: 30 sept 2010
  4. holck

Mottagna gillanden:
    513
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro
    ROM:
    Telefon 2:
    Galaxy Watch 4 LTE
    ROM:
    Jag upplever öht inte samma problem som du gör med BT-headset.
    För flika in att jag inte kör en Desire men headsettet i sig är ju desamma.

Sen är det ju inte analogt ljud så det enda jag kan komma på som begränsar är
    om det helt enkelt inte tillåts att skicka ljud i typ < 128Kbit/s.

Har ni testat att skicka output av ljud av t.ex Spotify till BT?

// A

5. Woxx

Woxx Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    86

MINA ENHETER

Fantastiskt dålig vid telefoni?

Jag ska börja med att säga att jag faktiskt är väldigt nöjd med MW600 när det gäller ljuduppspelningen. Har väl inga större krav, men de medföljande snäckorna passar mina öron perfekt och ljudet tycker jag är mycket bra när man tänker på att det är BT-lurar. Har inte stört mig på musikuppspelningen någonting.

MEN jag har ett stort problem med BT-headsetet vid vanligt prat. jag har bara haft dem i ett par dagar men enligt två-tre kompisar jag pratat med är det så dåligt att det inte ens går att använda. Jag har testat att hålla telefonen kloss med headsetet och även mer eller mindre tryckt in det i munnen för att den ska fånga upp ljudet ordentligt. Men det bryts och låter väldigt burkigt.

Har inte hunnit testa att ringa mig själv för att se hur det funkar, men tänkte kolla här om någon annan upplevt samma sak. För som det är nu är headsetet helt oanvändbart som just headset. :(

Last edited: 6 okt 2010
  6. Vero

Vero Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Funkar fint för mej med!
    MW600+ Koss Porta Pro!
    :)

7. Pallee

Pallee Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Jag upplever inte problem med ljudkvaliten med desire, där emot med en "late 2009 macbook pro" är ljudet under all kritik... med en ipod touch (andra gen. ios4) är ljudet klanderfritt... Mitt problem är istället att batteriet är helt dött - men det är troligen bara ett måndags ex och som med all säkerhet går på garantin. Jag kan berätta om det är någon skillnad pm MW600 och MW600 om jag får en ny ;)

8. vinkelsmurf

vinkelsmurf Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag upplever också att det distar i diskanten. Kör desire och mw600 med de medföljande lurarna. Stoppar man lurarna rätt i telefonen är ljudet om inte klockrent så bra nära. Har testat min och frugans telefon och även frugans headset (samma) men resultatet kvarstår. Spelar man radio är det också jättebra.

9. Festan

Festan Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    55

MINA ENHETER

Jag tyckte också att ljudet var sådär först så jag drog ner MixZing (spelare med EQ) och tweakade lite där. Vet inte om det är placebo eller om det faktiskt blev bättre men nu är jag kanon-nöjd.

För mig, vet inte om det är för alla, behövdes dom medföljande lurarna vridas lite på när dom väl var i örat. Jag gjorde det en gång och då fick jag fan så mycket bättre ljud för då satt dom bättre. Jag vred lite "uppåt" så att den utstickande saken där sladden sitter pekar lite mer rakt fram, ljudet blev sjukt mycket bättre tycker jag.

10. benji666

benji666 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Kan man ladda desire´n med mw600 laddaren eller är det inte att rekommendera?
    Tack på förhand.

11. Pallee

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Det gör jag dagligen - inga problem

12. Jorgen

Jorgen Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Funkar även det omvända? Dvs att ladda sin MW600 med Desire-laddaren?

Desire-laddaren skickar ju ut 1A och MW600-laddaren bara 0.55A så jag vågar ju inte bara testa...

13. holck

Mottagna gillanden:
    513
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro
    ROM:
    Telefon 2:
    Galaxy Watch 4 LTE
    ROM:
    Det kan du göra.

Strömförbrukningen är ju upp till inkopplad enhet att avgöra vad den behöver.
    1A är max vad den kan leverera. Headsettet tar förmodligen inte mer än 300mA.

Spänningen är den samma.

Så, du kan koppla in.

// A

14. Buskavar

Buskavar Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Min erfarenhet av MW600 är bara positivt. Undantaget är basen som är något tunnare än ett headset med kabel. Det tror jag dock är ett generellt "problem", är man musik-freak och vill ha en tung bas är det nog kabelanslutning som gäller. Brus och konstigheter har jag inte upplevt under den vecka jag haft headsetet.

I övrigt kan jag bekräfta vad Pallee och Holck sagt vad gäller laddning; ladda telefon eller headset med varandras laddare om ni vill, det är helt ofarligt. Frågan är om telefonen behöver något längre laddningstid då man använder headsetets laddare? Jag har inte funderat över det.

15. holck

Mottagna gillanden:
    513
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro
    ROM:
    Telefon 2:
    Galaxy Watch 4 LTE
    ROM:
    USBportarnas spec på datorn säger 0.5A.
    Dvs, lägre än din väggladdare.

Kanske har du noterat att luren laddas men det tar längre tid.

// A

16. Pallee

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Det är inte speciellt stor skillnad i tid mellan att ladda telefonen via datorn, i MW600-laddaren eller med den medföljande laddaren till desire. Desiren tar ca 2h med mw600-laddaren och mw600:an tar något längre tid (~3,5h).

Som Holck sa, Det spelar ingen roll vad laddarens Ampere tal (A) står på, så länge prylen man laddar inte drar mer ström (fler ampere) än vad laddaren kan leverera.

Om man får tro current widget så har jag lyckat maxa min desire i ca 750 mA (Då med wifi-tethering, gps, ficklampa på max, full ljusstyrka (visandes en ljus bild) på skärmen och spelandes strömmad musik genom spotify till ett par bluetooth hörlurar)

17. Jorgen

Jorgen Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Bra bra då ska jag testa det. Tack för hjälpen!

18. Slajk

Slajk Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    133

MINA ENHETER

Jag har det här problemet, men enbart med Sense-rommar.

19. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 199

MINA ENHETER

Har aldrig haft det problemet oavsett ROM. Märkligt värre. Fast jag lyssnar inte så mycket på "sådan" mer kraftfull musik heller.

20. Birdie-Ool

Birdie-Ool Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Kör med Desire och mw600 samt orginallurarna. Har inga problem alls med ljudet (lyssnar mycket på raised fist, hårdare rock och black metal), dock är maxvolymen inte så hög, fast det är ingen nackdel för mig. Sen är basen i orginallurarna inte den bästa kanske. Men som sagt mw600 funkar utmärkt för mig. Kopplar den även dagligen till jobbdatorn utan problem.