Desire/Nexus One eller Galaxy S?

Diskussion i 'Allmänt' startad av Nephre, 27 aug 2010.

1. Nephre

Nephre Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Man får tacka för alla svar, det lutar åt en Nexus eller en Desire, vilken av dem kvittar egentligen eftersom det mer eller mindre är samma lur under olika namn.
    Hade snöat in på Nexus/Desire förut men på något sätt kom Samssungen med i bilden och jag började vela. Nu är jag tillbaks i gamla spår så nu gäller det bara att se till att få en bra lön eller lyckas kränga av lite gamla grejer jag inte behöver längre, bl a min gamla SE Aino men lite annat bråte ska jag väl kunna hitta också ;)

2. Blomsternisse

Blomsternisse Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Jag skulle nog inte ta en Desire eller Nexus One i dagsläget. Svårt att slå Galaxy S i prestanda och teknisk överlägsenhet. Galaxy S har både bättre grafikprestanda samt överlägset mycket bättre multitouch. Visst, ska man rota så är Nexus One svårslagen. Beror helt enkelt på vad som prioriteras.

3. Etienne

Etienne Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    109

MINA ENHETER

SGS är iofs ungefär lika tekniskt överlägsen Desire som den är dyrare än Desire, om man bortser från GPU'n.

Den första stora frågan man bör fråga sig är väl om man anser att en extra kraftig GPU är viktigt för att tillgodose ens behov.
    Om svaret inte är Ja så är valet ganska enkelt.
    Om svaret är Nej så är det absolut inte ett självklart val...