Desire och internminnet

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av glottis, 14 april 2010.

1. DrT

DrT Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2.499

MINA ENHETER

Och alla appsen finns ju på market o tar sekunder att lägga in så inget bekymmer egentligen

2. bambamerik

bambamerik Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jo visst.. Inte kommer jag använda 140 apps men jag kommer prova MINST 140 apps det betyder att jag måste hålla på och avinstallera bara för att prova 1 app. Sen kommer jag inte bara använda 10-20 app. Personligen ligger jag lätt på 50-70. Sen min grabb som är 7 kommer åxå leka med en del spel och pussel mm och de är inte super små direkt. Helt på sanning...hade jag vetat detta innan jag jobbat o jobbat för att få tag i en Desire (kommer imorrn) så hade jag tagit en Nexus one istället, hade då sparat iaf 100 mb. USCHA USCHA B-igt HTC/Google

Last edited: 14 april 2010
  3. aeqvist

aeqvist Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    118
    Telefon:
    S9+

MINA ENHETER

Telefon:
    S9+

Exakt! Nu vill jag ha luren! Första android telefonen så vill ha mitt nya att gräva ner mig i till helgen :D

4. jedi

jedi Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    533

MINA ENHETER

Ledigt minne: 56.10 MB/166 MB, och då har jag ändå uppemot en 65-70 st installerade apps. MCR innehåller förvisso en hel del optimeringar, men dra av ytterligare, säg, 30 MB. Då har du ändå tillräckligt med utrymme för att kunna installera ytterligare ett tiotal apps.

5. jalipur123

jalipur123 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

hur är snabbheten med så många apps då?
    i7500 som jag har suger balle rejält så fort man installerar apps tycker jag.

6. jedi

Mottagna gillanden:
    533

MINA ENHETER

Jag kör som sagt med MCR (MoDaCo Custom ROM), som generellt sett är väldigt rapp. Hade inte lika många installerade apps när jag precis hade köpt min Hero, men jag kan tänka mig att den hade blivit något slöare. Den skillnaden skulle dock inte vara särskilt stor. Desire har dessutom en processor vars klockfrekvens ligger på hela 1 GHz, så jag skulle absolut inte oroa mig över att mobilen kommer att bli slö om man kommer upp i ett stort antal installerade apps.

7. bambamerik

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Om jag säger så här. Nedanstående appar SKA jag ha installerade. Kommer använda 70-80% frekvent de resterande 20-30% kommer min son (även jag till viss del) stå för.
    Vad tror ni om minnet nu helt plötsligt?

Androidguiden
    Supernytt
    Idg.se
    Allakartor
    Eniro.se
    Ustream Broadcaster
    Metal Detector
    Sporty Pal
    Alkoholkollen
    MagicMarker
    iglaset
    AndroidPIT
    Svenska Akademiens Ordlista

Tone Picker
    Weapons Sound
    Weapons Strike
    Ruger
    Halloween Sounds & Ringtones
    Creepy FX
    Star Wars Sound & Ringtones
    Spook And Laugh
    SchottGun
    AK-47
    The Schwarts Unsheathed
    Ultimate Gun

Tv.nu
    Spotify
    SR Player
    Rockklassiker
    Bandit Stockholm
    Lugna Favoriter
    RIX FM
    Filmtipset
    TextTV

Dungeon Quest
    m:mafia
    imobsters
    Worldwar
    Phoenix Emperor
    m:Racing
    Joy Drag&Drop
    CityDefence
    Void Defence
    Blow Up
    Shot
    Throw a Panda
    Space Physics
    Frozen Bubble
    Lucid
    Shoot U
    Bebbled
    Tower Raiders
    Gem Miner
    Kumpa
    Monkey Kick Off
    Paper Toss
    Abduction
    Papijump
    Robo Defence
    Idemolished
    Replica Island
    Air Control
    Puzzle Attack
    Cestos
    Wrath Of The Fungi
    ProjectINF
    Parallel Kingdom
    Spectrek
    LightUp
    ilomilo NÄR DET KOMMER
    CaveDroid
    Prime 2
    Slugs
    Play! Curling
    Colorix
    Star Wars
    Totemo
    Lord of the Rings Puzzle
    Mahjong 3D

8. jedi

Mottagna gillanden:
    533

MINA ENHETER

Det är lite drygt tio fler apps än vad jag har installerat, så du kommer inte att köra slut på minnet. Du kommer dock inte att ha ett särskilt stort utrymme kvar...

9. jalipur123

jalipur123 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

det är ju ändå en hel del apps. och om snabbheten inte påverkas så tror jag det blir en desire ändå :D

10. bambamerik

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

glömde de viktigaste :

Google Earth
    Advanced Task Killer
    Appmanager
    G-MoN For Android
    Nimbuzz
    AndFTP
    Ultimate Stopwatch & Timer
    PicSay
    Astro File Manager
    Speedtest.net
    Google Translate

11. jedi

Mottagna gillanden:
    533

MINA ENHETER

Då är det inte svårare än att du väntar med att köpa en mobil tills den dag då internminnet når enheten GB. Jag menar, en hel del av de apps som du har listat är totalt meningslösa, och jag kan garantera att du förr eller senare (läs: förr) kommer att tröttna på många av dem. Jag menar, Weapons Sound, Weapons Strike, SchottGun, AK-47 _och_ Ultimate Gun?

Edit: Jag kan med gott samvete avinstallera många av mina apps. Det finns inget skojigare än att ladda ner och installera nya apps, men 90% av dem ryker efter en första anblick. De jag valt att behålla har mer eller mindre fungerat felfritt men är absolut inte nödvändiga på det sätt att jag inte kan klara mig utan dem. Jag har väl bara inte orkat ta tag i avinstallationsprocessen...

12. bambamerik

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

ABSOLUT. De är ju mest för att min son ska leka men även jag :) Men ta bort några ljud grejer + bort med några spel. Borde det gå månne?

13. jedi

Mottagna gillanden:
    533

MINA ENHETER

Gjorde en liten edit på mitt tidigare inlägg.

Ja då, det tror jag. Antalet apps som du listade skiljer sig som sagt inte särskilt mycket från antalet jag har installerat. :)

14. M-Dawg

M-Dawg Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Fast nu är det väl så att programmen inte installeras på RAM utan på ROM?
    Har jag fel?

15. TheNano

TheNano Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

deom är på rom eller mer rätt NAND, kör ni folk , ni kan installera MÅANGA apps utan problem, jag snart i efter ett år har inte fått plats problem, varken med magic eller nexus.
    jag installerade en gång två appsom tog vardera 20 meg == fel design. idag har jag ett bilspel som laddar sin data ner till SD-kortet på 25 mega byte och spara plats, så ska det vara

16. b.lindahl

b.lindahl Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Dessvärre var det mindre ledigt utrymme kvar än jag trodde. Jag körde in de flesta av de applikationer jag körde på min Hero, igårkväll när jag fick min Desire. Tyvärr fyllde jag upp minnet innan jag hunnit installera alla applikationer jag vill ha på telefonen. Visst jag använder inte alla frekvent men när jag väl vill använda dem vill jag gärna ha dem tillgängliga utan att installera dem. Vissa program behöver ju anpassas för att de ska funka som man vill så då vill man ju inte göra det varje gång man ska använda programmet.

Inget större problem dock. Jag misstänker att Google släpper stöd för apps2sd framöver och om inte annat blir det nog att jag root:ar telefonen någongång och får stöd för funktionen den vägen.

Grym lur i övrigt. Jäkligt snabb vad man än tar sig an. Hero:n gick rätt fort på knäna när man drog igång någon nerladdning/installation från market men Desire tuffar på.

17. Me.B

Me.B Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Hihi, verkar som att det blir som man misstänkte, att många som shoppat desire kommer säjla den på blocket. Android är enligt mig inte jämnförbart med Iphone OS för en vanlig Svensson, däremot åker Desire/N1 8or runt Iphone för avancerade användare. Jag tänker nog hålla koll på blocket ett tag framöver, risken är överhängande att det kommer säljas många telefoner där när folk upptäcker att de var dåligt påläst när de köpte :)

18. b.lindahl

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

På vilka grunder drar du de slutsatserna?

19. Me.B

Me.B Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Det kommer bli ungefär som med Heron, vet inte hur många som gnällt över Herons brister. Iphone och dess OS bara fungerar medans Android kräver lite teknisk kunskap för att få att fungera riktigt bra, men då funkar det GRYMT bra!

20. b.lindahl

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Jag fick telefonen igår så jag har av naturliga skäl inte hunnit testa telefonen fullt ut men det jag erfarit är att jag tycker Desire känns betydligt mer polerad än Hero. Förmodligen för att den kör en senare och mer stabil version av Android.

Vilka brister hos Hero är det du syftar till som även skulle vara en showstopper för Desire?