Desire och internminnet

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av glottis, 14 apr 2010.

1. Me.B

Me.B Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Jo jag har kört legend sense versionen ett tag. För min del är en orootad Android telefon på sin höjd ordinär, utan root hade jag sålt min hero.

Ska jag ens börja och nämna det första alla klagar över? Inga betalappar i market? Och som denna tråd handlar om, bristande storlek på utrymme för appar?

2. b.lindahl

b.lindahl Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Ok, jag har samlat på mig en stor mängd applikationer jag tycker är trevliga att ha. Jag tror de flesta inte kommer installera så många applikationer och att det därför inte kommer vara något faktiskt problem, inte som kommer göra någon större skillnad för majoriteten av de som köper Desire iaf.

Bristen på betalappar på Market för oss Svenskar mfl, ja det är uruselt. Det håller jag med om. Hero sålde dock bra iaf och jag tycker mig inte kunna se att folk översvämmat Blocket med Hero-telefoner för de blivit besvikna. Däremot tilltog antalet Hero-annonser på blocket i och med att Desire var i antågande. Men det tyder nog snarare på att Desire är en så pass mycket bättre telefon att många ville byta upp sig, inte att de är överdrivet besvikna på sin Hero.

Det återstår att se vad som händer. Jag personligen tror du är överdriven pessimistisk.

3. Me.B

Me.B Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Jobba med dator/telefon/teknik support på landet så får man en sån inställning. "Telefonen är trasig, man hör inte när den ringer längre" "Du har profilen möte påslagen..." Svensson är inte så bright alla ggr :)
    (detta hände mig för ett par veckor sen)

4. vhek

vhek Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32

MINA ENHETER

Blir telefonen seg om man börjar få lågt telefonminne?
    Har 50mb kvar och blev fundersam.

Last edited: 17 apr 2010
  5. b.lindahl

b.lindahl Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Det kan jag inte påstå att jag märkt något av.

6. aeqvist

aeqvist Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    118
    Telefon:
    S9+

MINA ENHETER

Telefon:
    S9+
    Jag har nu 85mb ledigt, då har jag tankat allt jag sett i princip, har grymt mycket installerat. Tar framtida appar/spel inte mer kommer inte jag ha några som helst problem. Jag kan ta bort enormt mycket skit jag har inne nu också. Dom flesta nyttoprogram tar typ max 500kb. Då rymmer man ändå många. Vissa tyngre spel kanske tar lite mer men jag kommer nog inte ha några problem med detta, osm tur är :)

Det med betalapps suger såklart men det kommer, annars kommer jag nog roota när dom fixat det :)

7. vhek

vhek Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32

MINA ENHETER

kan man avinstallera programmen som va med telefonen?

8. aeqvist

aeqvist Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    118
    Telefon:
    S9+

MINA ENHETER

Telefon:
    S9+
    Det verkar inte så. Går man in på dom så finns det inget avinstallatios alternativ. Första androidluren jag har så jag är ingen säker källa. Men jag hittar ingenstans det går iaf.

9. jedi

jedi Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    533

MINA ENHETER

Förinstallerade apps ligger i en skyddad mapp som du som "vanlig" användare inte har läs- och skrivrättigheter på (/system). Root krävs mao.

10. TheNano

TheNano Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

nej, kör tills du har 3 MB kvar eller så

11. Mickan

Mickan Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hur många apps har du installerat då?? Jag har 78mb kvar i telefonminne och har då bara installerat ett tiotal app. Jag dööööööööör. Men vad skulle ni rekommendera för filhanterare och om jag vill se exakt vad som tar mycket plats och hur mycket minne som fanns från början? Bättre statistik helt enkelt än det dåliga info man får i "SDoch telefonminne".

12. _z_

_z_ Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Jag har testat flera hundra apps & det är lika bra att avinstallera det man tycker är skit direkt (gudarna ska veta att mycket är skit), blir minst jobbigt så. Nu har jag ca 75-80 apps installerat men skulle utan att tveka kunna ta bort 1/3 av dom, vissa av dem kan dock vara kul att hitta emellanåt.

När jag läser denna tråd så ser det ju inte bra ut men jag har faktiskt inte haft en tanke på detta under snart ett år jag haft Heron, inte haft en tanke på dessa siffror & heller aldrig stött på nåt problem. Det är klart att om det kommer tyngre spel så kanske det kan bli ett problem men i dagsläget så är det nog ingen fara på taket.

Jag använder Copilot live till navigering & alla kartor sparas på minneskortet så det är också lugnt...

13. yottabyte

yottabyte Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag är förvirrad... har typ 50% utrymme kvar men telefonen säger att det håller på att ta slut... hjälp

14. Viggo

Viggo Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

36 apps och 45mb kvar :ehm:

15. Patlan

Patlan Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Internminnet börjar bli ett problem. Nu har jag avinstallerat alla appar jag inte frekvent använder (men sparat dom på SD-kortet med Appsaver). Trots det har jag bara 30MB kvar!

16. fireon

fireon Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    144

MINA ENHETER

jag längtar verkligen efter froyo 2.2 till desiren så att man kan installera på sd-kortet..
    mitt tillgängliga minne åker lite berg och dalbana nu... men jag har cirka 32 mb kvar. Men en dag så gick det ner till 19, men efter omstart så var 39 mb ledigt, undrar vad det är som lägger så mycket skit i ROM'n.

Kan nämna att jag innan jag nollställde telefonen bara hade 4 mb ledigt på samma antal apps jag har idag ungefär. då kunde jag inte kolla bilderna jag har tagit med kameran för att jag inte hade "tillräckligt med internminne"! Det var segt! Men efter nollställningen så har den inte klagat än...

17. PsychoCheF

PsychoCheF Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    33

MINA ENHETER

jag har ca 40 apps inlagda och nu kan jag knappt göra något utan att avinstallera nån app först, sjukt irriterande!!
    Vad är meningen att marknadsföra 512MB minne när man knappt kan nyttja en femtedel!!
    Jag är riktigt less på det, finns det inget sätt att bli av med lite skit som följde med telefonen utan att roota den??

18. fireon

fireon Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    144

MINA ENHETER

tyvärr inte, vi får så fint vänta på 2.2 uppdateringen och samtidigt hoppas att de flesta apparna har stöd för A2SD då! Kan rekommendera att göra en hard reset, då får du loss lite ledigt internminne iaf!

19. alle090

alle090 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Har typ 20 mb, fick ta bort HAWX ett 3D spel på 10 mb för att få bort varningen om lite minne.

20. t68

t68 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Förutom apps, vad kan man ta bort för att frigöra internminne?