Desire och tele2 subventionerat pris?

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av mickes, 10 mar 2010.

  1. ffodil

    ffodil Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jan 2010
    Inlägg:
    1 023
    Mottagna gillanden:
    412

    MINA ENHETER

    Har flera bekanta som har Tre, med problem med täckning, samtal som bryts m.m.
    Jag och min sambo gick över till Tele2 för 2 år sedan och har aldrig haft problem med täckning. Men kan såklart nog bero lite på var man bor/vistas.
    Köpte min Desire med Tele2 snackis för ett tag sen, till fyndpris.
     
  2. cnord

    cnord Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 feb 2010
    Inlägg:
    581
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Sugen på att dela med dig av ditt fyndpris? Butik, bindningstid, förhöjd månadsavgift etc?
     
  3. ffodil

    ffodil Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jan 2010
    Inlägg:
    1 023
    Mottagna gillanden:
    412

    MINA ENHETER

    Kan jag göra, men hjälper inte mycket, tyvärr.
    Råkade ha turen att komma in och beställa en på CDONs hemsida när man tillfälligt hade fel pris, som man förstås snabbt rättade till.
    CDON var ricktigt justa och beslutade att vi som hann beställa den skulle få den.
    Jag själv och någon/några andra fick den för ricktigt bra pris.

    Tycker CDON har bra pris förövrigt också, speciellt byte ( portering ) från annan operatör till Tele2. 3637:- + snackis abb. t.ex.
     
  4. ENDOSKELLETONT800

    ENDOSKELLETONT800 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 nov 2009
    Inlägg:
    730
    Mottagna gillanden:
    85

    MINA ENHETER

    Gick också över från 3 till Tele2 pga usel täckning och droppade samtal när vi var ute mycket med husbilen. 3 erbjuder dessutom inget gsm-nät som tele2, utan förlitar sig helt till 3G. Mycket nöjd med Tele2 ....
     
  5. Keisu

    Keisu Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 apr 2010
    Inlägg:
    120
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Jag köpte desire med Tele2 Kompis pott (endast 99kr startavgift, ingen telefonkostnad) för 169kr i månaden + 200kr/mån tfn avbetalning i 24mån. Fick en drulleförsäkring värd 1000kr gratis. Spräcker jag glaset betalar jag alltså en femhunka och får en ny telefon, sedan kan jag förlänga för några få hundralappar nästa år. :)