Desire och Tre

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av A-kapris, 4 maj 2010.

1. Abbe

Abbe Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag beställde i början av april, runt 5:e tror jag. Då bör jag väl få min med leveransen som kommer imorgon?

Mvh

2. Maestro

Maestro Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Beställde min den 11 april och hoppas verkligen att den kommer med leveransen imorgon. Börjar bli trött på att vänta nu....

3. berjatroll

berjatroll Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Ganska intressant att 3Sverige har lyft upp mitt ärende och nämnt i deras uttalanden flera gånger att jag är absolut först i kön, tydligen är mitt fall väldigt unikt enligt 3 (men jag antar att det finns många liknande fall). På missnojd3kund.wordpress.com har jag plitat ner hela historien hittills.

4. rajjejosefsson

rajjejosefsson Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Beställde min den 30 april men beställde om den igår, den 3 mars för de hade nått erbjudande på desiren att man får dubbla pott i 3 månader nu, dvs har man 199 så får man 399kr, hamnade dock sist i kön. Så vad jag nu undrar är hur många telefoner de är som kommer komma vid nästa leverans hos tre?

5. Maestro

Maestro Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Fick nu ett sms om att jag har förlängt mitt abonnemang till 2012. Innebär detta att jag kom med leveransen som skulle komma idag?

6. Lezlow

Lezlow Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

butik vs internetbutik

Är det någon som har beställt i butik som har fått den?

Till mig sa han i butiken att det var större chans att få den tidigare om jag beställde hos honom för butikernas centrallager är större och den skickas direkt där ifrån om jag beställde hos han i butiken.

Men om man läser på "3 sverige", tre's facebookgrupp, så verkar det som om alla som beställt(och beställer) på nätet kommer att få sina först och sen efter det så kommer de som handlat i butik få sina.

Någon tanka om detta?
    Ska man avbeställa sin butiksbetällning å ställa sig sist i internetkön?

7. A-kapris

A-kapris Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

När jag ringde kundtjänst förra veckan sa han att det var bättre att beställa via kundtjänst än i butik för att då får man den snabbare.. Haha, verkar vara olika vem man pratar med.

8. flurrijacob

flurrijacob Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Du vart lurad, klart killen i butiken ville ha en fin provision.

9. Odium

Odium Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Om man beställer via Internet eller över telefon så kommer det att gå fortare.

10. Abbe

Abbe Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Japp det gör det :) Jag fick samma sak och ringde och frågade efter kolli id och fick det så den är skickad :)

Hoppas på att DHL snabbar sig lite då, min är fast i Oskarshamn just nu.

Mvh

11. Dunord

Dunord Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Jag kan glädja er alla med att det verkar som att det finns reservdelar till Desire så det räcker iaf. Jag fick min Desire i hand den 14 april, dagen efter började touchen strula och fredagen den 16 april kände jag mig tvungen att lämna in den. På måndagen var den inne hos Anovo och fredagen därpå var den klar och skickades tillbaka till min butik där jag kunde hämta den för en dryg vecka sen, måndagen den 26 april. På Anovo bytte man mainboard på mobilen, vilket som jag förstår det är hela mobilen utom skärmen och karossen. Hade mobilen förklarats DOA hade jag inte fått en ny förrän någon av dessa leveranser som ingen vet när de kommer hade anlänt.

12. berjatroll

berjatroll Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Vem på kundtjänst ringde du? Jag ringde kundtjänst nu och de hade ingen information om någon skickad Desire eller kolli/sändningsnummer...

13. Hemoroid

Hemoroid Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

DHL säger att mitt kollinummer inte finns när jag söker på det, har jag fått fel nummer eller kan det vara så att det inte har uppdaterats hos DHL än?

14. gb1300

gb1300 Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

beställde min den 14 april, nu står det bara längre leveranstid på 3´s hemsida... Undrar vad man kan börja kräva för kompensation av dom? börjar bli riktigt less nu iaf. Och det är inte som om dom ursäktar sig heller eller ens slänger iväg ett sms där man får info om varför telefonen aldrig kommer, utan då får man ringa till kundtjänst och tjafsa med 14 åriga tjejer som börjar gråta om man höjer rösten... svagt 3!

15. promenad

promenad Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Jag gnällde till mig en gratismånad redan när de missade första leveransdatumet ("inom tio dagar"). Är inne på andra vändan nu.

16. Omitron

Omitron Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Jag köpte min Desire från Tre och den är varken brandad eller operatörslåst. Vill man ha planet 3 så finns det en app att ladda ner från market som funkar bra.

17. wMathy

wMathy Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Förlängde mitt abb igår och hoppas jag får den innan juni, men de ser ju inte ut som att jag kommer få de :(

18. leetal

leetal Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ringde kundtjänst nu ikväll och de sa att telefonen GARANTERAT skulle komma in i lager under vecka 19. Får väl se vad som händer... Börjar bli en historia likt Iphone-leveranserna detta o_O

19. Nth

Nth Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Tbh så betvivlar jag det, de jag har pratat med har alla sagt att det ENBART är preliminärt och inget bekräftat. På hemsidan stod det fortfarande preliminärt vecka 19 häromdagen (nu bytt till "Längre leveranstid")

20. Whillis

Whillis Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Stämmer mkt väl att de kommer få in en ny leverans nästa vecka. Dock så är den inte alltför stor. Så de som beställt i mitten utav april ligger härnäst att få leksaken..