Desire S, värd att köpa??

Diskussion i 'Desire S' startad av Emptydroid, 21 apr 2011.

  1. _z_

    _z_ Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 aug 2009
    Inlägg:
    3 149
    Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Beror ju på vad man ska göra med luren men att tex surfa & scrolla på websidor går inget nämnvärt snabbare & mjukare på en sensation, Samsungs GS2 däremot är i en klass för sig...
     
  2. nypon

    nypon Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 feb 2010
    Inlägg:
    22
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Fick min desire S idag efter att totalt ledsnat på min seeeega Hero.

    OJOJ vilken skillnad, flera nya smarta finesser man hittat och det flyter som aldrig förr. Sync med gmail snabbt som tusan.

    ÄR iaf riktigt nöjd efter första timmen! :)
     
  3. _z_

    _z_ Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 aug 2009
    Inlägg:
    3 149
    Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Kan förstå att du upplever skillnaden fantastisk. Jag gick från Hero till Legend, stor skillnad. Från legend till Desire S, stor skillnad :)
     
  4. Command3rs

    Command3rs Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 mar 2011
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Jag gick från ZTE Blade till Desire S... Jag är SÅ nöjd med bytet :P
     
    ZaInT gillar detta.
  5. -WR-

    -WR- Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 mar 2010
    Inlägg:
    1 081
    Mottagna gillanden:
    117

    MINA ENHETER

    Gick från Desire till Desire S. Jag verkligen älskade min Desire. Trots bristerna så lär man sig att uppskatta fördelarna med Sense och för mig är det den i särklass bästa androidluren. Desire S är helt enkelt en förbättrad version av en redan fet lur.

    Det absolut bästa med uppföljaren jämfört med föregångaren är det interna minnet. Och så Sense 2.1. ALLA widgets har blivit bättre. Släng in sköna apps som sms popup, battery monitor, Shush!, quick system info, mini info (för widgeten) Swiftkey/Swiftkey x beta, Invisbright pro och du har en helt jävla fantastisk lur.
     
  6. tom

    tom Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 maj 2011
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Detta är min första Androidlur och jag kan bara säga att jag är mycket nöjd.
    Valde länge mellan denna och Samsung Galaxy 2 och storleken avgjorde.

    Det enda jag kan klaga på hittills är filstödet för film som inte är mycket att hänga i julgranen, vet dock inte om det finns andra lurar som är bättre på detta.
     
  7. _z_

    _z_ Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 aug 2009
    Inlägg:
    3 149
    Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    HTC är tydligen inte direkt duktiga på den biten.

    Jag drog hem qqplayer, lite småbuggigt men det grejar i alla fall att se på avi...

    Edit : Finns kanske bättre spelare om man söker lite?
     
  8. A_Galaxy

    A_Galaxy Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 nov 2009
    Inlägg:
    126
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    Har haft min ett par timmar och är grymt nöjd hittils :D
     
  9. papinho

    papinho Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    11 apr 2011
    Inlägg:
    1 276
    Mottagna gillanden:
    67

    MINA ENHETER

    Incredible S eller Desire S? det är väl samma hårdvara men bara storleken som är skillnaden?

    ah juste kameran också. 5 mpx mot. Sen vad jag läst så har IS problem med knarrande ljud.
     
    Last edited: 18 jun 2011
  10. _z_

    _z_ Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 aug 2009
    Inlägg:
    3 149
    Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Det enda Incredible S har som fördel är en något bättre skärm, har bara stått & jämfört i butik & där kan jag inte säga att åtminstone jag ser nån skillnad men Desire S är dålig i solsken, där ska tydligen Incredible S vara något bättre. Hur mycket vet jag dock ej?

    Kamerorna. Megapixel hysterin är ju total, det vet vi. Finns ett par testare som tyckt att DS levererat bättre än IS trots några megapixlar mindre.

    Hur det nu är med detta var en annan sak, dock inget att lägga vikt vid i valet.

    Det du ska fundera på är. Vill du ha en mindre lur med det jag personligen tycker är androidvärldens bästa kvalitetskänsla?

    Eller en större lur, större ngt bättre skärm. Kvalitetskänslan går inte att jämföra men jag har inte så mycket att klaga på, ja ja du får känna själv :)

    Plastbakstycket på IS har en fördel mot DS konstruktion, inte lika känsligt för det sk dödsgreppet.

    DS tappar en del i wifisignal om man täcker för ovandelen, är ett problem om man inte har bra signal.

    Du får känna på dem. IS har ju större ngt bättre skärm, DS har en oerhört solid kvalitetskänsla men är lite känslig på wifi. Inget problem om man vet om det...

    Edit :För övrigt så har jag ju då en DS sen 3 veckor så den kan jag nu. IS är ju mest i butik då då jag jämförde dem rätt mycket.

    Har en arbetskamrat som jag rekommenderat IS då han fastnat för Sense & min DS men vill ha en större så egentligen så är det enkelt, 4,0 tum IS, 3,7 DS...
     
    Last edited: 18 jun 2011
  11. papinho

    papinho Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    11 apr 2011
    Inlägg:
    1 276
    Mottagna gillanden:
    67

    MINA ENHETER

    aa mjo det ligger i något du säger. får väl dra och kika på de :)
     
  12. ZaInT

    ZaInT Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 okt 2010
    Inlägg:
    132
    Mottagna gillanden:
    9
    Operatör:
    hallon
    Telefon:
    Motorola Moto G 5G Plus 64 GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    hallon
    Telefon:
    Motorola Moto G 5G Plus 64 GB
    ROM:
    Stock januari 2020 & Magisk root
    Info:
    Nova så klart
    Känns som att jag har gjort rätt val här, går från en X10 Mini Pro så det kommer ju vara förbättringar på exakt alla punkter förutom tangentbordet.
    Så mycket som min gamla lur krånglar får det vara värt att vara utan det :)
     
  13. Zelda

    Zelda Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 okt 2010
    Inlägg:
    701
    Mottagna gillanden:
    100
    Telefon:
    iPhone 13 pro (Väntar på 15 PM)

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 13 pro (Väntar på 15 PM)
    Har precis beställt en Desire S. :) Hoppas och tror att jag kommer att bli nöjd med den! Är nöjde med min arc oxå, men har haft X10 innan och arc är väldigt lik den så nu ville jag prova nåt nytt. Har aldrig haft HTC förut så det ska bli spännande! :D
     
  14. nypon

    nypon Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 feb 2010
    Inlägg:
    22
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag är ledsen men jag måste ändra uppfattning. Jag köpte 4 st Desire S till mig och några kollegor. Som jag skrivit tidigare i denna tråden var jag kanonnöjd med telefonen efter första timmen. Men efter detta har jag ganska snabbt ändrat uppfattning.

    Jag pratar väldigt mycket i telefon och då är Desire S ingenting för dig!
    Värdelös mottagning, samtal bryts, folk kommer inte fram, listan kan göras lång men antennen är troligtvis alldeles för dålig. Måndags ex tänker ni? Jovisst, bytte telefonen efter en månad då högtalaren började spraka, samma skit på den nya. Samma sak för mina kollegor. På ett av mina kontor i stan har jag inte ens ok täckning, tänk då hur det är i bilen där man spenderar mycket tid med samtal. Trodde aldrig att man efter år 2000 skulle säga: "du jag får ringa dig om en stund när jag är tillbaka i staden".

    Ne fy fan vilken skit. Ångar köpet grovt. Heron va rätt seg men den hade iaf ok mottagning.

    För den som inte pratar jättemycket så är telefonen inte så dålig, många funktioner är bra osv, men huvuduppgiften måste ändå kunna vara att kunna ringa ordentligt!

    Följdfråga: Vad ska jag köpa för telefon?

    I4
    S2
    Någon Sony?
     
  15. Dockland

    Dockland Android Apprentice Hedersmedlem

    Blev medlem:
    1 jun 2010
    Inlägg:
    4 378
    Mottagna gillanden:
    847
    Operatör:
    Tele2, Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max
    Telefon 2:
    iPhone 13 Pro Max
    Telefon 3:
    iPhone 11
    Platta:
    iPad Pro 12,9" gen 4 (2020)
    Övrigt:
    Apple Watch 7 & 8 - MAC M1 - AirPods Pro2 & Max - Apple TV
    Gick från Desire till Desire S. Snornöjd.
     
  16. _z_

    _z_ Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 aug 2009
    Inlägg:
    3 149
    Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Min DS har bättre mottagning än min Legend hade & likvärdig med min Hero. Ingen av dom dock speciellt bra mottagningsmässigt om man då jämför med de gamla lurarna jag haft under snart 15 år.

    Vetegudarna vad du ska köpa? Tycker att det klagas mycket på mottagningen på smartphones idag. Jag pratar dock så sanslöst lite så jag kan ta det, allra mest efter Legenden som periodvis var en katastrof.

    Är dock skitnöjd men om jag vore en storpratare så vetefan?
     
  17. jedi

    jedi Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    3 jul 2009
    Inlägg:
    3 008
    Mottagna gillanden:
    533

    MINA ENHETER

    MoboPlayer rekommenderas starkt (recension).
     
  18. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 206
    Mottagna gillanden:
    2 160

    MINA ENHETER

    Är efter en tids användande beredd att hålla med ang mottagningen. Jag ringer mycket och får många samtal men det händer alldeles för ofta att dom inte kommer fram till telefonen. Jag får sms från Telenor som visar missade samtal om tex telefonen är avstängd eller saknar täckning och så här många sms med missade samtal fick jag inte på min Defy. Har dock aldrig upplevt dålig samtalskvalite eller brutna samtal, strulet är att dom inte kommer fram. Lite synd på annars grymt bra tel.

    Sent from my HTC Desire S using Tapatalk
     
  19. nypon

    nypon Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 feb 2010
    Inlägg:
    22
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Fredriks: har precis samma sak, får 5-10 SMS om dagen om folk som försökt nå mig. Eftersom vi dessutom har olika operatörer så verkar det ju faktiskt vara telefonen som strular.
    Kan tillägga att det aldrig hände med min Hero.