Desire startar om sej själv

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av Norda, 21 jun 2010.

1. exore

exore Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    58

MINA ENHETER

Reparationerna verkar i alla fall gå snabbare nu när anovo skickar vidare telefonerna, vilket är bra. Men det går inte att försvara dem för hur de behandlat andra här på forumet. Det tog ungefär två veckor för att få min lagad från att de fick den. Men min totala reparationstid var 3 veckor efersom jag först var tvungen att skicka min mobil till en annan verkstad.

Nu är det bara att hoppas att samma problem inte uppkommer igen om ett par månader eller då garantin gått ut.

2. Xcito

Xcito Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    37
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max

MINA ENHETER

Telefon:
    iPhone 14 Pro Max
    Reparationerna går nog inte mycket snabbare. Min är inne 2:e gången nu och den är skickad till en annan verkstad. Fick till mig att det skulle dröja ytterligare än vecka. Men det accepterar jag absolut inte. Så jag valde att reklamera telefonen och får svar på måndag

3. BlondieGbg

BlondieGbg Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Platta:
    Nvidia Shield 2015 16gb
    Såååå nu har jag precis varit och hämtat ut den, Har varit inne sen den 11de okt och nu har jag den äntligen i handen. :)
    Jag är lite tveksam då det bara bytts mjukvara, men hittills flyter allt problemfritt.
    Killen i affärer var lite konfunderad då det stod att båda anovo och telenors servicecenter i Malmö fixat den.
    Återkommer om jag märker promblem framöver, annars så kan det vara att det faktiskt är ett mjukvarufel trots allt?

4. samspayed

samspayed Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Min Desire kör på utan omstarter. Har haft mobilen i ca 2-3 veckor nu, så det är skönt. Något som inte är skönt är dock att Anovo och HTC vägrar ta ansvar för de repor som Anovo lyckats göra på skärmen under de 6 veckor som de hade den hos sig.

Snacka om INTE kundvård för min del.

Jag sänder min Desire för byte av moderkort pga överhettningsproblemet som leder till omstarter. 6 veckor senare får jag tillbaka mobilen, med bytt moderkort och några bonusrepor på skärmen. Min skärm var repfri innan jag sände in den.
    Varken Anovo eller HTC tar på sig ansvar för detta. Anovo säger att de noterade att min mobil var smutsig och repig vid ankomst. Min återförsäljare, som sände in telefon, kan dock intyga att den inte var smutsig och några repor såg han inte.
    Då hävdar HTC att jag inte meddelat detta i tid (inom 24 timmar från att jag mottagit mobilen). Detta då jag fick tillbaka mobilen till mitt kontor en onsdag/torsdag. Jag öppnade paketet tisdagen därefter då jag varit bortrest utomlands. Detta kunde jag visa på med boardingkort. Då var det helt plötsligt återförsäljarens fel, eftersom han inte rapporterat detta inom 24 timmar från att han mottog mobilen från Anovo. Vad gör man? Är så irriterad på HTC och Anovo så att jag snart spricker!

5. S@llad

S@llad Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Ord står ju mot ord, men jag skulle kontrollera konsumentköplagen, som jag tipsat om tidigare i denna tråden.

6. Noid00

Noid00 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

T'ja dom skiter ju i sina kunder, så vad kan man vänta sig. Dom har fått sina cash, så vafför skulle dom bry sig ?? :P

7. S@llad

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Det måste följa konsumentköplagen!

8. Eureniuz

Eureniuz Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

HTC gör inte det, i så fall återförsäljaren.

9. im_bored

im_bored Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

låter ju lovande... fick tillbaka min i fredags och den går ju hela tiden med blåtand, spotify och nåt träningsprogram. telefonen ar varm nästan hela tiden...

10. Xcito

Xcito Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    37
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max

MINA ENHETER

Telefon:
    iPhone 14 Pro Max
    Fick tillbaka min telefon idag. Läs här hur bra det gick här

11. S@llad

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Xakt

12. RBS

RBS Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0
    Telefon:
    Nexus 6P

MINA ENHETER

Telefon:
    Nexus 6P
    Det verkar som att Anovos reparation (bytt mainboard/IMEI) fixade omstartsproblemet för mig. Inte en enda omstart på en vecka nu...

13. Noid00

Noid00 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Haha !!.
    Nu händer det nått,
    Tredje rundan hos Anovo, 8 dagar på hyllan i Nacka.
    Beskrivning av nuvarande status: Undersökning/reparation av produkten eller tillbehör pågår

Undrar vilken "mjukvaruversion" dom tänker uppgradera till denna gång, verkar vara svår, eftersom det tyder på att det tog hela fredagen, kanske flashningen blir klar under måndagen........

Nu är det ca 2.5 måndad, som unDesiren(tm) varit på service.....
    Kanke tomten kommer med den...... hahahah.

14. Sverigevader

Sverigevader Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Hej!

Ville bara tillföra lite till denna tråd.

Min Desire började spöka med omstarter för någon månad sen och efter att jag försökte fixa felet själv med diverse flashings och till slut en RUU vilket inte hjälpte, så skickade jag in min 6 månader gamla Desire till Anovo via Onoff i tisdags förra veckan.

Den verkar ha hamnat i Kristinehamn och under status på www.serviceinfo.se så är den fortfarande "På väg till verkstad".

När det händer något så hör jag av mig! :P

Sjukt att ett problem som detta kan vara så mörklagt i media och på Internet... Gör Apple fel med minsta lilla grej så flockar journalisterna.

15. samspayed

samspayed Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Mitt problem i det fallet är att telefonen är köpt på företaget, då är det köplagen som gäller, och den är inte i närheten så "konsument"-vänlig som konsumentköplagen.

Grejen är ju att jag kan få det intygat från återförsäljaren att telefonen inte var smutsig, som de hävdar, och att han inte sett några tydliga repor. Men HTC och Anovo lutar sig tillbaka till någon klausul som de verkar ha inbördes, vilket innebär att återförsäljaren (eftersom jag sände telefonen via ÅF) inte tagit sitt ansvar och kontrollerat att telefonen varit i rätt skick när de fick tillbaka den från service. Förstår inte hur detta ansvar skulle kunna läggas på dem!? Jag förstår om jag som slutanvändare, som känner telefonen, har det ansvaret, men inte mellanhanden.

Tycker hur som helst att HTC, och Anovo för den delen, betett sig vidrigt. Håller telefonen på service i 6 - 7 veckor, ingen ersättning för abonnemang eller annat erbjuds, och dessutom får man tillbaka telefonen med repad skärm. Snacka om kundvård!

16. diezel

diezel Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    119

MINA ENHETER

Detta händer min desire endast när jag har GPSen igång och laddar telefonen samtidigt. Om jag icke laddar kan jag köra både maps med GPS och spotify i bakgrunden. Men så fort laddaren åker i när GPSen är igång så startar den om efter någon minut :(

17. bushradio

bushradio Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hade omstarts problem med min desire, skickade in den för service, anovo tog emot den 2010-11-15 och 2010-11-18 står det att Serviceordern är avslutad, butt mainboard och fått nytt imei, bara hoppas att felet är åtgärdat nu...Måste berömma Anovo för att det gick så fort..

18. Eureniuz

Eureniuz Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Jag får min Desire till veckan efter att har haft tusen problem med min Legend som jag nu har reklamerat efter 6mån strul. Detta verkar vara ett vanligt problem och jag hoppas verkligen att jag inte drabbas. Någon som vet var det beror på och om det även finns på dom "nya" desire?

19. Sverigevader

Sverigevader Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Samma resultat för mig, tog inte ens två veckor förens den va klar från verkstan. Väntar bara på att den ska skickas tillbaka till mig.

Undrar dock exakt vad dem gjorde, står inget om att dem har bytt ut moderkortet men ett nytt IMEI nummer har jag så då måste dem ha gjort det. Ska göra ett funktions test direkt mobilen kommer för att bekräfta att felet är åtgärdat.

Fick inget nytt "Device Serial number" och det måste ju bara betyda att det är samma mobil va? Vet inte riktigt vilken del av hårdvaran som device serial är bunden till. Någon som vet?

20. Xcito

Xcito Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    37
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max

MINA ENHETER

Telefon:
    iPhone 14 Pro Max
    Min tog 3 veckor och de bytte ut min AMOLED mot en LCD istället. Så alla ni med AMOLED och får nytt IMEI nummer, så säg hej då till skärmen.

Rack gud för CDON. De har hjälpt mig under hela resan och de bytte ut mon Desire mot en helt ny. Medans HTC tyckte att de inte gjorde fel och att jag borde lämna in den igen.