Desire startar om sej själv

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av Norda, 21 jun 2010.

1. zapy

zapy Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tillverkningsfel är 3 års garanti där du kan påvisa att felet funnits från början och med denna tråden +800 inlägg på xda så tycker jag att du ska ringa dom och upplysa dom om svensk konsumentköpslag.

Jag sitter med samma problem nu, inte för gammal telefon då utom den rebootar och blir varm.
    Prövade google navigation precis och det tog inte mer än 2 minuter sen tvärdog den och försökte boota 3 gånger (bootade om igen strax efter uppstart) innan den lyckades starta igen!

Riktigt irriterande, och då kör jag stock rom med sense lite modifierad för att kunna köra a2sd, nu får man flasha tillbaks och unroot och sen skicka in den *suck*

2. SeeK

SeeK Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Xiaomi Mi Mix 2S

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Xiaomi Mi Mix 2S
    Har själv samma problem, skickade in den till HTC UK (då jag numera bor i Edinburgh) förra veckan och fick tillbaka den efter bara fyra dagar... "Det var ju snabbt" tänkte jag, satte in batteriet och tryckte igång telefonen. Startade Market som började auto-uppdatera Flash - och då startade den om igen.

Så de har uppenbarligen fått telefonen, satt på den och tänkt "den fungerar ju", skickat tillbaka den i en annan låda (så nu har jag inte ens originalboxen till den) och trott att de gjort ett bra jobb. Skickade ett missnöjt email igår som de ännu inte har svarat på, får se hur det går...

3. Polygam

Polygam Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4
    Telefon:
    Samsung Galaxy S5

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S5
    Platta:
    Galaxy Tab 2
    BYTE AV MAIN BOARD GÄLLER!!!

BYTE AV MAIN BOARD GÄLLER!!!

Jag lämnade in min på ANOVA (HTCs utvalda serviceverkstad i Sverige jämte sickla köpcenter i Sthlm) tack vare att jag lämnade in den där direkt, och inte till återförsäljaren, så gick det på 4 dagar! Jag lämnade in den 16:45 på måndagen och fick ett sms fredag förmiddag att den var lagad och fanns att hämta hos dem, grymt jobbat tycker jag! Där fick jag reda på att de bytt mainboard och OLED display (?) och jag fått nytt IMEI nummer.

4. Polygam

Polygam Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4
    Telefon:
    Samsung Galaxy S5

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S5
    Platta:
    Galaxy Tab 2
    Har också hört att vissa serviceverkstäder gjort så, så jag skrev på felanmälan att det kan behövas EXTENDED TEST och felsymtomen, felet var dock känt hos killen som tog emot telefonen. (Jag skrev också att jag ville ha ett nytt Main board)

5. SeeK

SeeK Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Xiaomi Mi Mix 2S

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Xiaomi Mi Mix 2S
    Mm, inkluderade just det om byte av mainboard i den nya felanmälan. Skrev även "Extended test + mainboard replacement necessary!" på tick sheet-lappen man ska inkludera. Hoppas att de fattar vinken den här gången. :)

6. zapy

zapy Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Du har ju din rootad, flasha du om till orginal samt unrootade den?

7. SeeK

SeeK Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Xiaomi Mi Mix 2S

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Xiaomi Mi Mix 2S
    Yep, laddade ner senaste FroYo-RUUn. Lyckades inte köra RUUn som vanligt genom datorn (fick diverse felmeddelanden om batterinivå osv.) men jag plockade PB99IMG.zip från en av dem och flashade från bootloadern, fungerade hur fint som helst. :) Är man S-OFF så tror jag dock att det krävs lite mer arbete för att få tillbaka telefonen till stock.

Tror inte att de märkte något (vilket de inte borde då jag trippelkollade att allt var stock), de hade nog skickat ett purket email om de upptäckt att den var rootad. Telefonen ska hämtas av UPS idag, får väl tillbaka den i mitten av nästa vecka eller så. Förhoppningsvis mår den bättre då.

8. JeppeJ

JeppeJ Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Hur kan din Desire vara över två år? Den släpptes ju våren 2010?

9. hablam

hablam Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

hoppas din fixade sig. på min bytte dom mainboard 3 gånger utan att lösa det. tillslut fick jag nog å begärde reklamation. då fick jag byta min mot en Sensation. jag bugade och tackade och sedan har min HTC fungerat prima.

10. Dimi

Dimi Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hur ser jag vilken rom jag har installerad? Kan inte få igång telefonen alls längre pga av återstartsproblemet. Så jag installerade en stock rom för att kunna skicka iväg den till supporten. Kan jag se det från bootloadern?

11. cadiremar

cadiremar Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Är det någon som har haft sin Desire inne på lagning den senaste tiden? Jag har haft just det här problemet sen i mitten av sommaren, men nu börjar det bli ohållbart (två omstarter under veckan som krävde att jag flashade in en RUU för att ens kunna starta telefonen normalt).
    Jag har skickat ett mail till HTC för att se om de har någon rutin för det här problemet (som verkar relativt vanligt ändå).

12. bombay

bombay Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    109

MINA ENHETER

Min startade om var femte minut, lagade den förra månaden för detta, nu funkar den perfekt igen!

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

13. cadiremar

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hur gick du tillväga? Tog du det via försäljaren eller direkt via HTC?

14. bombay

bombay Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    109

MINA ENHETER

Jag lämnade in den på mediamarkt bara, beskrev mitt problem!

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

15. rozz

rozz Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Någon som vet felet, När man startar upp desiren, slår in pin koden. men sen kommer man bara till huvudmenyn, den kopplar liksom aldrig upp sig på på telenätet, sen efter en stund så startar den om ?

16. Pedda74

Pedda74 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Fick mitt kretskort bytt i juli. Fungerar fortfarande bra, även när det är skolhet.
    Se till att få den fixad bara, sen är det inga problem.
    /Pedda

17. cadiremar

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jo, jag ska bara hitta kvittot och kartongen.
    Sen har jag för mig att jag köpte den på OnOff, vilket eventuellt komplicerar saken... Om det skulle vara så; är det någon som vet hur jag går tillväga då?

18. hablam

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

på min desire så bytte dom mainboard 3 gånger utan framgång. fjärde gången den började starta om sig så reklamerade jag den. fick då erbjudandet av cdon att byta till en sensation och då bara lägga till 200 kr. vilket kap!

19. Droid119

Droid119 Guest

Vilket lyx..

20. hablam

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

kände mig rätt nöjd då efterssom jag köpte desiren begagnad av min fars kompis för 1500:) hoppas problemen löser sig för er!