Desire startar om sej själv

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av Norda, 21 jun 2010.

1. Vejto

Vejto Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Låter som många har problem, själv försöker jag lista ut om det är värmeproblemet.

- Mobilen kan utan förvarning slockna, dvs helt stänga av sig och inte försöka starta om sig igen.
    - Ibland när man sätter på den kommer den till htc startskärmen (den vita med grön htc text) och därefter dör den men nu försöker den starta om sig själv! Detta resulterar i att den återigen kommer till startskärmen och så börjar det om. Jag måste antingen då rycka batteriet eller leka med startknappen (funkar bara ibland)
    - Det går ibland även inte att sätta på telefonen överhuvudtaget. Då måste jag ta ut och sätta in batteriet ett tag innan jag får igång den.
    - Om jag väl kommer in i recoveryn så har jag inte märkt att den slocknat därvid någon gång.
    - Problemen har blivit värre med tiden, nu vill den väldigt ofta inte var igång särskilt länge. För 1-2 veckor sedan körde jag ett stresstest med laddare in kopplad, två spel att installera samt körde appen StabilityTest i över en halvtimme utan att ha några problem. Detta är den stora anledningen till att jag är osäker på om det är värmerelaterat men det har ju som sagt blivit värre med tiden..
    - Har testat en hel del olika roms men problemen är samma för alla.

Så vad tror ni, är det motherboard problemet?

Och om det är:
    - Till vem ska jag skicka in telefonen till?
    - Orootad telefon är ett krav va?
    - Behöver jag betala något om jag hävdar tillverkningsfel? Kostnad för transport för att skicka mobilen, undersökning, byte av motherboard eller någonting sådant?
    - Att skärmen har en liten spricka i sig borde inte påverka någonting va? Det är ju ändå ett tillverkningsfel.

2. johansjostrand

johansjostrand Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Min Desire har samma problem som övriga. Dvs startar om sig vid belastning.
    Skickade in den för rep via telia till Anovo. Beskrev problemet. Påvisade även att jag känner till att det är vanligt förekommande och att man bör göra som någon så fint skrev "Extended test + mainboard replacement"

Får tillbaka som svar att den ej är reparabel pga fuktskada. Och blir nu skyldig 344 kronor för att få tillbaka min lur...

Ska man acceptera detta? Är ev fukt anledning till att den uppträder enligt fabrikationsfelet?

3. Pedda74

Pedda74 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Satt i system?

Det här luktar fuffens, har våra butiker satt detta i system för att kringgå garanti? Var är Janne Jossefsson??

4. Mr.Awesome

Mr.Awesome Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det händer med min LG GT540 Optimus också, dock är det räjält mycket sämre men, pröva ladda ner en task cleaner och stäng program när det väl börjar lagga eller så kollar på hur många program du har uppe och när du väl har många så stäng alla :)
    lämna gärna tack om det hjälpte.. :)

5. Vejto

Vejto Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Nu vet jag inte om du har tagit ett beslut än men jag tycker du borde be om bevis! En fuktskada borde inte vara svår att fotografera och skicka där man ser korrosion mm.

6. ogre

ogre Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    508
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 8 pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 8 pro
    Telefon 2:
    iPhone 14 pro
    Telefon 3:
    OnePlus 8T
    Anovo kollar fuktsensorerna i telefonen. Har någon löst ut är det kört att få det på garanti. De borde fota som bevis. Det gjorde de på min brors desire när han skickade in den.

7. fremar

fremar Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    838
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Realme GT Master Edition

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Realme GT Master Edition
    Info:
    Nova Launcher Prime
    Nu har min Desire börjat starta om sig vid tung belasning, antar att det är problemet med moderkortet. Startar om sig när jag spelat (fieldrunners & reckless getaway nu senast) en stund, surfar med mobilnätverk, wifi surf går bra tills jag sätter i laddaren då startar den om sig efter en stund. När den startar om sig så gör den det helt utan förvarning, sen fastnar den i en loop och jag måste ta ut batteriet för att gå igång den igen.

Hur lång garanti har man på Desiren? Min är nog ca 1½ år nu och har fungerat utan problem tills detta med omstarter började för nån månad sen. Verkar som att det blir värre och värre nu. Måste hboot osv bytas till original innan jag skickar in den?

8. cadiremar

cadiremar Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

HTC har en garanti på 2 år, så den ligger inom ramen.
    Om du har en annan ROM än HTC's egna borde du nog installera om originalet innan du skickar in den.

9. fremar

Mottagna gillanden:
    838
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Realme GT Master Edition

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Realme GT Master Edition
    Info:
    Nova Launcher Prime
    Jo jag har ju senaste CM7 nightlyn, CM7r2 HBOOT och S-OFF så jag måste väl ta reda på hur jag återställer den till orootad original hboot osv innan. Testade att nollställa all data och kör med helt ren telefon och installerade reckless getaway, kunde spela 1½ bana ca innan mobilen startade om och fastnade i bootloopen.

10. fremar

Mottagna gillanden:
    838
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Realme GT Master Edition

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Realme GT Master Edition
    Info:
    Nova Launcher Prime
    Konstigt, har testat att köra StabilityTest i 50 minuter nu utan att telefonen startat om sig. Surfar jag däremot med mobildata, spelar reckless getaway eller fieldrunners så börjar den starta om sig efter bara några minuter.

11. fremar

Mottagna gillanden:
    838
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Realme GT Master Edition

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Realme GT Master Edition
    Info:
    Nova Launcher Prime
    Har registrerat servicen och beställt fraktsedel från Anovo nu iaf, så jag får väl ta och unroota telefonen ikväll tänkte jag. Körde StabilityTest med laddaren ansluten och då startade den om sig efter 20 minuter. Får räkna med att telefonen blir borta några veckor hos Anovo? Får ta och använda min ZTE Light surfplatta som mobil istället under tiden då jag inte har någon annan mobil :) så det blir lite klumpigt.

12. fremar

Mottagna gillanden:
    838
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Realme GT Master Edition

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Realme GT Master Edition
    Info:
    Nova Launcher Prime
    Hur lång tid brukar det ta att få fraktsedeln från Anovo? Fick inte något i posten idag i alla fall.

13. fremar

Mottagna gillanden:
    838
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Realme GT Master Edition

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Realme GT Master Edition
    Info:
    Nova Launcher Prime
    Vad tror ni om att Anovo registrerade in min mobil igår strax före 8 på morgonen och idag vid lunch har statusen uppdaterats: Till slutprov

Tycker inte att det känns som att de har hunnit testa den ordentligt och bytt moderkortet på den redan väl? Blir verkligen inte nöjd om det visar sig att de bara uppdaterat programvaran och skickar tillbaks den. Dessutom så uppdaterade jag ju den till den senaste kom precis nyligen och fabriksåterställde mobilen och efter det testade jag att installera bara stability test å körde det med laddaren ansluten och den startade om sig efter 20 minuter.

14. fremar

Mottagna gillanden:
    838
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Realme GT Master Edition

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Realme GT Master Edition
    Info:
    Nova Launcher Prime
    Fick svar på mitt mail från Anovo nu och de hade bytt kretskort och så det var ju väldigt positivt att det gick så fort, får hoppas att det löser problemen med omstarter nu då.

15. johand74

johand74 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    135
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro XL

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro XL
    ROM:
    Stock
    Info:
    Nova Launcher
    Telefon 2:
    Oneplus 8 Pro
    Läst i någon annan tråd att många tror att det beror på sdkortet!

16. benhur

benhur Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    207
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    xiaomi redmi note 4 / Huawei P8‎

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Om du läser det han skriver så ser du att hans lur startade om sig när han körde en test med laddaren ansluten, och det gjorde den eftersom den blev "överhettad"
    även min har precis varit inne för ett "moderbordbyte" och har du otur så händer det med din också.
    Jag var tvungen att stänga av internet när jag laddade min, men ändå så blev den så enormt varm ibland att den började att starta om tills jag ryckte batteriet.Att starta GPSen samma sak det tog några minuter sedan cirka 10 minuter avkylning innan det gick att starta den igen. :cool:

Last edited: 25 dec 2011
  17. fremar

Mottagna gillanden:
    838
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Realme GT Master Edition

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Realme GT Master Edition
    Info:
    Nova Launcher Prime
    Fick tillbaka den idag och det verkar som att den fungerar bra. Så nu är den rootad och s-off igen.

18. cadiremar

cadiremar Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Drar upp den här tråden igen för att be om lite tips innan jag skickar en felanmälan till Telia om telefonen. (Jag har äntligen hittat kvittot. Annars hade den åkt in på reparation i somras...)
    Telefonen är nyss ominstallerad från PB99IMG.zip. Då är allting tillbaka till stock?
    SIM-kortet är rimligt att ta ut, men ska batteri och/eller SD-kort tas ur innan jag skickar in telefonen?
    Jag läste här på forumet att man skulle kräva "EXTENDED_TEST" och byte av moderkort. Har det fungerat för någon?
    I övrigt, är det något annat jag ska tänka på?

19. benhur

benhur Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    207
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Jag lämnade min utan några kort i, luren på disken i butiken utan låda.Men batteriet var på.
    Och jo då den går helt perfekt nu. :teeth:

20. johand74

johand74 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    135
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro XL

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro XL
    ROM:
    Stock
    Info:
    Nova Launcher
    Telefon 2:
    Oneplus 8 Pro
    Verkar som även jag måste lämna in den :-(
    Hur återställer man den till orginalskick? Har rootat nu.