Desire VS iPhone 3GS

Diskussion i 'Desire - Allmänt' startad av claxx, 22 mar 2010.

1. tomishu

tomishu Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    387
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Pixel Fold

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Pixel Fold
    Tycker tvärtom att min Iphone 3G haft den bästa täckningen av alla (15+) telefoner jag ägt!! Men det blir en Desire till slut ändå. :P

2. tomcat

tomcat Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

VIlket faktiskt även det är en bra anledning till att välja en Androidtelefon...

3. Pumba

Pumba Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Detta är jag också lite intresserad av,,, Använder just nu en iphone,, och i dom områdena jag använder den så märker jag att täckningen på den är ganska kass.. Flera ställen som jag hade nästan full täckning på min ericsson c905, så går det ej ens ringa från Iphonen, den verkar ha en mycket sämre antenn,,

Så är det någon som vet om täckningen är bättre i en Desire ? Funderar på att köpa en , Förhoppningen är ju att signal kavaliten är bättre i den, men har aldrig haft en Htc än , vore intressant att veta.

En annan fråga,, hur fungerar blåtand i en desire? Även där har jag problem i Iphonen,, när jag använder min blåtands handsfree i den så hör motparten mig mycket mycket sämre än i c905 ´an , Är det nån skillnad i en htc desire tro?

/Micke

4. Peter_l

Peter_l Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Angående mottagningen... Mina fem senaste telefoner då.
    Först en HTC3600 med utmärkt mottagning, både som telefon och GPS.
    Sen en HTC Diamond. Där var telefonen utmärkt, men GPS:n lite seg.
    Sen blev det en iphone 3G. Det var uppriktigt usel på allt som hade med radio att göra. Tappade täckning överallt, och GPS:n hade inte en chans i bilen ens. Efter det blev det en iphone 3Gs. Den var lika usel som telefon, men GPS:n funkade lite bättre. Den kunde t.ex. låsa korta stunder i bilen innan den tappade kontakten. Den var alltså bättre men fortfarande oanvändbar...
    Jag kanske hade otur med mina två iphone, men isåfall har ett par av mina kompisar med iphone det med.:cool:

För ett tag sen så köpte jag en Desire, och den är helt överlägsen dom två skräptelefonerna från fruktbolaget som jag hade. Ingen match att låsa GPS:n inomhus ens i vissa fall. Det har jag inte upplevt sen jag hade min gamla HTC3600.
    Den tappar heller aldrig telefontäckning på dom ställen där iphonen hade stora problem.

5. Patlan

Patlan Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Blåtand funkar bra med både handsfree (t. ex. SE) och filöverföring (bluetooth file transfer ). Det finns dock inget stöd för låtvisning i displayen via blåtand ännu (vad jag vet).

Last edited: 27 jun 2010
  6. Johnny

Johnny Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

min resa till Androidvärlden började med HTC Magic, den fick lite uppmärksamhet i början och jag var nyfiken på en ny lur, och ajfån hade ju alla andra, så jag valde en annan väg. och efter att ha klurat lite med operativet var man fast. Bytte sen till Desire och fick för första gången kontakt med HTC Sense faktiskt, rätt trevligt.

Jag har inte förstått hur de iphone användare jag pratat med tycker att te x en Desire är svår att använda, klicka på appknappen eller välja en app från homescreen så är man ju där? Samt har jag märkt att många Iphoneanvändare säger "htc" istället för Android. det är lite intressant. har HTC blivit = Android i det andra lägret?

Appantalet och vilka appar som kommer beror ju helt och hållet på hur stor plattformen blir, Iphone får mest och "ballast" appar för att det är just nu störst. Men se Android som plattform i staterna, ligger väl på 2a plats där nu, efter blackberry. och med antalet nya lurar som har Android, så kommer antalet totala lurar vara till Androids fördel med tiden, för om man är utvecklare så vill man ju tjäna pengar, och då gärna på den största marknaden i första hand.

Sen gäller det såklart att Google styr upp så att det funkar med nästan alla versioner av Android också :) men froyo är väl ett steg i den riktningen.

7. desire.

desire. Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Desiren ligger uppe på nätet nu, för att sälja. Eftersom jag tänkte inhandla en iphone, största anledningen till det är appstore och enkelheten. enligt mig är det dem största och avgörande skillnadern. Men allt annat på desiren är mycket bättre så att säga :)

8. aeqvist

aeqvist Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    118
    Telefon:
    S9+

MINA ENHETER

Telefon:
    S9+
    Själv tycker jag enkelheten är det negativa i Iphone. Grymt skön lur, men köpte Desire eftersom jag ville ha det lilla extra pillet. Känns som inställningarna i Desire är enorma. Sen att man kan "designa" den som man vill är så himla grymt!

Det går inte säga vilken telefon som är bäst, båda är bra på olika saker, för mig är Desire bäst men för nån annan är Iphone bäst. För någon helt annan (mamma) är nog Nokia 3210 bäst :D Hon skulle inte förstå sig på något annat.

Love my Desire!

9. Sper

Sper Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    84

MINA ENHETER

Enl mig

De som talar för Desire
    Möjligheten att göra den personlig. Widgets. Telefonen känns online hela tiden. Lättare och bättre att föra över filer. FTP klient osv. Nu oxå spela filmer utan konventering. Wifi Hotspot. Flash om man gillar de.
    De svaga punkterna tycker jag är att Spel funkar för dåligt. För dåligt utbud. Apps funkar inte lika bra som iphone.

Iphone är enklare. Allting funkar. Häftiga spel finns. Massor med Apps. Enkelheten i iphone gör den väldigt skön att använda. Jag var frälst i min iphone i ungefär 3 månader då jag tröttnade på den.

Jag komme troligen skaffa iphone 4 men släpps froyo innan så kanske man kollar in de först redigt

10. desire.

desire. Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

väldigt sant det ni säger och jag finner iPhone mer passande för mina behov :)
    Så om det är någon som är intresserad av att köpa en desire så är det bara att skicka pm :)

11. la-.-bamba

la-.-bamba Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Funderar verkligen varför man vill ha en Iphone 4?
    När den kostar runt 9000kr och tappar täckningen när man håller i den..
    Nej, nog finns det bättre alternativ som bara kostar hälften.

12. Sper

Sper Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    84

MINA ENHETER

Återstå väl att se vad prislappen landa på för 32g verisionen.
    3gs låg hos telenor på 7800 utan abonemang men låst till telenor.
    Om denna landar på 7800 återstå att se.

Inte mer än 7000 för 32g i alla fall. Absolut inte mer iom att jag tycker 3.5 skärmen är lite för liten för de jag har min telefon till.

De med att den tappar täckning återstå ju att se om de är hårdvaur fel eller Ios 4 som vissa säger då 3gs verka ha samma problem när den har ios 4.

Har svårt att tänka mig att de är hårdvaru fel. I så fall undra man hur fan Apple inte upptäckte de lol. Men om de är hårdvaru fel och de inte gå att göra nåt åt så köper jag inte den även om den kosta 4000kr. Men få se vad som händer fram till sverige lanseringen :)

13. Peter_l

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Den är på tok för dyr. Om den inte var slut överallt så skulle man kunna köpa en ny för dom pengarna. Jag har själv funderingar på att sälja min och köpa en Galaxy, men några 4500:- tror jag inte ens i mina vildaste drömmar att jag ska få. Det är massor av folk som rycker i den och vill köpa, men buden ligger långt under 4500.- kan jag säga. Så jag tvekar...

14. Sper

Sper Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    84

MINA ENHETER

Vad kan man få för en desire? 3500?

15. Sper

Sper Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    84

MINA ENHETER

Enl IDG så är de mjukvaru fel och fix till detta kommer näste vecka.

Iphone 4 som tappar täckning dvs

16. Luzo

Luzo Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Det kan ju omöjligen vara ett mjukvarufel. Skulle de ha missat något i koden så att när man håller telefonen på ett visst sätt så förlorar man täckning? Jag tvivlar starkt på det i alla fall :P

Nä, jag satt också och funderade över antingen HTC Desire eller iPhone 4 men har nu definitivt valt att inte köpa en iPhone, detta på grund flertalet anledningar. Däribland det troligtvis mycket högre priset, dessa löjliga fel i hårdvara/mjukvara och främst Apples respons på felanmälningarna ... "Just avoid holding it that way.", vad för seriöst företag svarar så? o_O Dessutom gillar jag många mer aspekter hos HTC/Android i övrigt (såsom öppenheten, möjligheten till anpassning, widgets, m.m.). Så i kort: Det blir troligtvis en HTC Desire i sommar ;)

17. Peter_l

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Det är precis vad folk bjuder för min.. Det känns som att det inte än nån ide att sälja den. Ska jag köpa en Galaxy så måste jag ju lägga 2000:- emellan, och SÅ mycket bättre är inte Galaxyn.
    Fick jag 4000:- för Desiren så skulle jag ta en allvarlig fundrerare. Får se vad som händer i veckan. Åtminstone en av killarna är väldigt sugen och har bestämt sig för en Desire. Nu är dom ju nästan omöjliga att få tag på nya, så vi får se om jag inte lyckas pressa upp priset lite. Går inte det så behåller jag gärna den.

18. Sper

Sper Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    84

MINA ENHETER

Eftersom 3gs oxå har detta fel med IOS 4 så borde de ligga i mjukvaran. Jag tycker oxå de låter konstigt. Men de är ju ett par månader innan vi få se den i sverige ändå =P

19. Luzo

Luzo Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Engadget hittade ju dock en video som lades upp den 17:e juli 2008 på en iPhone 3G som har exakt samma problem (i princip: http://www.engadget.com/2010/06/24/apple-responds-over-iphone-4-reception-issues-youre-holding-th/ se videon längst ned på sidan). Aja, det återstår väl att se om de lyckas lösa det. ;) Just nu verkar det mest som att de svarar "Det finns inget problem. Köp vår bumper om du vill slippa det dock." vilket jag inte direkt finner acceptabelt. Jag har i alla fall bestämt mig, ingen iPhone här inte! :P

Last edited: 27 jun 2010
  20. Pumba

Pumba Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hmm,, hur jag håller min verkar ej påverka. Jag tappar täckningen på min ajfån även om jag ej håller i den. Märker ingen skillnad
    med os 4 i den, Den tappade samt hade lika
    dålig täckning före uppdateringen, Så borde ju ej vara mjukvara fel.. (är en nyinköpt 3GS kan tilläggas)