Desire Z död efter uppd. Volym- + power = ingen reaktion.

Diskussion i 'Desire Z' startad av GreaseMonkey, 10 feb 2013.

  1. GreaseMonkey

    GreaseMonkey Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 feb 2013
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ja då har det hänt, har letat efter ett svar här på Swedroid men hittar inget, troligtvis finns redan en tråd som förklarar hur man ska göra men hittar den inte.

    Har en Desire Z och den är helt stendöd efter uppdatering från market.

    Den har bråkat några ggr förut när jag uppdaterat men inte alltid.
    Men igår låste den sig helt när jag uppdaterade några appar, tog ur batteriet. Och sedan helt död, har försökt trycka volym- och startknappen för att göra en factory reset men inte en reaktion.

    Den är inte rootad, och har bara appar från market. Har inte speciellt många appar i den heller. Har senaste androidsystemet 2.3 tror jag det var.

    Finns det något annat sätt att göra en factory reset, eller kan man komma åt den via PC?
    Ubertacksam för svar.
     
  2. Paddan1000

    Paddan1000 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jun 2011
    Inlägg:
    21
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    För att försöka starta om mobilen via datorn kan du göra så här. Installera först det här på datorn: http://developer.android.com/sdk/index.html

    Koppla sedan mobilen till datorn med USB-kabeln och gå in i mappen för det installerade programmet, gå vidare till mappen ~\sdk\platform-tools, öppna Windows-terminalen och skriv " adb reboot " så startas mobilen om, ifall den inte är helt sönder vill säga.

    Ett alternativ är annars att batteriet är slut och att din laddare eller batteriet är sönder. Testa att ladda med en annan laddare eller använd ett annat batteri och se om det händer något.
     
  3. GreaseMonkey

    GreaseMonkey Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 feb 2013
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Försökte detta men den var helt livlös.
    Men nu har jag fått tag i en ny z :)

    Tack för svar iaf. :)