Det dummaste ni gjort...?

Diskussion i 'Desire Z' startad av Ior, 27 sept 2011.

  1. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    nu är det ju inte en DZ det här handlar om men det bästa jag nånsin gjort är att på fyllan när vi är ute med jobbet och vi alla fått nya mobiler.. Det här är väl typ 12 år sen.. nån nokia liten tunn jävel när de blå skärmarna var populära.. då höll jag polarens mobil över hans ölglas och sa nåt i stil med .."fan tänk om man skulle tappa mobilen rätt ner i bärsen, speciellt nu när den är ny".. PLUPP... och där låg den :D

    vi garvade fan i en timme åt det där och dagen efter fick han iaf en ny mobil sån tur var...
     
    Ior och Sleepwalk gillar detta.
  2. Ior

    Ior Adult Droid Inaktiverad

    Blev medlem:
    11 jan 2011
    Inlägg:
    743
    Mottagna gillanden:
    55

    MINA ENHETER

    Nej tyvärr hade jag inte sinnesnärvaro nog att göra det, vilket jag ångrade efteråt såklart. Då, precis när det hände, var min reaktion mer i stil med "Nej... min vackra mobil, snyft, snyft..." ungefär. Tanten pep iväg imponerande kvickt med tanke på att hon gick med rullator, och efter henne kom en grupp barn så jag fick aldrig tag i tanten i vimlet på Ica.
    Är fortfarande osäker på om något kanske gick sönder. Det sitter väl några sensorer i DZ:s övre högra hörn tror jag, men vilka det är vet jag inte. Hade dock mobilen i ett tunt fodral så det skyddade nog lite.
     
    Last edited: 2 mar 2012
  3. Ior

    Ior Adult Droid Inaktiverad

    Blev medlem:
    11 jan 2011
    Inlägg:
    743
    Mottagna gillanden:
    55

    MINA ENHETER

    Vad sa Mr Boss då? Garvade han lika mycket?
     
  4. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    det var inget problem på den tiden diret.. it-bubblan innan den sprack helt då kunde man få 15 telefoner i veckan om det var så. pengar var till för att spenderas ;)
     
  5. Ior

    Ior Adult Droid Inaktiverad

    Blev medlem:
    11 jan 2011
    Inlägg:
    743
    Mottagna gillanden:
    55

    MINA ENHETER

    Ahja, okej. Men nu, nu när allt fler får en iPhone som jobbmobil, då hade Mr Boss nog inte blivit glad.
     
  6. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    tror inte han hade brytt sig ett skit faktiskt jag jobbar inte på en 5 mans-bolag ;) ... either way så är det en olycka och jobbet hade inte behövt betala iaf. Det hade bara dykt upp en ny. fördelen när man köper några hundra åt gången antar jag ;)
     
  7. Ior

    Ior Adult Droid Inaktiverad

    Blev medlem:
    11 jan 2011
    Inlägg:
    743
    Mottagna gillanden:
    55

    MINA ENHETER

    Ja det förstårs. Tänkte inte på det.
     
  8. pippen1001

    pippen1001 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 maj 2011
    Inlägg:
    69
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    jag brukar tappa mina telefoner med några månaders mellanrum (plast är bra ju mer plast desto bättre mobil, tar upp alla stötarna. ) men dz:an tappade jag fnär jag skulle plocka upp den ur fickan, var när den var ny, jag var inte särkilt orolig har tappat alla mina mobiler en massa, men aldrig nånsin blivit något fel på nån av dom, men lite trist om den nya mobilen skulle gå sönder, men det hände inget med den, har tappat den några gånger till men aldrig hänt nåt. men det jobbigaste som har hänt med min dz är iallafall att nån skit hade fastnat i usb micro porten och jag såg inte det men det var då jävla trögt att trycka in sladden. Sen så fastnade skiten så långt in så att det är omöjligt att få ut. så nu åker sladden ur telefonen om jag inte satt i den perfekt och telefonen ligger i rätt vinkel mot sladden etc ganska störande. men jag lär bli glad när min nästa telefon inte är jobbig med sladden istället ^^
     
  9. swanden

    swanden Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 feb 2011
    Inlägg:
    710
    Mottagna gillanden:
    64

    MINA ENHETER

    Jag lyckades tappa min förra telefon ner för en betongtrappa där det gick runt 30 pers. Som tur är fick inte telefonen en ända skada men jag fick en extrem chock då jag trodde jag hade förlorat min älskling. Hade jag haft en iPhone hade nog resultatet blivit annorlunda...
     
  10. Ior

    Ior Adult Droid Inaktiverad

    Blev medlem:
    11 jan 2011
    Inlägg:
    743
    Mottagna gillanden:
    55

    MINA ENHETER

    Varför tar du inte bara en riktigt tunn synål och pillar bort det som fastnat i USB-porten? Jag hade samma problem med att jag fick ta i lite mer när jag skulle sätta i sladden. Kollade ju i porten men kunde inte se något så jag struntade i det. Efter några dagar när sladden fortfarande var svår att få in helt så pillade jag med den tunnaste synål jag hade hemma, drog den i skåran där, och då kom det ut lite som såg ut att vara sådant där ludd från kläder.
    Testa det! Nålen är ju vass så om du är lätt på handen och har tålamod så kan du nog få loss skräpet :)
     
  11. Ior

    Ior Adult Droid Inaktiverad

    Blev medlem:
    11 jan 2011
    Inlägg:
    743
    Mottagna gillanden:
    55

    MINA ENHETER

    Usch, skräckscenario... o_O
    På tal om att tappa mobiler, hörde av min kusin för någon vecka sedan om en snubbe på T-centralen i Stockholm som tappade sin iPhone mellan tåget och perrongen när han gick av tåget. Uuuh... Något att tänka på nästa gång man reser kanske :)
     
  12. kallemyran

    kallemyran Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 okt 2010
    Inlägg:
    560
    Mottagna gillanden:
    80

    MINA ENHETER

    Igår var jag ute och jobbade i en anläggning som har gallerdurk ca 5m över mark. när jag skulle ta upp ett antekningsblock lite snabbt ur bröstfickan följde DZ med. studsade några ggr på gallret, åkte genom och föll 5m klatschofs med skärmen helt platt i marken som bestod av 5-7cm makadam. Jag gick inte ens ner för att kolla eftersom jag utgick från att den var död. En kollega plockade upp den. Skärmen hel. Några flisor ur aluminiumramen men luren i övrigt oskadad o_O

    ...skulle köpt triss på vägen hem...
     
  13. Ior

    Ior Adult Droid Inaktiverad

    Blev medlem:
    11 jan 2011
    Inlägg:
    743
    Mottagna gillanden:
    55

    MINA ENHETER

    Wow! Ja du borde nog ha köpt en Triss.
    Btw, vad är makadam??
     
  14. jollelund

    jollelund Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 nov 2010
    Inlägg:
    1 219
    Mottagna gillanden:
    216
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Fold4

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Fold4
    Telefon 2:
    Samsung Flip4
    Telefon 3:
    Samsung S22 Ultra
    Platta:
    Samsung Tab S8
    Platta 2:
    Ipad Air
    Ja, den luren tål en del. Min sambo hade den innan, och den åkte i backen jämt. Det var stora jack i alu.ramen och lite repor på skärmen, men del var hel och fungerade alltid. Om än jävligt seg på slutet.




    Det vet väl alla..? ;-)

    http://sv.m.wikipedia.org/wiki/Makadam

    Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
     
  15. Ior

    Ior Adult Droid Inaktiverad

    Blev medlem:
    11 jan 2011
    Inlägg:
    743
    Mottagna gillanden:
    55

    MINA ENHETER

    Bevisligen inte eftersom jag inte hade en aning om vad det var. Tyckte det lät som något ätbart, typ kakor med macadamianötter i :ehm:
     
  16. jollelund

    jollelund Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 nov 2010
    Inlägg:
    1 219
    Mottagna gillanden:
    216
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Fold4

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Fold4
    Telefon 2:
    Samsung Flip4
    Telefon 3:
    Samsung S22 Ultra
    Platta:
    Samsung Tab S8
    Platta 2:
    Ipad Air
    Det är svårt att förmedla sarkasm på ett forum, annat än genom en blinkande smily.

    Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
     
    x10_minipro gillar detta.
  17. Stekflott

    Stekflott Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jan 2012
    Inlägg:
    100
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER


    Jag tror inte att det var sarkasm :) Tbh så låter det som någonting ätbart haha.
     
  18. Ior

    Ior Adult Droid Inaktiverad

    Blev medlem:
    11 jan 2011
    Inlägg:
    743
    Mottagna gillanden:
    55

    MINA ENHETER

    Jag tänkte faktiskt direkt på typ kaksmet eller kakdeg.
    Jag är väl kanske lite för kaksugen :)