Det finns INGEN SD-kortplats

Diskussion i 'Samsung' startad av stefanli, 1 jul 2011.

1. streber

streber Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Håller med. Jag förstår de som verkligen vill ha möjlighet att bygga ut minnet, men för mig räcker 16GB gott och väl. Jag har nästan all information på Google Docs och Egnyte, hemma så streamar jag till min AppleTV med hjälp av doubletwist.

Det enda jag är intresserad av just nu är att de ska leverera!

2. HBG

HBG Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

FEL AV MIG !!!!!!!!!!!
    var och lekte med en annan dom hade där oxå igår .... har nog blandat i hoppa dom
    var och kollade den nyss igen och såg att jag hade FEL
    sorry

Last edited: 3 jul 2011
  3. alexanderblom

alexanderblom Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Don't tease me bro.

4. HBG

HBG Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

FEL AV MIG
    har blandat i hoppa den med en annan jag lekte med där igår
    jag frågade personalen i dag när jag var där och han loggade in på en sida dom hade och enl den så är där ingen kortplats
    han sa att dom bara hade fått en för demo och dom skulle få fler på tisdag för försäljning

Last edited: 3 jul 2011
  5. Sebastiank

Sebastiank Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    87

MINA ENHETER

6. DroidGurka

DroidGurka Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Ahh, det var jag inte medveten om. Definitivt besked får vi väl när plattorna börjar levereras.

7. stefanli

stefanli Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    45

MINA ENHETER

Det är bra att ni håller hoppet uppe, men jag som har en från telia kan åter igen bekräfta att det inte finns sd-kort plats

8. archen

archen Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    178

MINA ENHETER

Fast det finns ju en möjlighet att du fått ett demoex.. Verkar konstigt att en butik skulle fått in dom tidigare än alla andra

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

9. stefanli

stefanli Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    45

MINA ENHETER

Tycker ni inte att det verkar konstigt att samsung gör separata enheter för demoex? När gt10.1 och 8.9 annonserades i april eller när det var så skulle dem ha sd kort plats ochdå släpptespress bilderna och det där dem teliahar använt sedan av nån anledning så strök mandet från tabeletarna men press bilderna finns kvar.
    Men som sagt jag hoppas lika mycket som er att jag har fel men jag tänker inte hålla andan i väntan

10. phila54

phila54 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Det finns ingen SDkort plats i taben. Det har samsung sagt, att telia inte riktigt verkar ha all information är sorgligt.

11. huffe

huffe Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    80

MINA ENHETER

Jag förstår att det finns en önskan om plats för sd-kort, att det inte kommer finnas det tycker jag är uppenbart. Samsung själva har bekräftat att det inte kommer finnas och återförsäljare har även de bekräftat att minnesplats ej kommer finnas. De enda som har sagt att det kommer finnas är telia, samma företag som säger att tabben kommer ha en 7" skärm och annat knas.

Sen hoppas jag för er som ännu inte har köpt en tab att det finns.

12. Sebastiank

Mottagna gillanden:
    87

MINA ENHETER

Telia litar jag knappast på vad det gäller denna plattan, då dom uppenbarligen inte kunnat säga när den dom skickar ut den eller liknade. Jag väntar med att se tills dom som beställt från telia.se får sina. Antingen har den microSD eller så har den helt enkelt inte det.

Vart har samsung sagt att den inte har SD?

Det måste varit nått jag har missat med att samsung har bekräftat att den inte har minnesplats. För har samsung bekräftat så har den ju inte det. Men jag har ej funnit nått ställa där det står att samsung säger att den ej har microSD.

Last edited: 4 jul 2011
  13. huffe

huffe Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    80

MINA ENHETER

Jag chattade med representanter från Samsungs nordenavdelning, tror det var i juni, när mobil.se hade bjudit in dem. Frågade just om minneskort och vilken plattform tabben skulle vara byggd på. Det svar jag fick av dem var att det ej skulle finnas stöd för inbyggt minneskort och att den skulle baseras på tegra2. Jag skrev då i galaxy tab 10.1 tråden här på forumet så nånstanns där finns en direktlänk till själva chatten.

Sen kan ju saker ha ändrats sen dess eller så kanske de var felinformerade men eftersom det kom direkt från Samsungså känns det ju inte troligt att den har kortplats.

14. Sebastiank

Mottagna gillanden:
    87

MINA ENHETER

Nä, då är det verkligen inte så troligt att den skulle ha stöd för minneskort. Detta hade helt gått förbi mig.
    Jag har nu letat fram Chatten och vad som stod. Det står inget om att dom bekräftar att det inte ska vara Sd kort på den.

Det enda han bekräftade var att den skulle ha Tegra 2. För det var detta inlägget du pratar om? Dock så har ju komplett gått ut med och sagt att den inte har det så då är det rätt otroligt om den skulle ha det.

15. huffe

huffe Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    80

MINA ENHETER

16. andreas7506

andreas7506 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Kollade precis på en vit tab på Telia i Nordstan, kan bekräfta att SD-kortplats saknas...

17. statik

statik Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

Nu kan jag tyvärr inte minnas vart jag såg det, men någonstans stod SD plats som följande i specifikationen: Ja (Extern)

Och som någon video på youtube där tillbehör visades, så gissar jag att Samsung vill suga ut lite extra pengar. Så liksom för usb, så krävs en extern adapter för SD-kort.

18. Sebastiank

Mottagna gillanden:
    87

MINA ENHETER

Ja, på Demoexen ja. Det har vi vetat länge

Ja, det står lite olika överallt det vet vi också. Sen finns det ju faktiskt galaxy tab wifi version som vi vet är utan microSD. Inte för jag direkt tror Telias har det men.

19. andreas7506

andreas7506 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Bra för dig att du vetat det så länge...

Detta var inget demoex. han öppnade en kartong som kommit in idag och plockade ut en vit GT som han var villig att sälja... Tror inte han ville kränga demoexet...

//Andreas

20. Sebastiank

Mottagna gillanden:
    87

MINA ENHETER

Du det är ganska många som vetat det ganska länge... testa läsa tråden så ska du få se.

Jag vet inte vad skillnad är från när Stefan.li köpte sig förra veckan emot att du kunde "bekräfta" nu. Det du fick se på kunde lika gärna vara ett Demoex. Lika gärna som att Telia kan råkat sälja ett demoex till stefan.li.