Det finns INGEN SD-kortplats

Diskussion i 'Samsung' startad av stefanli, 1 jul 2011.

1. stefanli

stefanli Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    45

MINA ENHETER

Varför skulle samsung göra demoex!?! Ska dem göra ett extra chassi och ett separat moderkort för att ha som demoex???

2. nox

nox Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    135

MINA ENHETER

Precis, Telia har aldrig sagt att det finns intern SD-plats, det står ju till och med att den är extern (extra adapter) i katalogen om man är uppmärksam. Är endast bilderna som det är fel på och som dessutom är ett stort misstag av företaget som ska fräscha upp sig med ny logga och allt, lägg pengar på rätt saker istället.

Utan SD-plats blev det dock tack och adjö. Hade det varit Exynos under huven hade det blivit Samsung, men då stödet av videoformat är lika kasst på GT10.1 som Asus Transformer får det nog bli en Asus istället. Där har vi uttag (HDMI, SD och Micro-USB) separata och klara från start. Säger inte att Transformer är en bättre platta än GT10.1, det är den förmodligen inte, men att släppa en platta med 16 GB är ju bara pinsamt.

Först tyckte jag det var imponerande att man gjorde om designen och allt för att ge svar på tal till Apple och deras iPad 2. Nu förstår jag hur det var möjligt, man släpper helt enkelt en halvfärdig produkt. Tycker 250 GB på en netbook är i det minsta laget, nästan i alla fall :). Men 16 GB, kom igen!? Folk kan tjata om det där jäkla "molnet" hur mycket ni vill, dropbox hit och dit, spotify upp och ner etc. Men allt finns inte tillgängligt på nätet, långt ifrån allt. Vi som gillar att avnjuta anime exempelvis, var kan vi streama all sällsynta pjäser från öst och så vidare?

Nej, har man släppt en mobil som kan ha 48 GB intryckt i sig, då är det riktigt dåligt och väldigt pinsamt att släppa en platta som har 16. Denna bör ha minst lika mycket, men helst bra mycket mer!

Ni som dock nöjer er med en simpel mp3-spelares minnesmängd och som trollar bort alla prylar uppe i molnet, för er hoppas jag denna platta skänker glädje :).

Vi ses i tabletdjungeln!

3. zaphyrdroid

zaphyrdroid Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Er bootloaderen låst?

4. Gnubaver

Gnubaver Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    30

MINA ENHETER