Det går inte ringa till min Desire ibland

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av Gaenga, 3 nov 2010.

1. werty

werty Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    101

MINA ENHETER

Nån som har nån lösning på detta problemet att när nån försöker ringa till en och hamnar i röstbrevlådan direkt? Detta börjar bli riktigt irriterande nu kan jag inte ens ringa upp utan att behöva starta om telefonen. Jag kan surfa men inte ringa utan att starta om telefonen. Har testat med olika operatörer så där ligger inte felet. Min lur är 1 1/2 år nu.. får man den lagad på garantin tro? Är väl 24 månaders garanti som gäller?

2. Dahlis87

Dahlis87 Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    LG Nexus 4

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    LG Nexus 4
    ROM:
    Android 5.1.1
    Själv har jag något liknande, eller hade eller vad man nu kan säga.
    Nu var det ett tag sen dock, när de väl hände så kunde ingen ringa till mig eller sms, fick starta om den då kunde man ringa. Detta är nog inte bara hos desire, en polare hade exakt samma "problem", han har en SonyEricsson x10 tror jag.

3. agirl

agirl Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ser det är en rätt så gammal tråd det här men jag griper efter varje halmstrå jag kan. Har samma problem med min desire. Ofta går samtal direkt till mobilsvar fast jag har täckning och inte använder telefonen till något annat. Den fungerar om jag tar ur batteriet men man kan inte ska hålla på så. Det är omöjligt att veta när det inte funkar heller, otroligt jobbigt. Jag har telia. Har någon lyckats komma på vad som är fel? Är det telefonen eller är det något annat? Jag upptäckte det första gången efter jag hade haft på flygläge men nu kan det även bli så efter att jag har haft den helt avstängd.
    Tacksam för hjälp!

4. MatDiggy

MatDiggy Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    125

MINA ENHETER

Svårt att säga vad det kan bero på, men du kan alltid prova att rensa data i telefonappen under inställningar/program/dialer eller telefon. Har du kollat så att ditt simkort sitter som det ska, och inte har blivit skadat på något sätt? Om inget av ovan fungerar så återstår bara fabriksåterställning om du är villig att återställa mobilen till original.

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

5. Patlan

Patlan Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Jag har en kollega som har samma problem men han hade det även i sin Nokia innan så det beror nog på simkortet skulle jag gissa.

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2

6. MatDiggy

MatDiggy Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    125

MINA ENHETER

med största sannolikhet..

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2