Det senaste du gjorde?

Diskussion i 'Nexus S - Allmänt' startad av otto, 20 maj 2011.

1. tekken

tekken Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    249
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 3 XL

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 3 XL
    För att skaffa root och kunna flasha en rom? : )

Bara ladda ner titanium backup och köra en backup innan man låser upp bootloadern, sen jävlar äre bara pumpa vilken rom man vill. Flashat om min NS massa gånger nu, men nu har jag fastnat för en rom som jag är störtnöjd med.

2. slotrat

slotrat Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    35
    Telefon:
    Huawei Mate 8, NXT-L09

MINA ENHETER

Telefon:
    Huawei Mate 8, NXT-L09
    Platta:
    Microsoft Surface 3
    Platta 2:
    Ipad Air 2, 32 GB
    Jag med! :teeth:

3. Roger78

Roger78 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Var det första jag gjorde efter att ha installerat romen :)

Sent from my Nexus S using Tapatalk

Last edited: 1 jun 2011
  4. DreamHawk

DreamHawk Android Medlem

Mottagna gillanden:
    419
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7
    ROM:
    IOS11
    Telefon 2:
    Google Galaxy Nexus
    ROM:
    LineageOS
    Dvs, jag ska låsa upp den för att roota :P Inte bara låsa upp den "för att" :P.

Njaa, då förlorar jag min uptime :/

5. tekken

tekken Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    249
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 3 XL

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 3 XL
    Mes...

6. xclusiv8

xclusiv8 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Är det stor skillnad i prestanda osv på de ROMS som finns ute och stock romen. Jag ska få min NS imorgon och undrar om jag bör roota och flasha in en annan rom direkt? Stock kanske är snabbt och bra nog??

7. otto

otto Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    126

MINA ENHETER

Lås bara upp bootloadern direkt (bra att göra innan du fixat med appar o så då allt försvinner) o kör stock tillsvidare. När du känner dig redo är root o/eller roms bara ett par klick bort. Rekommenderar dig att iaf kika på en annan kernel, tex Jame Bond som skickar in Voodoo-ljud o färg. Men bootloader först!

Last edited: 8 jun 2011
  8. aikelo

aikelo Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    334

MINA ENHETER

Går det inte att göra en nandroid med nexusen, som jag kunde göra på Heron?
    Jag fattar inte riktigt det här med att allt försvinner?

9. slotrat

slotrat Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    35
    Telefon:
    Huawei Mate 8, NXT-L09

MINA ENHETER

Telefon:
    Huawei Mate 8, NXT-L09
    Platta:
    Microsoft Surface 3
    Platta 2:
    Ipad Air 2, 32 GB
    Klart man kan! Kolla tråden nedan och fortsätt frågeställningen där, detta är ju en tråd för vad man gjort med sin Nexus och inget annat...
    https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=33908

Jag har låst upp Bootloadern och laborerat med olika ROM, kör nu NSCollab-1.0.32 och LanuncherPro Plus. Vilken kombination!! Märkbart piggare än Stock. :cool:

10. otto

otto Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    126

MINA ENHETER

Min Sök-knapp hängde sig (flimmrade) och inte förrän nyflashning av rom löste sig det. Efter flashningen körde jag en sedvanlig restore av TitaniumBackup (user apps+data), men märkte snart att vafan? Market hittar typ hälften av alla appar. Sökte jag på tex "Twitter" kom det upp ett par appar, men inte någon av dem den officiella. Tittade jag på en utvecklare och bläddrade bland h*ns appar fanns där bara hälften mot vad som skulle finnas. Wtf? Fick ett mail också från Google med "Välkommen till din Nexus S", vilket jag inte gått tidigare gånger jag bytt rom. Skumt.

Efter div ominstallationer av Market återställde jag en gammal Nandroid-backup, och idag lever Market som det ska. Ska flasha om igen nu, funderar på någon rolig rom istället för stock som jag brukar köra... hmmmm

11. otto

otto Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    126

MINA ENHETER

Hade som sagt en flimmrande Sök-knapp förut. Flashade NS-Collab igår och Sök-knappen var därefter helt död. Inget problem då sök-knappen aldrig används, men ändå. Lyssnade på musik idag och skulle svara på ett samtal då dialern frös. Ev. någon inställningskrock någonstans, men orkade inte leta utan bytte rom (ville ju ändå kolla om sök-knappen skulle fungera därefter).
    Flashade precis in ZuluZulu och knappen är fortfarande helt död, så antar att hårdvaran gett upp. Bör man vara orolig för att fler knappar ger sig? Då mobilen är import orkar jag inte lämna in på rma...

Hur som helst, ZuluZulu inlagt nu och är nöjd än så länge. Väntar på att Market-länkarna ska komma till liv också :)

12. Erknlssn

Erknlssn Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Jag flashade stock-ROM för någon vecka sedan då jag haft en instabil version av CM7 stable.
    Det jag saknar mest är brytarna i notification bar'en, widgetgrupperingen och ljusstyrkekontrollen. I övrigt funkar stock tillfredsställande :)

13. otto

otto Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    126

MINA ENHETER

Efter att ha flashat 3 olika roms sitter jag nu och bootar upp helt stock utan root... får se hur det går. Lite skumt när jag flashade genom recovery dock......................... vänta nu här, vad i helvete!

.... eller vafan, bootade precis in i stock-stock och vad ser jag? Ingen välkomstskärm och alla mina hemskärmar är som förut. För att härma en trettonåring: "ja ba, w0000t!? Wtfh?"

... jag glömde tydligen att rensa data/factory reset :) Men han startade ändå! Och sök-knappen lever! Wohoo! Nu ska jag flasha om, på riktigt :)

Någon som har ett tips på kernel med ENDAST voodoo-förbättringar? Ska testa Jame Bond igen, men vill egentligen bara ha Voodoo...

14. jedi

jedi Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    533

MINA ENHETER

Det senaste jag gjorde var att få ordning på ett antal scheman i Titanium Backup. Mixtrade därefter lite med ClockSync, som för övrigt är en måste ha-app för alla med en rootad telefon, på grund av tidsfördröjningen på flera minuter som jag upplevde.

Har även blivit en del pill med DroidWall.

Så, ja. Var väl typ det. För den här gången i alla fall. :)

15. otto

otto Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    126

MINA ENHETER

Nej, sök-knappen gick maniac igen med stock-rom. Vettefan vad som är fel, lutar nog åt hårdvaru nu iaf, trots svaret från Google. Skit samma. Körde in CM7 nightly 101 (NScollab dödade ju knappen, så tänkte köra CM7-bas) och knappen är helt död. Perfekt :)

Med Fast transitions i SpeedParts flyger fan telefonen fram. Tyckte om det så mycket att jag har fixat till ADW EX i samma stil, med utan bounce, utan zoom, utan fade och bara snabbt snabbt snabbt. Jävligt flyt!

16. DreamHawk

DreamHawk Android Medlem

Mottagna gillanden:
    419
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7
    ROM:
    IOS11
    Telefon 2:
    Google Galaxy Nexus
    ROM:
    LineageOS
    Min sök + home fungerade inte med stock 2.3.1 när jag fick min levererad, uppdatering till stock 2.3.2 löste det.. fungerade fint med 2.3.3/4 med

17. xclusiv8

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Körde in NSCollab 1.0.34. Riktigt trevlig ROM. Snabb som attan.

18. otto

otto Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    126

MINA ENHETER

Drog in CM7.10 RC1 igår o bytte kernel till Jame Bond undervolt på stockfrekvens. Flyter på riktigt bra, inga underligheter än. Antar att rc1 egentligen bara är en nightly jag passerat (låg på 112? förut), så ev är det ingen skillnad alls. Hade någon reboot var tredje dag sedan någon nightly tillbaka, så tänkte testa stabiliteten i en rc o tillslut kanske gå över till final. Får se...

19. xclusiv8

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Flashade in Oxygen häromdagen efter att ha fått en massa random reboots med NSCollab. Inga reboots med oxygen än så länge.

20. otto

otto Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    126

MINA ENHETER

Flashade in SuperASOP igen och hör och häpna, min sök-knapp vaknade till liv igen! Men med samma problem som förut, det aktiverar sig själv i hög frekvens. Håller på och försöker komma på hur /system/usr/keyboard-filerna fungerar... just nu dödade jag alla knappar (hem, sök, meny, tillbaka), vill bara döda Sök.

... återkommer med resultat :)

*edit* inte bara softkeys som dödades, alla keys på hela telefonen... problem med att starta om: ja :D

Last edited: 3 jul 2011