Det som skulle bli en desire börjar luta åt en legend

Diskussion i 'Legend' startad av Alicia, 6 maj 2010.

  1. Mr_Miyagi

    Mr_Miyagi Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 apr 2010
    Inlägg:
    173
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Hmm, kan vara så enkelt att jag missade något fundamentalt simpelt. :o

    Jag hade nämligen problem att switcha mellan svenska och engelska eller att för den delen få en fungerande svensk ordlista till att börja med tills jag körde med det modifierade tangentbordet.

    EDIT: det är nog jag som fått en del om bakfoten här...hoppas jag inte har förvirrat någon...sorry
    Men det var som sagt först när jag installerade JonasL:s moddade tangentbord som allt plötsligt bara "fungerade" som jag ville...
     
    Last edited: 9 maj 2010
  2. tompan

    tompan Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jul 2009
    Inlägg:
    168
    Mottagna gillanden:
    22
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    Info:
    Nova
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S8 (jobbet)
    Platta:
    Samsung Tab S2
    Info:
    Nova
    Jag stod precis i samma situation och var helt inställd på en Desire tills jag fick testa den i butik. Insåg att den helt enkelt var för knepig att kunna sköta med en hand på ett smidigt sätt så efter lite övervägande så föll valet på en Legend och det är inget som jag ångrar idag. Den är smidig och riktigt solid i känslan.

    På tal om scandinavian keybord så tycker jag att det fungerar helt ok. Har valt svensk ordlista och engelsk layout så det blir lite mer plats för fingrarna när åäö är borta. Skriver man med a och o så får man upp de ord med åäö som man är ute efter. Det är väl en smaksak vilket tangentbord man föredrar. Fina i android är att man kan välja det som passar en bäst... vilket inte är självklart på alla telefoner.
     
  3. _z_

    _z_ Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 aug 2009
    Inlägg:
    3 149
    Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Detta med att man inte kan välja svensk ordlista om man valt engelskt menyspråk är en bugg, eller så har dom bara gjort det så korkat utan att tänka. Jag kör engelska menyer på min Hero enbart för att jag vill kunna läsa kommentarerna på Market, svensk ordlista fungerar dock på den ändå.

    jag bävar inför 2.1-uppdateringen om den på hero uppför sig som på legend i detta fall... Då får man hålla på att ändra menyspråk beroende på om man vill skriva eller läsa kommentarer på market :( Som det är nu så läser vi kommentarer på min Hero när frugan ska dra hem nån app till sin legend, osedvanligt bökigt :ehm:

    Nån som vet om det är lika korkat med Desire? Jag antar att det är det...
     
  4. GuldPungen

    GuldPungen Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 apr 2010
    Inlägg:
    136
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Jag har inte testat något annat tangentbord och kør med det vanliga tangentbordet och jag tycker det e hur bra som helst skriver jag fel så rättar den till problemen själv och det går väldigt fort o skriva också.
     
  5. _z_

    _z_ Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 aug 2009
    Inlägg:
    3 149
    Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Det är just det du skriver som jag tycker originalet är bäst på, att rätta till när man skriver fel. Var ett tag sen jag körde scandinavian keyboard & åtminstone då var det bedrövligt dåligt på den biten så jag skippade det...
     
  6. mickwald

    mickwald Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jun 2010
    Inlägg:
    21
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag hade precis det problemet med min Legend.. Valde English (Sweden) som menyspråk första gången, såg aldrig skymten av en svensk ordlista, ringde HTC's support mm för att ta reda på nåt om det.. fick ingen hjälp.. sen gjorde jag en factory reset, då jag läst att det finns folk med svensk ordlista på legend (original) och tänkte att det måste vara menyspråksvalet i början som väljer det.. hade även problem med FriendStream som bara gav mig "No recent updates" varje gång jag försökte uppdatera..
    Men efter factory reset valde jag Svenska (Sverige) som menyspråk och vips hade man både svenska, norska och danska, utöver den engelska ordlistan. Gick in på inställningar->Språk*->Menyspråk->English, sen tror jag att jag fick byta tillbaka till svensk ordlista efter det.. kör nu med svensk ordlista och engelska som menyspråk, har inte testat det så noga.. men tror det funkar iaf ^^