Det som verkade så bra...

Diskussion i 'Galaxy i7500' startad av grubblare, 10 aug 2009.

  1. Vandergrift

    Vandergrift Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 aug 2009
    Inlägg:
    712
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Ok, men laddglappet är ju pga updaten så det lär ju fixas iochmed nästa update. Wifi visste jag inte att den hade problem med, men det kan jag hålla med om är viktigt att det funkar
     
  2. Galaxy

    Galaxy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 aug 2009
    Inlägg:
    1 778
    Mottagna gillanden:
    120

    MINA ENHETER

    Ser att Galaxy releasen är senarelagd till mitten av oktober nu.
     
  3. Vandergrift

    Vandergrift Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 aug 2009
    Inlägg:
    712
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Så jävla trött man blir. Begriper inte varför det ska ta sån tid..
     
  4. bjoli

    bjoli Senior Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    24 jun 2009
    Inlägg:
    1 713
    Mottagna gillanden:
    119

    MINA ENHETER

    Just för att den har barnsjukdomar kanske? Inget konstigt egentligen, min gamla N95a blev det inte telefon av förrän efter ett par uppdateringar och då var det ändå en svensksåld (alltså ingen förserie- eller "otestad" lur).
     
  5. Vandergrift

    Vandergrift Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 aug 2009
    Inlägg:
    712
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Jo men det är ju konstigt att man släpper den Tyskland, Frankrike och vissa länder i Asien men inte här då.
    Dom får gärna fungera som försökskaniner iofs, men jag är ändå så stört sugen på Galaxyn att jag nästan kan ta lite småbuggar i början.
     
  6. V1P3R

    V1P3R Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jul 2009
    Inlägg:
    119
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Är inte wifi problemet också pga uppdateringen? Jag har iallafall inga som helst problem och jag kör utan.

    Tycker det går lite till överdrift. Telefonen har precis släppts, 2(om jag har rätt om wifin) av buggarna du nämner orsakades av framstressad uppdatering. Kompassen vet jag inte eftersom jag inte testat den alls.

    Jag tror inte att man kan köpa en mobil som är helt buggfri på release.
    Det är värre om det är stora problem med hårdvaran.

    Edit: Vet inte om jag har haft en väldig tur men jag har inte träffat på många buggar alls, det enda är att det inte gick att koppla bort usb filöverföringsgrejen i "notification bar". Det har hänt 2 gånger.
     
    Last edited: 11 aug 2009
  7. hackan

    hackan Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jun 2009
    Inlägg:
    473
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Problemet med kompassen har jag läst fanns sedan tidigare, så det är åtminstone inte på grund av uppdateringen. Däremot så har jag läst att det skulle vara på väg en uppdatering för att ordna kompassen, men har inte hört något mer om det. Det är väl inte helt omöjligt att de fick prioritera om en del misstänker jag.

    Jag har precis fått en del omstarter på telefonen, så nu är det tillbaka till felsökning varför den startar om, men har åtminstone lite koll på vad jag installerat senast (lite olika tangentbord bland annat).

    För att slippa kopplas upp på 3G när jag tror att jag kör på WiFi så kör jag APNdroid, även om jag har 200MB/månad, men det är irriterande att bli nedkopplad då och då.
     
  8. grubblare

    grubblare Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jul 2009
    Inlägg:
    270
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Jasså, så utan uppdaterad telefon är det inga problem?
    Undra då varför dom har senarelagt releasen? Verkar inte helt hänga ihop enligt mig.

    Men alla är vi olika, men för mig är funktionalitet viktigt.
     
  9. V1P3R

    V1P3R Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jul 2009
    Inlägg:
    119
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Jag vet bara hur det är på min telefon och att den funkar ganska bra, mer kan jag inte säga. Undrar också varför releasen senarelagts, är det i alla länder där den inte släppts?
     
    Last edited: 11 aug 2009
  10. Phrost

    Phrost Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jun 2009
    Inlägg:
    549
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    problemet med kompassen är bara i somliga applikationer (ie wikitude tex), men det märkte dom inte förrns developers rapporterade in det till Samsung, den funkar klockrent i "rena" kompass applikationer dock.

    Mitt problem med wifin var pga en on/off widget (även den med svart bakgrund..kommer inte ihåg vad dom hette nu.. men... mönster?) så nu kan jag ansluta utan problem.

    Köper du en ny telefon så har du ju med all säkerhet en "ouppdaterad telefon" så då kommer du inte ens märka glappet.. Moot point imo.
    Jag har inget laddglapp vad jag märkt, å andra sidan är min alltid på, jag laddar inte min telefon avstängd... men den laddar fullt sen blippar den inte med den sista %n som dom andra beskrev.. inte kollat, men det är inget problem för mig, för innan det hinner bli permanent skada så har dom fixat det. Det fanns inte -innan- uppdateringen ju. Och nu om det kommit en ny image att rulla tillbaka till...

    Haft en iphone och den kan bara multitaska om du JB och sen installerar Backgrounder.. med resultat därefter. inte så slick.

    2 kollegor har magic, och dom båda funderar på att kasta ut dom på blocket och köpa en Galax.
    (edit: dom är inte folket som petar runt och rootar telefoner så för dom är det superba XDA stödet oväsentligt, det är rent estetiskt och pga hur mycket minne du får i den direkt...)

    Visst e där problem men det har alla telefoner i olika former (yes, tom den "heliga" iFånen....)

    Är galaxen värd 5k? Utan tvekan! Är magic/dream/hero värd X kr? Utan Tvekan!

    Skulle jag byta bort min Galax mot telefon X pga sina problem? Aldrig i livet.

    Skärmen, bygget, form känslan (ie hur den ligger i handen) är top notch.
    Jämfört med en magic och en iphone.

    Men det är min åsikt, och jag är ingen fanboi ;)
     
    Last edited: 11 aug 2009
  11. Fooseb

    Fooseb Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 aug 2009
    Inlägg:
    94
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Tycker väldigt många har så jävla bråttom med att få telefonen rootad/uppdaterad etc. Till en början är fan all tampering något instabil. Det tar alltid lite tid innan allt sånt funkar smärtfritt. Men en helt orginal Galaxy är riktigt sweet. Precis allt funkar som det ska på min lur. Verkar som om en hel del folk velar över att köpa eller inte köpa telefonen bara för att dom hört att vissa har haft problem. Är luren helt orginal är det precis INGA fel på den :)

    Och den var helt klart värd sina 5k pengar.

    (edit: Btw.. First post :) )
     
  12. Vandergrift

    Vandergrift Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 aug 2009
    Inlägg:
    712
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Tack, nu har du fått mig helt övertygad :) Nu blir det tyvärr bara ännu jobbigare att vänta
     
  13. William

    William Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 aug 2009
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ack, vill ha en Androidtelefon som ersättare för reselaptop i September, men enda chansen att få Galaxyn till dess är alltså att shoppa den från Tyskland?

    Det oroande momentet då är förstås ifall telefoner med felaktig firmware kan ha levererats till de tyska återförsäljarna och att man riskerar bli sittandes med en sådan ifall man beställer idag...
     
  14. hurricane

    hurricane Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 aug 2009
    Inlägg:
    38
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Kan man få en källa på detta kanske?
    Jag är grymt sugen på en Galaxy och hade verkligen hoppats den skulle komma i september. Men hur fan ska man orka vänta nu... :(
     
  15. geezen

    geezen Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 aug 2009
    Inlägg:
    37
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Jag skulle gissa på att alla nya telefoner kommer med den gamla firmwaren.

    Om du beställer den från tyska e-bay blir telefonen dessutom avsevärt billigare än om du väntar tills den kommer till Sverige. Jag betalade 4100sek inkl. 27€ frakt för min och det var INTE bland de billigare auktionerna. Den kom igår och funkar prima. Helt 100% oöppnad och ett fem sidor långt originalkvitto medföljde.