Tips: Detta verkar skumt ! LTE...

Diskussion i 'Nexus 4 - Allmänt' startad av calz, 19 nov 2012.

  1. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 957
    Mottagna gillanden:
    7 954
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Att LTE ska byggas ut på 2100 är nog inte så väldigt troligt faktiskt, det kommer inte ge så stora fördelar gentemot dagens 3G.

    Däremot så kommer LTE att byggas på 1800-bandet. Tidigast efter årsskiftet, den frekvensen har t.ex iPhone 5 stöd för.
     
  2. doktorn

    doktorn Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jun 2009
    Inlägg:
    767
    Mottagna gillanden:
    115

    MINA ENHETER

    Det återstår att se om det finns förstärkare för våra band. Då går det absolut att kicka igång stödet. Chipet som sitter i har ju stöd för det mesta man kan behöva. Annars lär det inte ske i någon större utsträckning. Det pratas ju om av hårdvarufolket att det saknas förstärkare för våra band. Då får du i princip lägga telefonen mot 4g antennen på basstationen om du ska få någon signal. :-) Eller snickra ihop en egen förstärkare. Återstår att se... Men jag tycker att det är märkligt att det är så pinsamt enkelt att aktivera LTEn. Borde inte sånt inaktiverats i radiomjukvaran för att få passera FCC? Det borde ju bli ett herrans liv om den kan jobba på frekvenser den inte är godkänd för?

    Skickat från min Galaxy Nexus via Tapatalk 2
     
  3. Festan

    Festan Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 maj 2010
    Inlägg:
    550
    Mottagna gillanden:
    55

    MINA ENHETER

    This, jag ser inget större behov av 4G i en telefon i dagsläget men om alla med diverse mobila bredband går över till 4G och låter mobilerna vara ensamma på 3G kommer hjälpa ganska mycket tror jag.

    Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk 2
     
  4. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 957
    Mottagna gillanden:
    7 954
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Främsta fördelen är ju svarstiden, det är väl den enda stor skillnaden. Sen så håller jag med dig, jag ser heller inget behov av 4G i en telefon idag.


    Sent from my iPhone using Tapatalk