[DEV] [GSM] MIUI --test build released--

Diskussion i 'Samsung' startad av Hund, 19 aug 2011.

1. Callahan

Callahan Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    30

MINA ENHETER

R3born! Hur är Boca heretic rommen? Dela med dig av lite erfarenheter!
    Fördelar mot MIUI och Overcome?

2. R3b0rn

R3b0rn Impartial Droid Moderator

Mottagna gillanden:
    6 758
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Apple iPhone 16 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Apple iPhone 16 Pro Max
    Herregud vart skall jag börja...

Overcome:

Denna är så nära stock rom du kommer. Den har typ alla original samsung apps och några små tweaks.
    Jag tycker den är SEG! För även fast du klockar skiten ur den och leker med olika scripts och så så kommer du alldrig över 2000 i quadrant score. Jag vet att man inte skall hänga upp sig på det men den känns seg. Mycket arbete för att få den som man själv vill och för mycket bloateware gör att ledigt RAM är en bristvara...

MIUI:

Den är vacker... men tyvärr är det det enda den är. För allt är fel på något sätt men det handlar om tabens upplösning. Jag har skrivit om och om igen i xda tråden om widgets som blir fel i deras home launcher och glöm GLÖM att du kan centrera en 4x1 widget... nu på dom senaste tweakade home launcher som xavierjohn har gjort så börjar det närma sig men hela deras home application är bugg. Inte konstigt i sig men grymmt enerverande. Men då tänker man att man kan väl köra med en annan home.
    Sant. Men iconer och annat blir fel. Fortfarande för att MIUI inte är gjord för våran upplösning. Med tiden tror jag MIUI kan bli perfect på tabel men inte än. Den är snabb iallafall. Med lite tweaking och scripts kom jag upp till typ 3000 quadrant. Det är bra! Themes är snyggt men ibland oproportionella. Vilket känns då vissa sidor är knivskarpa och andra är ... suddiga...
    Glöm o ändra lcd density oxo. Då blir allt mer fel...

BOCA HERETIC:

Herregud!! Någon lila rymdvarelse har spytt över hela home launcher!! Går o fixxa med hans secret agent update till boca heretic.

Vidrig design. (Personlig åsikt) Men till skillnad från både overcome och miui så är det till det bättre att köra en custom home som typ launcherpro eller GOLauncherEX.
    Denna är närmare AOSP och Cyanogen än något.
    Lite skit apps kvar på system/apps som går å ta bort om man inte använder det (protips.apk? Newswidget bläää).

Denna stöder theme chooser themes och detta är fantastiskt. Har alltid gillat cyanogen jusst för den och på tabel funkar det utmärkt. Finns o tanka themes både på market och xda även sådana som är tablet anpassade.
    Denna kan du få att se ut precis som du vill. Lcd denisty funkar fint. Bytte ut hans version av market till nyaste.
    Vissa apps blir enligt market inte kompatibla med din tablet om du har annat än 240 density. Men det kan du skifta nån gång ibland för att uppdatera dina "incompatibla apps"

Efter lite tweaking och rensning av onödiga widgets o apps så kom jag upp i över 3300 i quadrant. Glöm lagg det existerar inte på denna rom. Oc till 1,4Ghz i/o handle: deadline och ondemand.

Denna har funkat bäst för mig då den har hållt sig så nära aosp och cyanogen den kan. Men det är så som med alla roms. Den måste fylla dina krav och åsikter. Därför är dom alla lika bra men du måste skapa dig en egen åsikt :)

Min åsikt är BOCA. För att jag kan ändra den totalt :)

| BOCA HERETIC + SECRET AGENT Powered Galaxy Tab | Tapatalk |

martin3 gillar detta.
  3. Callahan

Mottagna gillanden:
    30

MINA ENHETER

Tackar så hemskt mycket för det uttömmande svaret! Grymt!

4. Callahan

Mottagna gillanden:
    30

MINA ENHETER

Har testat cm 7 nu sedan igår. Den är inte färdig känns det som. Problem med släpade scrollningar, flash hackar och den funkade inte i dockan.
    Ska testa boca nu.

5. R3b0rn

Mottagna gillanden:
    6 758
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Apple iPhone 16 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Apple iPhone 16 Pro Max
    Jag kör senaste cm7 och lite tweakad... märker inte av lägg eller fryaningar överhuvudtaget. Körde restock via odin och flashade cm7 via heimdall. Lätt den snabbaste romen till taben hittills...

| CM7 2.3.5 Powered Galaxy Tab | Tapatalk |

6. Callahan

Mottagna gillanden:
    30

MINA ENHETER

Boca var sjukt snabbt. Såg ut som skit från början men med lite meck så blev det snyggt.

CyanogenMod är riktigt bra (kör det på telefonen) men upplevde det inte som helt perfekt på tab:en. Körde re-stock innan jag körde in den via CWM, om det gör någon skillnad.

Men nu är jag tillbaka till Overcome av den anledningen att det är den mest funktionella ROM:en (enligt min erfarenhet). Tab:en går att använda i HDMI-dockan vilket är ett måste för mig. Den är även hyfsat snabb och hemsidor flyter på bra.

7. R3b0rn

Mottagna gillanden:
    6 758
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Apple iPhone 16 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Apple iPhone 16 Pro Max
    Mmm overcome är ju så nära stock man kommer. Kan tycka att den är på tok för mycket bloatware i den dock...

Men det är som du säger, har man docka med hdmi så är det ju ett måste att det ska fungera :)

Cm7 + GOLauncherEX är verkligen häftig combo. Speciellt på taben

| CM7 2.3.5 Powered Galaxy Tab | Tapatalk |

8. Artso

Artso Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3
    Telefon:
    Nexus 4

MINA ENHETER

Telefon:
    Nexus 4
    Jag gillar MIUI skarpt men har problem med att lyssna på podcast. Varje gång skärmen slocknar så slutar ljudet att spelas upp. Det konstiga är att spotify fungerar utan problem men har provat flera olika podcast-spelare och alla har samma problem. Halp? :(

9. bjorkis

bjorkis Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Har du testat tuneIn radio. Har bara kört med den som radio, men då funkar det. Vet att det skall gå att lyssna på podcasts i den oxå, men aldrig gjort det.

10. sieri

sieri Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Gäller detta även ifall man inte använder HDMI i dockan utan bara ljud och laddning?
    Har slaktat ner min docka i beståndsdelar och meckat in den i bilhållaren istället för att enklare få ljud ut.

Tacksam för svar!

11. Callahan

Mottagna gillanden:
    30

MINA ENHETER

Vet ej. Kör Kratos nu. Synd, för BOCA och CM7 var som en Nissan GTR i jämförelse med Kratos (4.0.0) som är likt en Volvo T5.

12. sieri

sieri Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Har använt MIUI i taben ett tag och jag gillar den! Det enda som stör mig är hur den hanterar blåtanden;
    1 Ringsignalen kommer i headsetet och inte ur högtalaren (Går att ordna genom att avaktivera medialjud på headsetet men då funkar inte musik dit).
    2 Telefon-ljudet kommer till telefonen när man svarar, man måste manuellt föra över det till headsetet.
    3 När jag ska lägga på med headsetet måste jag först tända skärmen annars reagerar inte telefonen.

Men annars är den toppen!