DHD Batteri

Discussion in 'Desire HD' started by Dentist, Oct 20, 2010.

1. Mr.Mo

Mr.Mo Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag har också stora problem med batteriet, har haft telefonen en vecka snart. Har klickat för usb-debug, ingen wifi, ingen bluetooth, ingen gps, ingen autosynk, kollar FB någon gång per dag och lyssnar på musik ca 1h... inga onödiga program som går i bakgrunden eller har kraschat... då måste jag ladda 2 ggr per dag!

2. ipx

ipx Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Är det någon som märkt någon större skillnad efter det där "batteritricket" som presenteras i ursprungsposten? Jag har inte fått tillfälle att testa det och tänkte göra det på lördag när man är hemma på morgonen.

3. Maximus3D

Maximus3D Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Nu har jag nog börjat få lite fason på batteriet mitt, det tog ett tag efter inköpet som väntat men så här ser iaf siffrorna ut efter en normal dagsanvändning av mobilen.
    Laddningen gjorde jag igår på eftermiddagen och nu idag med några samtal ringda, en viss mängd internetsurfande, installation och tester av applikationer med mera..

Batterinivå: 50%
    Skärm: 90% (fortfarande extremt högt)
    com.htc.launcher: 4%
    Android-system: 4%
    Vänteläge: 2%

Då har jag även haft både autouppdateringar i bakgrunden, gps och wlan på halva dagen samt naturligtvis 3G.
    Det lutar ju åt att batteriet kommer räcka både inatt och imorrn bitti iaf. :)

/ Magnus

4. TazZy

TazZy Professional Droid Medlem

MINA ENHETER

Körde slut på mitt batteri idag från 74% till 5% på ca 5timmar :D Konstant musik (spotify, stock & youtube), spelande och surfande :D

ladda 8h, stäng av, ladda etc? Jag gjorde det iaf. Inte märkt någon skillnad tbh.

5. Shire

Shire Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Har en hel del batteri på "Vänteläge". Och vad är det?

6. mannyb

mannyb Androidpamp Staff Member

Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold

MINA ENHETER

Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Google Pixel 8 Pro
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Google Pixel Tab
    ROM:
    Stock
    Root via VISIONary (två "klick" sedan är det klart, hur enkelt som helst) och sedan appen Screenshot It.

7. lang0liers

lang0liers Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Mitt har snart hållt i två dygn sedan sista laddningen, och då har jag inte snålat med användningen av den. :teeth:

8. mannyb

mannyb Androidpamp Staff Member

Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold

MINA ENHETER

Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Google Pixel 8 Pro
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Google Pixel Tab
    ROM:
    Stock
    Ni som har vansinnigt hög förbrukning på skärmen, vad har ni egentligen för skärminställningar? Auto brightness? 50% 100%? Det kan vara en enorm batterikiller.

Jag kör alltid manuellt, via widgeten Brightness Levels, och alltid lite lägre brightness än vad jag rent spontant känner är lagom. Ögonen vänjer sig nästan genast vid den lägre ljusstyrkan, och man sparar mycket batteri på det.

9. Mr.Mo

Mr.Mo Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag kör på auto eftersom det inte är så ofta man har igång skärmen. Men får testa att dra ner den och se om det blir skillnad.

10. ergoforcen

ergoforcen Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag älskar det starka ljuset på min DHD och har så ofta som möjligt max ljus hela tiden .Jag är helt medveten om hur mycket det drar (syns på skärm% ) men tycker det är värt det .90% av tiden har jag 230,dator eller bilen i närheten och kan fylla på .Dom få gånger(ca 10% ) jag vet att jag inte har möjlighet/tid att ladda under dagen sätter jag på automat eller energispararfunktionen

11. TazZy

MINA ENHETER

Jag har konstant 80-90% skärmanvändning, gillar att den är så ljus :D Har den på ~70% manuellt

12. Revelations

Revelations Youth Droid Medlem

Telefon:
    Samsung Note 8

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Note 8
    Jag kör max ljus och tänker inte ändra det.
    Finns det någonstans man kan köpa större batteri till DHD?

13. TazZy

MINA ENHETER

Har dragit slutsatsen nu efter 9dagars användande att om man vill använda mobilen i 24timmar går det finfint, men man kan även brutalmörda det på några timmar med tex krävande spel :D

Inget jag är förvånad över. Jag var förberedd.

14. nickelm

nickelm Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Tja, jag har en fråga om batteritid när man lyssnar på spotify, får nämligen att operativsystemet drar sjukt mycket batteri när jag gör det. Jag har läst om den buggen nu pratat om och trodde att det var problemet... så hur är det?

1 Drar det sjukt mycket batteri att spela musik (20% på 1 timme) och telefonen kallar uppspelning av ljud att operativsystemet drar batteri.

2. Är det något med Spotify som gör att jag "triggar" buggen?

(jag gör inget annat under tiden, har mobilen i fickan så är bara spotify som borde dra batteri)

15. TazZy

MINA ENHETER

Vad har du under "inställningar -> om telefonen -> batteri -> batterianvändning" för siffror ?

16. andybandy

andybandy Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

ja min dhd måste jag ladda 2 gånger per dag vilket är det värsta jag någonsin varit med om. vad kommer hända när man inte är hemma på ett tag eller när man inte har möjlighet till någon laddare.

har aldrig haft någon telefon som slukar batteri som den här luren, känns riktigt riktigt dåligt tyvärr :/

17. nickelm

nickelm Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Efter att jag hade kört spotify i en timme hade jag runt 60% operativsystem och 35 % skärm, sen lite övrigt (ink spotify processen)... jag har startat om mobilen sen dess (har inte kört spotify) och nu har jag skärm 47%, vänteläge 16% operativsystemet 7% sen lite wifi och grejer...

18. TazZy

MINA ENHETER

Har du mer operativsystem än skärm kan det mycket möjligt vara något som hängt sig. Detta har blivit diskuterats flertal gånger i andra trådar men testa aktivera usb-debuggning i mobilen, ska och kan hjälpa. Om inte, kolla i andra trådar om seghet m.m.

Sent from my Desire HD using Tapatalk

19. osmium

osmium Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Det kan inte va så att användandet av radio (wifi / 3G / bluetooth) samlas under operativsystemet?
    Kör du offline eller online?

Jag vet att en halvtimmes Spotify via BT på min Hero har dragit som mest 10% på mitt batteri så 20% på en timme är nog inte omöjligt även om det är olika telefoner.

Kan tillägga att 10% är ett extremfall jag varit med om och för det mesta så är det lägre för mig.

20. nickelm

nickelm Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Wifi har iaf en egen post i batterianvändningsfönstert... dock vet jag inte om själva ljudet drar så mycket batteri...