Har en N8 som tjänstemobil = VARNING för den!
Gör dig själv en jäkligt stor tjänst och skaffa INTE en Nokia N8!!
Att du ens ställer frågan "DHD vs N8" är som att ställa frågan; Rolls Royce vs Volvo. Japp precis så är det.
Fick min N8 av Nokia själva då jag jobbar inom telekombranschen och jag kan bara säga så här. Symbian måste vara det största skit som någonsin uppfunnits. Det är ingen underdrift heller. frustrationen är ett faktum konstant hela tiden när man använder N8.
Ologiska menyer, fult och föråldrat gränssnitt och en App-butik som lider av den allvarligaste graden av anorexia.
Sen att Symbian 3 är buggigare än nån Android-verison jag testat får mig att vilja slita mitt hår.
Eller vad sägs om:
Ibland blir skärmen upp och ner vänd
Ibland går det inte att svara eller lägga på samtal.
Ibland går det inte att slå på eller av telefonen
Telefonen stänger av sig själv
Telefonen bryter samtal OFTA
Telefonen uppmanar mig att stoppa i ett simkort
Touchen slutar fungera ibland
Touchen reagarar dåligt när man trycker på skärmen.
Webläsaren buggar ur och stänger ner (original-webläsaren som medföljer telefonen)
Med mera med mera... listan kan göras låååång på allvarliga fel och brister i N8.
Hårdvaran i N8 är däremot helt ok! Kameran imponerar och bilderna blir galet bra, HDMI-porten på telefonen lirar perfekt när man kopplar in den i platt-TV:n. Chassit som är (precis som DHD) gjort i aluminium, känns exklusivt och roburst. Men då det är betydligt viktigare att mjukvaran lirar och fungerar på ett tillfredsställande sätt, än att kameran har en nice optik faller Nokia N8 pladask
Ska också tillägga att jag fått en ny N8 då jag trodde det var fel på den första jag fick, men denna jag har nu beter sig precis likadant!
SAMANFATTNING: Mjukvaran (Symbian) är N8:as fiende och gör N8 till en horribel telefon!
Snälla, kan någon porta N8 till Android 2.2 så skulle jag bli lycklig! 
Citerar en Nokia-chef som blev intervjuad av IDG: "Android är som att kissa på sig"
http://www.idg.se/2.1085/1.341382/nokiachef-android-ar-som-att-kissa-pa-sig
Jag kontrar med att säga att Symbian ÄR som att skita på sig, spy sig själv i rockärmen och slita ut sina organ på en å samma gång.. Detta samtidig som man står och kissar i motvind..
Last edited: Nov 23, 2010