Problem: "Din enhet stöder inte programvaruuppgradering via kies"

Diskussion i 'Galaxy S2 - ROM-filer och utveckling' startad av JafoO, 10 nov 2011.

  1. Uffetuf

    Uffetuf Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 okt 2011
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Jag trodde man var tvungen att skriva in koden manuelt, direkt efter IMEI koden :) Inte att det gick att välja sen efteråt....:P
     
  2. Akillles

    Akillles Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2010
    Inlägg:
    1 724
    Mottagna gillanden:
    413

    MINA ENHETER

    sådär, nu lade jag till några ord så hoppas att det blir ännu klarare :)
    Om det var något mer som var oklart får du mer än gärna säga till så kan jag ändra/lägga till.
    Det är bättre det finns för mycket information än för lite :)
     
  3. JafoO

    JafoO Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 nov 2010
    Inlägg:
    32
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Lätt som en plätt, knappade in *#272*IMEI-nummer#, bytte till (NEE), skedde en automatisk fabriksåterställning sen vare klart inga problem med varken mobilen lr när jag kopplar in till kies. Tackar grabbar :)
     
  4. tag

    tag Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2013
    Inlägg:
    2 862
    Mottagna gillanden:
    1 805
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Pixel 8 Pro
    Sedan jag laddade ner 4.3 till Galaxy S4 GT-I9505 Nordic fick jag samma problem

    Din enhet stöder inte programvaruuppgradering via Kies

    Så här fick jag till Samsung

    Rådgivarens svar
    Notera att detta E-mail kommer från ett utgående svarssystem. Om du
    svarar till denna adress kommer ditt E-mail inte nå supporten.Om du
    behöver kontakta oss igen ber vi dig antingen klicka på "Kontakta oss"
    eller klistra in nedanstående länk i ditt adressfält:
    http://www.samsung.com/se/info/contactus.html

    Hej Mikael

    Tack för ert E-mail till Samsung Electronics Nordic.


    Det du behöver göra i detta fall är att återställa din telefon. För att återställa så ska du gå in på Inställningar> Konton> Säkerhetskopiera och återställ> Återställning till fabriksdata.

    Innan du återställer så behöver du säkerhetskopiera din information som du har i telefonen för att det kommer göra så att den återställer sig till standardvärden. Om det inte är möjligt att göra detta via Kies 3 så rekommenderar vi dig att manuellt spara informationen till exempel via Google.

    Varför vi rekommenderar dig att göra en återställning är för att din telefon och Kies 3 inte vill prata med varandra på rätt sätt och därför är en återställning på telefonen detta steg.

    Kontakta oss gärna igen om du har fler frågor.

    Med vänliga hälsningar

    Samsung Support

    För telefonsupport, vänligen ring oss på 0771-SAMSUNG(0771-7267864)
    Öppettider: Måndag - fredag 09:00 - 18:00 , Lördag 10:00 – 15:00
    Besök även gärna vår hemsida www.samsung.se för mer information om
    produkter.

    Fungerar inte alls.
     
  5. tag

    tag Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2013
    Inlägg:
    2 862
    Mottagna gillanden:
    1 805
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Pixel 8 Pro
    jag får Unknow application