För ung för att komma ihåg.. men en jävla massa nokias, sony ericssons och de jag kommer ihåg är följande; htc desire hd htc senastion och nu samsung galaxy nexus (om 4 dagar ;'D)
Uppdaterar min lista. Ericsson A2818s med oboy-skal. (Någon siemens och lite 3310) SE T200 SE K750i SE w950i SE W880i SE X10 HTC Desire SE Arc S HTC Sensation XE Samsung Galaxy Nexus
Motorola MG14C11 (Inte riktigt säker på att det rätt modell, men liknande iaf) Ericsson T10 Nokia 3330 Siemens mc60 Samsung SGH-E105 Samsung SGH-E730 Sony Ericsson W580 Sony Ericsson W595 -> HTC Wildfire.
Haha vilken kul tråd! Här kommer jag att avslöja vilken gammal stofil jag är... Har ju varit med sedan mobiltelefonernas begynnelse. Pappa hade en stor kloss med handtag som han tog med sig till bilen som vägde bly och hade noll täckning typ. Mina egna telefoner: Den allra första, en Nokia. Minns att det tog några dagar på den tiden innan abonnemanget började fungera. Minns stunden då jag för första gången fick signal! Det var när vi var några kompisar på Djurgården och hade picnic. Jag tog upp telefonen - och den fungerade!! Jag ringde hem och var helt överlycklig och tyckte det var SÅ häftigt att jag kunde ringa hem från en äng på Djurgården! Mobiler / Biltelefoner Sedan är jag lite osäker på i vilken ordning jag hade telefonerna så jag tar dem efter tillverkare: Ericsson (har varit favoriterna faktiskt genom åren): Har haft båda dessa, den högra i mörkblått: Några tidigare Ericssonmobiler - Bilder - www.gp.se Denna var en riktigt bra telefon: Sony Ericsson K750i Den här också var en favorit länge, älskade den ljusblåa färgen: Mobiler / Biltelefoner Sony Ericsson W705 - Full phone specifications <- Denna var min sista telefon, som jag hade fram till i juni i år. Den var också jättebra! Nokia: Nokia Europe - Nokia 3330 - Support (<- denna var jag sådär nöjd med....) Nokia 6100 - Support - Nokia Sverige (<- Denna var snygg och liten! Och min första mobil med färgskärm. Bara en sån sak!) Nuvarande: Samsung galaxy s2 - min första Smartphone som jag köpte i våras istället för min Sony Ericson w705.
Motorola flare var min första.. Kommer ihåg första sms'et jag drog iväg när comviq slagit igång tjänsten.. Vilken känsla.. Måste ha vart... 1995 nånstans.. Fan vad gammal man känner sig.. Sent from my Nexus S using Tapatalk
Började med att jag fick min fars Nokia 2010 när jag var väldigt liten. Sedan vart det en Phillips, kommer dock inte ihåg namnet, och sedan följande. Nokia 3210 Nokia 3310 Nokia 3510i SE K500i Qtek 9090 Nokia 5500 Nokia 6500 SE X10 mini HTC Hero ZTE Blade HTC Desire HD Väldigt nöjd med min DHD
Ericsson 628 Nokia 3210 Nokia 3210 Nokia 3310 Nokia 3310 Nokia 3310 Classic Nokia 3310 Classic Nokia 3310 Classic Samsung Galaxy Mini
Första var nån motorola MicroTAC. Den andra var Nokia 2100 Sedan SE K750i Fjärde blev en iPhone 3g. Nu en HTC Desire S Inte många men jag håller i dom länge.
Min mobilhistoria ser ut som följer (de flesta modellerna är med): Ericsson GF388 (fungerar men dött batteri, dessvärre) Ericsson GA628 (fungerar ej) Ericsson T28s (död mikrofon) Ericsson T29s (fungerar) Ericsson T39m (en av de bästa nallarna jag haft någonsin, dock såld) Ericsson R520m (prototyp, fungerar) Motorola A920 (utmärkt OS och UI, däremot barnsjukdomar ifråga om format, batteritid och kamera som tog lila bilder) Nokia 5110 (usch för den, primitiv sak) Nokia N70 (Utmärkt modell) Nokia N90 (Mycket bra design för videobruk) Nokia E61 (Bra tangentbord och skärmstorlek) Nokia E90 (Extremt bra modell med rejäl skärm) Nokia 9300i (Bästa gränsnittet och bra skärm) Sony Ericsson K700i (Sådär) Sony Ericsson K750i (såldes snabbt, för begränsad och för lite nytt från K700i) Sony Ericsson P990i (utmärkt konstruktion men för lite RAM) Sony Ericsson Xperia X1i (mycket bra nalle som jag använder än idag med 826x ROM) Sony Ericsson Vivaz (använder den av och till som kameratelefon då jag skaffade den för kameran och videokameran - första mobilen med autofokus i videoläget i kombination med 720p, förutom Samsung Omnia HD) HTC Touch Pro 2 (Bästa nallen med tangentbord förutom E90 och 9300i) HTC HD2 (Exceptionellt bra nalle alla kategorier) HTC Thunderbolt (Bra nalle överlag, dock inte samma kvalitetskänsla som HD2) Nästa nalle kan bli en HTC Rezound men jag avvaktar permroot och S-Off i det fallet. Sony Ericssons X1 blev nallen som ledde in mig på HTC-spåret då jag började flasha om den med XDA-ROMar omgående efter inköpet. På ROM-fronten ser läget ut som följer: X1i: 826x 6.5.3/Sense 2.5 HD2: Laurentius26 Platinum Series v4 SPF Thunderbolt: InfectedROM Eternity För närvarande är X1i, HD2, Thunderbolt och Vivaz i drift, Nokia E90 och 9300i agerar standby.
Nokia 5140 (hållbar som få) Nokia 6320 (allmänt najs, bra högtalare) Nokia 5310 (grymt smidig, sinnessjukt tunn ) Samsung u800 soul b (långsam som ett as) Nokia 5310 (grymt smidig, sinnessjukt tunn ) Samsung u800 soul b (långsam som ett as) Samsung spica gt-i 5700 (Första smartphone, upplevde android 1.5 numera brickad efter allt för mycket moddning :C) HTC Desire, (faktiskt inte brickad Inte lika tunn som nokia 5310...) //felix
Är inte helt säker på att jag minns alla mina mobiler men tror att det är dessa (årtalen visar när mobilerna lanserades då jag inte minns exakt när jag köpte dem): 1. Philips Diga (1997) 2. Motorola V3688 (1998) 3. Nokia 3310 (2000) 4. Sony Ericsson T100 (2002) 5. Nokia 7610 (2004) 6. Sony Ericsson W880i (2007) 7. Nokia 6220 (2008) 8. HTC Desire (2010) 9. Samsung Galaxy Nexus (2011)
3310 3330 Nokia Sport Samsung vikbar el cheapo Nokia 5800 xpress music HTC Legend Sent from my rootalicious Legend
Lite men jag e ung W200i(Suger hade inte ens bluetooth) W595i (Den var klockren) X10 mini (Den var liten som f*n) Samsung Galaxy Ace (En klockren tfn)
Kan försöka fyll i dock så kommer jag inte ihåg alla modellnummer Ericsson 318 (Första mobilen fick den av min storebror så jag skyller allting på honom Ericsson (Typ samma modell som ovan men man kunde skicka sms med på den) Ericsson (Liten knallblå mobil som hade lucka) Ericsson T28 Samsung Touchwiz Samsung (Svart skit tunn mobil) Motorola Startac Motorola (Annan version av startac måste det ha varit såg likadan ut) Motorola (Liten silvrig sak med lucka, den var nice!) Motorola (Knallgrön, kommer ihåg att man bara kunde ringa genom headset) Motorola (Skit liten sak som man kunde slida upp) Nokia 3310 Nokia 3210 Nokia 5210 Nokia 8210 Ericsson T610 SonyEricsson K850 Sony (Den långa fula gråa) HTC G1 Dream HTC Magic HTC Desire HD SonyEricsson Play SonyEricsson X10 Samsung Galaxy Nexus iPhone 3G iPhone 4 2 olika Modeller av kineskopior iPhone Har garanterat glömt en 5-10 stycken som är bortblåsta. Svårt att komma på när man måste